Reached Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Prøvde en ny stil for en stund siden: Hva synes dere? Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Adey: Litt kjedelig bg på alle tre, ellers ganske fete Mekket sammen enda en sigg: ZayCon Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 fet sigg, fine farger.. men skriften er litt for tam.. Jeg ville prøvd med impact lav opacity størrelse 25-32 stappet ned i hjørned så litt av fonten går bort.. Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) .patrik: 25-32 er for stort, liker ikke å ha den stappa nede i hjørnet =D Ny sigg igjen: Prøvde noe nytt på denne Endret 1. juli 2006 av ZayCon Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Flotte, veldig bra farger. Eneste jeg synes du kunne gjort anderledesrå droppe den derre 1px borderen på det rosa bildet Lenke til kommentar
Volant Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Tja, mulig det. Prøvde meg fram med sånn movie border, men den be for 'tung'. Liker 1px stroke på den måten at den avslutter bildet. Bilder uten noen form for rammer ser ofte uferdige ut i mine øyne, med mindre de er laget på en veldig bra måte. Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 hmm.. mange mener det (at de ser uferdige ut uten ramme).. men det finnes fler alternativer til å ha en ramme: Skygge, funker bra med lyse sigger og er mye mer orginalt en den 1px rammen som ikke stjeler oppmerksomhet fra bildet Diffuse kanter, funker vel egentlig best på litt mørkere signaturer.. men nok et mye mer orginalt og fint alternativ til 1px rammen som ikke tar oppnerksomheten fra bildet.. Jeg sier ikke at siggen din/1px rammer er feil, så ikke ta dette som at jeg "retter" på deg, jeg bare viser andre måter å "fullføre" siggen på. .... Hvorfor 1px rammer stjeler oppmerksomheten til bildet?: Rammen skaper kontrast og kontrast skaper blikkfang, blikkfang er jo bra, men blikkfanget ender på rammen.. Man ser jo på bildet også, men det er rammen øynene våre trekkes mot. En 1px ramme "ødelegger" også bildet i mange tilfeller, dette er fordi: I diffuse, "myke" bilder vil man helst ha harmoni , ro og små forskjeller/kontraster (komposisjonsprinsippene) og dette kan skapes med HORISONTALE linjer. Horisontale linjer skaper altså ro og harmoni. Så derfor skulle man jo tro at 1px rammer var greit? halve rammen ja! De vertikale linjene ødelegger for de horisontale. det er fordi VERTIKALE linjer skaper stress og spenning, altså det motsatte av hva de horisontale linjene skaper. Så i bilder som er "harde", spenningsfylte og har store kontraster lønner det seg å ha vertikale linjer/rammer. Altså: Skaper harmoni og: skaper stress og spenning. Derfor lønner det seg ikke å sette en 1pxramme på en signatur med mindre du vil folk skal huske rammen istede for signaturen din. ......... Så, derfor er movie borders mye bedre enn en ramme som går helt rundt bildet. En movie border må ikke bare være horisontal, den kan også være vertikal. ...... Her kommer noen konkrete tips til når du skall fullføre værket ditt å sette på en ramme: Hvis du har laget et bilde med mye ro, harmoni og ellers lite støy og få kontraster, som denne : vil det lønne seg å bruke rammer som dette for å ikke skape unødig stress som tar oppmerksomheten til bildet. Men har du laget en sig med mye spening, stress, støy og kontraster, som denne: lønner det seg å brukke vertikale linjer/rammer for å fremheve dette. .... @ Volvant, håper du synes det er greit at jeg regigerte rammen på bildet ditt for å forklare mine anti 1px ramme tanker.. Hvis du synes det ikke er greit bare si fra så fjerner jeg det Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 veldig bra forklart .patrick Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 =) takk. Er nok en del leifer der, men det kan jeg rette seinere hvis jeg får tid. Lenke til kommentar
Volant Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Fin forklaring ja. Har vært borti alt dette på skolen. Det gjelder bare å huske å bruke det når det trengs... Jeg ser at jeg har valgt 'feil' farge til 1 px rammen min og. Den er veldig fremtredende. Fikk en kommentar på det på et annet forum.. Jeg har selv brukt skygge i gamlere signaturer, men så har det seg sånn at IE6 ikke støtter alpha channels, så mange vil se signaturen som om den hadde en hvit bakgrunn... Bortsett fra det er skygge greit da, men jeg vil jo at flest mulig skal kunne se signaturen slik jeg vil at de skal se den. Diffuse kanter liker jeg personlig ikke så godt, og der kommer problemet med IE6 igjen. Men men, jeg lærer for hver dag som går. Helt greit at du brukte bildet mitt btw. Lenke til kommentar
Pressure Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Laga nettop ferdig denne - veldig fornøyd Kommentarer? Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 den der var nice. minner meg litt om splinter cell Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Lagde en sigg til i dag: Drev egentlig bare å klæsja på noen filters og slik Men synes den ble ganske kul ZayCon Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 foruten om at teksten forsvinner til høyre (svart på svart) så var den ikek så dårlig. fargen synes jeg ikke passet med henne. Prøv å trykk ctr+u på bakgrunnen og finn noe som passer. Kanskje litt mer jentete farge Lenke til kommentar
Pressure Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Nåja, teksten på høyre ZayCon går ikke inn i noe svart, men hvis du refererer til Jennifer Love Hewitt teksten som er på venstre side så skjønner jeg hva du mener Likte ikke siggen i det hele tatt, ZayCon... Last ned noen fine brushes som du lar være på lav opacity i bakgrunnen... Finn en fin, smooth effekt til renderen og spice teksten opp littegran i tillegg den der var nice. minner meg litt om splinter cell 6424812[/snapback] Hmm, kan vel kanskje muligens ha noe med å gjøre at det er en splintercell render, vet ikke jeg... Lenke til kommentar
Volant Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Nice, Pressure. Kunne kanskje brukt en annen font, men den er helt grei. ZayCon: Les denne tekst tutorialen: Del [1] [2] [3] [4] [5] Den dama ser også ut som hun bare er lagt oppå bakgrunnen uten noen form for blending. Hun passer ikke inn. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 den der var nice. minner meg litt om splinter cell 6424812[/snapback] Hmm, kan vel kanskje muligens ha noe med å gjøre at det er en splintercell render, vet ikke jeg... 6425014[/snapback] det var det ja. Var usikkert først. Men jeg har så mørk skjerm med dårlige kontraster, så jeg tenkte at det var mitt hode som gikk løpsk Men fint at jeg ikke var helt på vidda i alle fall Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Synes dette er den beste jeg har laget til nå EDIT: Tusen takk for tekst tuts VolantKnave ZayCon Endret 2. juli 2006 av ZayCon Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 .patrick er leet, kjenner han irl og han er min personlige avatar og signatur maker Pen signatur btw Pressure Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå