Gå til innhold

Skal selge, aner ikke pris...

Anbefalte innlegg

Har tenkt å selge pc'en jeg har i stuen fordi jeg skal oppgradere "hovedmaskinen", og vil bruke dens CPU/RAM/skjermkort i ny stue-pc.

Regner med det er lettere å selge "stuemaskinen" slik den står i stedet for i deler, så får jeg heller legge ut for nytt kabinett og harddisk(er). Har et SB Live! lydkort, tv-kort og DVD-ROM i den, som jeg beholder selv.

Maskinen er da slik:

Pentium 4 2,4GHz Prescott S478 m/Cooler Master kjøler (går fint og støysvakt @2,8)

2x512 MB TwinMOS PC3200

EPoX SiS661FX m-ATX

Maxtor 40GB IDE + Samsung 80GB IDE (begge 7200rpm)

Sapphire Radeon X700 128MB AGP

Sony CD-RW 52x/32x/52x

In-Win V564 m-ATX kabinett m/300W PSU

Noen idé om hva jeg kan få for den? :hmm:

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å selge pc'en jeg har i stuen fordi jeg skal oppgradere "hovedmaskinen", og vil bruke dens CPU/RAM/skjermkort i ny stue-pc.

Regner med det er lettere å selge "stuemaskinen" slik den står i stedet for i deler, så får jeg heller legge ut for nytt kabinett og harddisk(er). Har et SB Live! lydkort, tv-kort og DVD-ROM i den, som jeg beholder selv.

Maskinen er da slik:

Pentium 4 2,4GHz Prescott S478 m/Cooler Master kjøler (går fint og støysvakt @2,8)

2x512 MB TwinMOS PC3200

EPoX SiS661FX m-ATX

Maxtor 40GB IDE + Samsung 80GB IDE (begge 7200rpm)

Sapphire Radeon X700 128MB AGP

Sony CD-RW 52x/32x/52x

In-Win V564 m-ATX kabinett m/300W PSU

Noen idé om hva jeg kan få for den?  :hmm:

5916544[/snapback]

Spørs hvor gammel den er, pluss hvor mye du betalte for den?

Lenke til kommentar
Spørs hvor gammel den er, pluss hvor mye du betalte for den?

5916697[/snapback]

Delene er jo ikke kjøpt samtidig, nyeste på maskinen er ene RAM-brikken (ca 360 kr) og skjermkortet (ca 900 kr).

Enig med nahojdat; hva det har kostet nytt er uvesentlig (ønsker ikke tenke på det).

Uansett bedre å selge til underpris enn å stue bort saker som aldri blir brukt igjen, noe som jeg har god erfaring med (noen interessert i en K6-2 400, liksom?).

Edit: kabinettet er strøkent og koster ca 600 kr. I tillegg til skjermkort og RAM, blir det veldig trist å selge greien for cirka kostpris av disse delene..

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Hm, får prøve meg med ca 2500 kr da, tenker jeg.

Sokkel og brikkesett er jo totalt utgått på dato, så det er vel om å gjøre å kvitte seg med saken mens den er verdt noe i det hele tatt. Ellers ender prosessor og skjermkort i esken i kjelleren sammen med bl.a. K6-2'en for evig oppbevaring (sliter med å kaste gamle ting). Den store tabben er jo at skjermkortet er AGP, og derfor uinteressant å ta med videre i ny maskin, selv om kortet er helt OK. Akk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...