Samoht84 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Er det mulig å kombinere Single sided minne brikke med Double sided minne brikke? Går det dårlig? eller går det ikke i det hele tatt? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Tror ikke det skal bli noe problem så lenge du ikke prøver å kjøre det i dual-channel. Lenke til kommentar
Samoht84 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Tror ikke det skal bli noe problem så lenge du ikke prøver å kjøre det i dual-channel. 5917046[/snapback] ok.men kordan setter eg opp det(eller ikke setter opp det:) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hvilket hovedkort er det snakk om? Lenke til kommentar
Samoht84 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Hovedkort MSI K8M Neo-V (MS-7032) AMD sempron. 1,8ghz Lenke til kommentar
Samoht84 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Btw..hat lest i hk manuallen..og der leste eg at hk supporter Double og Single sided RAM modules..men leste ikke noe om å kombinere Single og Double sided ram modules..TAKKKK for hjelpen:D Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det er bare å plugge i og bruke på det HK, ingen dual-channel muligheter. Finner mer info om hovedkortet HER. Bare husk at om en av brikkene er dårligere enn den andre så vil begge kjøres likt som den dårligste. Lenke til kommentar
Samoht84 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 1 spørsmål til så skal eg la deg være i fred:D ka er det verste som kan skje visst det ikke går? rammen er helt identisk i spesifikasjoner,bortsett fra den ene er double sided og den andre er single.. så det burde gå? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 1 spørsmål til så skal eg la deg være i fred:D ka er det verste som kan skje visst det ikke går? rammen er helt identisk i spesifikasjoner,bortsett fra den ene er double sided og den andre er single.. så det burde gå? 5917264[/snapback] Verste som skjer er at du ikke får slått på maskinen, men da er det bare til å bruke en brikke igjen. Ifølge infoen på siden til MSI så skal det ikke bli noe problem. Lenke til kommentar
Samoht84 Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 ok.nå er begge rammen i. så nå har eg 1024 istednfor 512(så den blir reg. av system. Men kan rammen påvirke at visse programmer ike funker som det skal.? f.eks messenger og internett eksplorer som av og til må stenges pga ulovlig utført et eller annet? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Nei, om minnet er i orden så skal ikke mer lage noe problemer. Kjør memtest på minnet om du opplever problemer. Lenke til kommentar
Samoht84 Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 nå menst begge rammene er i pc..så slår pc seg pluselig av.har skjedd 3 ganger på 3 timer..er det at alvorlig tegn på at det er gale å bland single og double ram? skjønner ikke ka annet det kan være.ka mener du? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Er ikke blandingen av double og single sided RAM som gjør dette siden det ikke skal være problem ifølge produsenten av hovedkortet. Derimot kan det være minnebrikkene ikke samarbeider godt sammen eller at det er noe galt med en av dem. Har du prøvd memtest nå? Lenke til kommentar
Samoht84 Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 ok.eg prøvde memtest:( og fant omtrent 100 errors FØR eg endelig klarte å quite memtest i oppgave behandling:( må eg konfigge noe i den skumle bios menyen..tror ikke rammen bestod 1 tests på memtes..kom bare feil melding for hver test som blei utført:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå