Gå til innhold

Logge på som admin på Win2000, uten å vite passord

Anbefalte innlegg

Har en gammel maskin som er satt opp med flere Win 2000 å brukerkonto.

Det er sikkert 5-6 år siden jeg laget kontoene og har selvfølgelig glemt ut Admin passord (Trodde det var passord eller admin men, neida..).

Skulle gjerne logget meg på og fjernet brukerkontoene slik at det bare gjensto en.

Kunne formatert hele maskinen men har ikke noen lisens liggende.

Derfor hadde det gjort opprasjonen veldig enkel om jeg kunne logga meg på som Admin å forandret passord for så å slettet alle brukerkontoene.

Noen som har en enkel oppskrift på hvordan man logger seg på som admin på en Win 2000 maskin? For så å forandrer passordet?

Har hør snakk om The Ultimate Boot Disk, å at det lar seg gjøre med denne, men er ikke kjent med dette produktet å takker for tips og triks!

Takker for all hjelp!

_C_

Endret av Compac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv omtrent samme problem. For et års tid siden arvet jeg en gammel bærebar datamaskin. Den hadde windows2000 (eller var det NT tro?) installert. Dessverre var den beskyttet med windows passord, og jeg fant aldri ut hva dette passordet var. Prøvde også slike bootdisk programmer, som skulle slette passordet osv. men det funket heller dårlig. Denne maskinen var ikke akkurat ny, så den har heller ikke cd-rom. Og operativsystemer på diskett har jeg ikke funnet.

Så nå ligger den i boden og støver ned.

Men, hvis noen vet om et sted der jeg kan laste ned et operativsystem om ligger på diskett hadde det vært helt topp! Kan ikke tenke meg at en må betale for Win95/98 nå lenger....

Eller hvis noen har et program for å fjerne slike passord, som de VET funker, så bare si ifra!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...