Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Syns det er ille dumt og feil at begrepet UFO har blitt så kuppet av "tilhengerne" av små, grønne menn.

Begrepet UFO er et godt begrep for mye det f.eks. piloter har opplevd, men å side stille det med aliens from the Crapb Nebula er å missbruke forkortelsen av Unidentified Flying Object.

 

 

BTW dette er litt OT for denne tråden, som handler om kornsirkler, men mindre selvsagt noen vil argumentere for at kornsirkler blir lagt av små, grønne menn fra Crapb Nebula.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Seriøs?

Robbert van den Broeke har siden midten av 90-tallet vært kjent som klarsynt. Han har hatt visjoner av forskjellige slag, og har evnen til å forutse hvor og når kornsirkler kommer til å oppstå. Han har også vært vitne til at flere kornsirkler har oppstått. Robbert har videre hatt kontakt med det han beskriver som "ikke jordiske spirituelle vesener" og sett og fotografert disse i tillegg til UFOer og uvanlige lysfenomener. Han fotograferer gjerne disse fenomenene med kameraene til besøkende, journalister og andre personer som kommer for å studere hans paranormale evner.

 

Hmm, kandidat for James Randis million dollar utfordring?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Nei, gutta i Cropcircles er ikke flinke nok. Derfor må det være utenomjordiske som har laget de avanserte kornsirklene.

9257829[/snapback]

 

Bare for å presisere at dette er ikke det jeg sier.

 

Jeg vil si : De er ikke flinke nok. Og jeg tror nesten at de som gjør det må ha noe slags utstyr / teknologi som gutta i cropcircles ikke har tilgang til.

 

Ser at det er en professor her, som tenker det samme som meg. At de virkelig gode sirklene må ha blitt laget med hjelpemidler som GPS, laser og mikrobølger. ( Videoklipp på linken. )

 

"In this month's Physics World edition, Richard Taylor, director of the Materials Science Institute at the University of Oregon, states that physics and the arts are grouping together to work toward solving the secrets behind the ever complex crop circles.

 

According to Taylor, via EurekAlert.org, "physics could potentially hold the answer, with crop-circle artists possibly using the Global Positioning System (GPS) as well as lasers and microwaves to create their patterns, dispensing with the rope, planks of wood and bar stools that have traditionally been used." "

 

http://www.ibtimes.com/articles/190308/20110801/crop-circles-2011.htm

Lenke til kommentar

Haha, er det bare meg eller ser disse bildene manipulerte ut?

http://www.kornsirkler.org/Nytt/2009nytt/2...2009Robbert.htm

De bildene var jo vilt dårlige. Det må være en form for spøk.

 

Dette kan ikke være noe annet enn en spøk. Hvem som helst kan se at objektet befinner seg altfor nært kameraet, og det er derfor det har blitt så uklart. I tillegg har han tatt bilder med blits, og dette gjør at alt som er for nært blir badet i lys i tillegg til at det reflekterer lyset.

 

Denne firkanten han har tatt bilde ligner veldig på klokkeradioen jeg har på nattbordet...

Legg også merke til at alle bilder med objekter er tatt slik at objektet befinner seg akkurat så langt utenfor bildet at det er lett å holde i det. På bilder hvor objektet er i midten kan man tydelig se en rett stripe enten over eller under, altså noe å holde i.

 

Jeg blir flau av slike forsøk...

Lenke til kommentar
Kornsirkler; Hva er forklaringen?

 

Mennesker med tau, planker fantasi og litt tid til overs som syns det er morro å lure lettlurte folk.

 

Så lett er det med tau og planker å lage det:

cropcircle-Model.jpg

spiral-crop-circle.jpg?w=400

 

Og denne har jeg sett at er blitt beskrevet av kornsirkel truende som en garantert ekte sirkel pga at den var hvisst umulig å lage for mennesker....

 

Denne ble visst også verefisert som ekte til å begynne med av disse gæningene:

crop_circle_firefox.jpg

Helt til noen fannt ut at oj det er jo firefox ikonet.... :!:

 

 

Og slik lages sirklene:

http://www.youtube.com/watch?v=puDF0hJpzWo

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Jeg vil si : De er ikke flinke nok. Og jeg tror nesten at de som gjør det må ha noe slags utstyr / teknologi som gutta i cropcircles ikke har tilgang til.

 

Ser at det er en professor her, som tenker det samme som meg. At de virkelig gode sirklene må ha blitt laget med hjelpemidler som GPS, laser og mikrobølger. ( Videoklipp på linken. )

Hvordan lager man kornsirkler med mikrobølger mener du? Og på hvilken måte er en laser noe bedre enn et tau og målebånd? :roll:

 

Du skal ikke blande inn noe mer teknologisk hørendes ord der da for å virke enda mer troverdig for "de troende"? Sleng inn noe nanoteknologi, kvantafysikk, ol.... Litt slik:

http://www.youtube.com/watch?v=avon9MMnWRo

 

:rofl: :rofl: :rofl:

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og denne har jeg sett at er blitt beskrevet av kornsirkel truende som en garantert ekte sirkel pga at den var hvisst umulig å lage for mennesker....

Da har de generelt liten tro på mennesket, med alt det fantastiske vi har lagd opp igjennom historien. Men folk tror vel på det de vil tro på.

Endret av Crowly
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

 

Mennesker med tau, planker fantasi og litt tid til overs som syns det er morro å lure lettlurte folk.

 

Så lett er det med tau og planker å lage det:

cropcircle-Model.jpg

spiral-crop-circle.jpg?w=400

 

Og denne har jeg sett at er blitt beskrevet av kornsirkel truende som en garantert ekte sirkel pga at den var hvisst umulig å lage for mennesker....

 

Denne ble visst også verefisert som ekte til å begynne med av disse gæningene:

crop_circle_firefox.jpg

Helt til noen fannt ut at oj det er jo firefox ikonet.... :!:

 

 

Og slik lages sirklene:

http://www.youtube.com/watch?v=puDF0hJpzWo

 

 

Nettopp. Tro på mennesket.. og pi

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Da har de generelt liten tro på mennesket, med alt det fantastiske vi har lagd opp igjennom historien. Men folk tror vel på det de vil tro på.

Tydelig at de har lite tro på mennesket når de prøver å selge denne håpløse historien i håp om at mennesker tror på det.

 

Rart at korsirkler er for avansert, mens de store mengder matematikk som er tilgjengelig og funnet ut av mennesker er det ingen som bnryr seg om.

Lenke til kommentar

Hvordan lager man kornsirkler med mikrobølger mener du? Og på hvilken måte er en laser noe bedre enn et tau og målebånd?

 

Huff, det er til å gråte over hvordan du ruller deg rundt i infantil latterkrampe ( jmfr : :rofl: :rofl: :rofl: ) så snart du ser nicket "kubin".

 

Uten at du skjønner et kvekk av det jeg sier.

 

Jeg vet ikke akkurat hvordan man går fram for å bruke mikrobølger. Men hvis du klarer å konsentrere deg lenge nok til å se på videoklippet i linken min, så vil du ett og et halvt minutt ut i klippet få høre om "handheld magnetrons".

 

[ Edit : "Microwaves, Taylor suggests, could be used to make crop stalks fall over and cool in a horizontal position – a technique that could explain the speed and efficiency of the artists and the incredible detail that some crop circles exhibit.

 

Indeed, one research team claims to be able to reproduce the intricate damage inflicted on crops using a handheld magnetron, readily available from microwave ovens, and a 12 V battery."

 

http://www.iop.org/news/11/aug/page_51614.html ]

 

Kanskje etter å ha sett dette, vil du få bittelitt snøring på hva det er jeg sier. ( Og professoren sier. )

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke akkurat hvordan man går fram for å bruke mikrobølger. Men hvis du klarer å konsentrere deg lenge nok til å se på videoklippet i linken min, så vil du ett og et halvt minutt ut i klippet få høre om "handheld magnetrons".

 

[ Edit : "Microwaves, Taylor suggests, could be used to make crop stalks fall over and cool in a horizontal position – a technique that could explain the speed and efficiency of the artists and the incredible detail that some crop circles exhibit.

 

Indeed, one research team claims to be able to reproduce the intricate damage inflicted on crops using a handheld magnetron, readily available from microwave ovens, and a 12 V battery."

(min uthev.)

 

Show us the bloody research!

 

Merk: kommentar over er ikke direkte til Kubin, men mere for å poengtere at uttalelser til media er netttopp kun det, uttalelser til media. Inntil det foreligger en særiøs, peer-reviewed forskningsrapport om effekten av bærebare mikrobølgeutstålingsenheter på korn, så får fyr'n null "kred" fra meg.

 

Også merk: hva så om (visse) kornsirkler blir laget med GPS og mikrobølger? Er det en stor sak at tunneler blir laget med dynamitt og/eller boremaskineri snarere enn med hakker, spader og mye arbeidskraft? Greit nok at "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic", men mikrobølger er temmelig banal teknologi. Det eneste nevneverdige vil være at det er bærbare enheter.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...