Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Hvis dette er representativt for hva man får for pengene når man betaler NRK-lisens er jeg plutselig særdeles glad jeg har sneket meg unna til nå: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.6142514

 

Jeg kan leve med at skrullinger på forumer tror de merkeligste ting om kornsirkler, men i statskanalen burde de ha en viss minstestandard.

Nrk spekulerer da ikke i hva som har dannet sirklene i den artikkelen..? Det er jo ren dokumentering.

Vel, de sier naturfenomen, men det betyr jo strengt tatt bare "fenomen i naturen", som jo er korrekt.

 

Jeg så noe på National Geographic for noen dager siden om noen som hadde stått fram som sirkelmakere. De forklarte hvordan de og mange andre i verden hadde fulgt trenden med å lage falske utenomjordiske fenomener. De viste tilogmed hvordan de hadde gjort alt og lagde et helt perfekt komplisert mønster i en kornåker.

http://circlemakers.org/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva han mente, er det fortsatt en haug sirkler som ingen har tatt ansvar for eller avslørt.

Circlemakers, som er proffene på å lage disse, sier seg jo selv mektig imponert av 409 på Milk Hill, og skjønner ikke hvordan den har kommet til på en natt.

Lenke til kommentar
mektig imponert av 409 på Milk Hill, og skjønner ikke hvordan den har kommet til på en natt.

 

Jeg siterer meg selv fra denne samme tråden:

Forklaringen på den såkalte 409 på Milk Hill er i hvert fall at de som laget den hadde hastverk på slutten. I følge de troende er disse 409 sirklene helt perfekt plassert i forhold til hverandre, men ved å se litt nøye på bildene er det faktisk lett å se at de slett ikke er så veldig perfekt plassert. De store som går ut i 6 armer er ikke så verst, men når det kommer til de mindre sirklene som stråler ut fra hver arm er det lett å oppdage ganske store variasjoner mellom de ulike armene. Jeg har her markert de mest åpenbare tegnene på hastverk med røde punkter (tips: se på innbyrdes plassering, avstand og retning):

 

milkhill409ahoaxjj6.jpg

 

Konklusjon: Dette verket er åpenbart utført av mennesker som utpå morgenkvisten oppdaget at de holdt på å slippe opp for tid til sluttføre arbeidet.

 

Og hvordan en mengde utøvere kom seg dit og ut igjen uten å etterlate seg spor: De gikk i traktorsporene, som "tilfeldigvis" finnes i alle åkrer med kornsirkler. Traktordekk er brede greier for at traktorene ikke skal synke så dypt ned i jordsmonnet at de kjører seg fast. Sånn er det i Norge og sånn er det i Storbritania også.

 

Og om kornstrå med den karakteristiske bøyen nederst:

Et av "bevisene" til kornsirkelfantastene er den karakteristiske bøyen nederst på kornaksstengelen. Men som forfatteren Bert Janssen påpeker (omtrent midtveis i 2-timersvideoen TheOats viste til) så vokser kornspirene alltid først litt bortover langs bakken før de bøyer av oppover (frøene drysses oppå jordsmonnet når de sås). Alle kornstengler vokser på denne måten, og det er slett ikke noe utrolig i at de beholder denne buen nederst på stengelen også selv om de veltes overende i en kornsirkel.
Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk blir så redd av dette.. Så klart blir jeg litt små nervøs osv men ikke skikkerlig redd nei.. Hvorfor skulle de romvesene (?) som lager disse skade oss? Hva har vi gjord de? Og hvorfor skal de greie og drepe oss så veldig lett og vi ikke drepe de? Hvis vi hadde funnet liv på Mars hadde vi drept det? Nå vet ikke jeg hvor mange som lever på Jorden men de som lager disse kornsirklene har bare 1,6 milliarder ''innbyggere'' det sa de selv i en sirkel (En av de viktigeste i historien) hvor de sa blant annet hvor de levde (Jorden inkludert!) og hvordan de var oppbyggd. Men skal vi si 1,6 Milliarder mot alle på Jorden? Da tror jeg vi har mye større sjangs for og vinne en de vist det skulle bli konflikter..

 

Jeg tror disse kornsirklene kommer fra ''Orbs'' Lyskuler(

) som er sendt ut av Roswell Aliens som lurer på om vi hadde noe med det og gjøre og hvorfor vi 'gjorde' det og hvor de som var i UFO'en er og hva skjedde med de.

 

Off-Topic:

 

Vist du søker på Youtube etter Chupocabra så får du se en 'skapning' som ligner noe veldig på Roswell Aliens, jeg tror at de er de samme skapningene, bare at folk ikke har vist om Roswell aliens når de så de før første gang. Chupocabra er sikkert noen Roswell Aliens som har overlevd The Roswell Insident. Men dette er da min tankegang.

Roswell Insident: http://en.wikipedia.org/wiki/Roswell_UFO_incident

Lenke til kommentar
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk blir så redd av dette.. Så klart blir jeg litt små nervøs osv men ikke skikkerlig redd nei..

Uhm.. Du er den første jeg har sett i tråden som nevner redsel.

Eneste som har kommet frem ellers er fascinasjon og latterliggjøring.

 

Jeg tror ikke noen her inne er "redde" for kornsirkler.. Jeg syns de er flotte og fascinerende, og lurer på hvor det kommer fra.. Men redd eller nervøs? Hvorfor skulle man være det?

Lenke til kommentar

Interessant sak her, som - hvis riktig - kan ligne på at det har vært litt mer avansert teknologi i bruk enn bare manuelt arbeid :

 

quam2a.jpg

 

"Fieldworkers reported standing clumps of the reintroduced native prairie species throughout the formation--none of which were flattened. It seems that only the grasses introduced by farmers to this field years ago had been flattened to create the formation.

 

This sort of precision and selectivity has been seen in crop circles before, but never to my knowledge quite so clearly.

 

Did the crop circle energy system "choose" which plants to flatten and which to leave standing? Was this energy attracted only to the previously-cultivated grasses for some reason that is important for us to better understand? Might this be an indicator that we should be paying greater attention to our land cultivation practices?"

 

http://www.bltresearch.com/fieldreports/july2008a.html

Lenke til kommentar
Jeg bare spør, dum som jeg er ... :roll:

 

Får jo inntrykk av at det du mener å si, er at jeg er dum, som ikke ser at dette er forklaringen.

 

Hvis det er forklaringen, har jo tydeligvis folkene som undersøkte saken ikke forstått bæret.

 

For det er vel ganske åpenbart at hvis det er slik, så vil kornet fortsatt være der - bøyd - på de stedene der de rasktvoksende planteslagene har skutt i været. De to vil være "viklet inn" i hverandre, da det rasktvoksende har skutt opp innimellom det som var bøyd ned?

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Noen mennesker har forkjærlighet for det mysteriøse, og liker alt som er mysteriøst. Og det trenger ikke å handle så mye om å *tro* på dette eller hint, men mer bare om å holde døra åpen for det mysteriøse.

 

( Men det slo meg mens jeg klippet gress nå, at forklaringen kan være at de opprinnelige artene har egenskaper som gjør at de reiste seg igjen noen dager/uker etter at de var blitt bøyd ned, noe den "tilflyttede" arten ikke hadde. Derfor ble denne liggende bøyd. )

Lenke til kommentar
Did the crop circle energy system "choose" which plants to flatten and which to leave standing? Was this energy attracted only to the previously-cultivated grasses for some reason that is important for us to better understand? Might this be an indicator that we should be paying greater attention to our land cultivation practices?"

Morsom konklusjon gitt :thumbup: Man får det ikke mer dramatisk enn man selv skriver, eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Og jeg som håpet trodde tråden endelig var død når den ikke dukket opp i "mine innlegg" lenger. :)

Denne posten mest for å kunne følge med igjen.

 

Uansett hva han mente, er det fortsatt en haug sirkler som ingen har tatt ansvar for eller avslørt.

Circlemakers, som er proffene på å lage disse, sier seg jo selv mektig imponert av 409 på Milk Hill, og skjønner ikke hvordan den har kommet til på en natt.

Syns det er helt naturlig og ganske korrekt å bli imponert over Milk Hill 409. Vanskelig å ikke bli det.

 

Jeg tror det er ganske mange som ikke er interesserte i å fortelle verden om at de lagde en stor og imponerende kornsirkel. Fordi de liker å lage sirkler, det er morro. Fordi de liker mystikken som oppstår rundt.

Det hadde ihvertfall vært min begrunnelse hadde jeg vært flink nok og hatt tålmodighet til det (samt kjent noen som hadde giddi å hjelpe)

 

Selvfølgelig kan det være andre grunner til noen lager kornsirkler og ikke sier at de gjorde det.

Kanskje de er plantehatene, kjøttfødde, plank og tau forhandlere med sadistiske trekk; som har ført til at de, etter å ha hørt teorien om at alt levende kan kommunisere og reagere på følelser via ESP, dro ut for å hevne seg (siden en av de er gluten intolerant) på korn ved å trampe kornet ned med planker de holder i tau samtidig som de forsøker å prosjektere onde tanker på alt annet korn i åkeren via ESP i et megalomansk håp om at det vil føre til at kornet smaker værre og flere andre vil starte å hate korn og planter.

I tillegg kan kornhaterne si: "Lookie those crazy pictures in that field over there. 'tis the work of the Devil!" for deretter anbefalle bonden om å plante en skog på åkern; mer tre til plank-butikken deres.

Men hvis de forteller at de har laget kornsirklene vil alle tro de er gale, bonden vil ikke plante mer skog og politiet vil kommer etter dem; siden rasistiske handlinger mot planter (og en-cella organismer btw) ble ulovelig som følge av thatch-avtalen inngått i 1979.

 

 

Uansett, poenget er at jeg tror det er mange grunner til at noen ikke ønsker å bli avslørt som en sirkelmaker.

Det er ikke vanskelig å trekke linjer til f.eks. banksy som lager grafitti i grenselandet mellom kunst og hærverk:

The time of getting fame for your name on its own is over. Artwork that is only about wanting to be famous will never make you famous. Any fame is a by-product of making something that means something. You don't go to a restaurant and order a meal because you want to have a shit.

For ikke å glemme at de økonomiske tapene bonden har sannsynligvis gjør han mer enn normalt troende til å gi en erklært sirkelmaker bank.

Og en hærverksannmeldelse etterpå.

 

 

EDIT:

dette ble en mye lenger post enn nødvendig. Egentlig ville jeg kun komme med en kort setning om at det sannsynligvis er mange grunner til at noen/flere sirkelmakere står frem / tar ansvar for sirkler

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...