elminzter Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) heisann, sliter litt med textareas her...hvordan kan jeg få lagret linjeskift i textareas når jeg submitter en form? skriver jeg inn: a b c d så blir dette lagret i mysql: a b c d hvordan kan jeg få fikset dette? mulig å erstatte linjeskift med <br>? Endret 13. april 2006 av elminzter Lenke til kommentar
rønning Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 $_POST['text'] = str_replace("\n", "<br>\n", $_POST['text']); Lenke til kommentar
elminzter Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 $_POST['text'] = str_replace("\n", "<br>\n", $_POST['text']); 5917073[/snapback] hm, får prøve det da, takker (skulle vel kansje skrevet inn i php forum heller? ^^) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Du har en egen funksjon for det i PHP, faktisk; nl2br() Så slipper du å bruke str_replace når du ikke trenger det Lenke til kommentar
Scix Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 men nl2br() er xHTML kompitabel, og ikke bakover til HTML igjen. (vertfall i PHP5) \n -> <br /> Noen som vet hvordan man kan ungå dette? altså "gjøre den HTML" igjen? burde kanskje ta meg en tur til PHP forumet... Lenke til kommentar
elminzter Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 yay, nl2br() gjorde ting lettere ja åpna øynene mine for at jeg kunne bruke nl2br() i printingen av innholdet i stedet for slik jeg gjorde før (konvertere til <br> før jeg la inn i sql, så måtte jeg konvertere tilbake når det skulle edites ^^) Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Ja, alltid utfør BBCode og lignende når det blir vist på siden. Ikke i det det blir lagt inn i databasen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå