Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte toppakning Toyota Tercel

arerj

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en 85-modell Toyota Tercel 4WD som lekker olje gjennom toppakningen.

Er det overkommelig å bytte toppakningen selv dersom en ikke er redd for å prøve?

Hvor får jeg kjøpt ny pakning rimeligst?

Etter motorlyden å dømme er det også lekkasje i en eller flere av ventilene. Ble tipset om 'ventilpasta', hvor er dette å få kjøpt? Noe annet jeg kan tenke på for å få ventilene tette?

Håper på gode svar, bær over med spørsmålene mine som sikkert er fryktelig enkle :)

-Are

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bør være absolutt overkommelig å bytte denne selv.

Det du må tenke på er å stille motoren i null før du tar av registerreim, og finne tiltrekkingsmomentet på topplokkboltene. Du må også undersøke om dette er strekkbolter. I såfall skal de ikke brukes på nytt. Før man monterer toppen på plass er det viktig å fjerna alt av væske som ligger i hullene til topplokkboltene. Hvis væsken blir liggende igjen vil den bli komprimert når du trekker til, og det kan lett oppstå sprekk i blokka.

Det er også viktig at du gjører rent før du monterer. Sjekk at det ikke ligger noe mellom topplokket og motorblokka før du monterer.

Det er mulig du må bytte ventiltetningene. Sikkert noen her som vet dette bedre enn meg.

Endret av VP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...