langtongting Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Om noen står på sitt og mener at, til og med de aller mest komplekse kornsirklene er laget med hjelp av planke og tau, utfordrer jeg dem til å prøve i løpet av en natt. Noen av disse er geometriske kunstverk. De kan jo prøve å kopiere denne i løpet av en engelsk sommernatt på ca 5 timer. Hvordan de blir til aner jeg ikke, men jeg er skråsikker på at disse ikke er laget av planke og tau. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Ta en nøye titt på formasjonen over og du vil se at den ikke er perfekt. Kan virke som de som lagde denne fikk litt hastverk på slutten. BTW: Hvorfor kan menensker ikke lage denne i løpet av en sommernatt? Det er mye som er mulig om man er koordinert og mange nok. EDIT: Jeg har tillett meg å bryte ned kornsirkelen til en fult mulig oppgave. La oss si at det er 22 stykker som lagde denne. Sirkelen består av 73 store ringer. 126 mindre ringer. 54 små ringer. 156 punktum. Dersom vi har 2 mann som driver oppmåling blir da oppgavene som følger. Hver mann må produsere: 3,65 store sirkler 6,3 mindre sirkler 2,7 små sirkler 7,8 av de minste siklene. Høres dette ut som en umulig oppgave i løpet av en natt? Bare halvparten så mye jobb pr. stykk om man er dobbelt så mange. Koordinering og planlegging er viktig selvsagt men ikke umulig av et proft arbeidsteam som har mange års erfaring med slikt. Mulig ikke antallet sirkler er 100% korrekt men et par sirkler fra eller til spiller liten rolle i denne sammenhengen. Endret 16. april 2008 av perpyro Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 perpyro, Jeg syntes ikke den forklaringen er særlig rasjonell. For det første har ingen beviselig har klart å lage slike sirkler, ingen som har stått frem og sagt at de kan klare å kopiere eller lage de komplekse sirklene. Dermed blir det en antagelse at det er mennesker som lager dem. Brikkene passer ikke så altfor godt med at det skal være mennesker som har laget alt sammen, du antyder også at det skal ganske mange til for å lage disse - jeg ville ha forventet at minst en sto frem med film på YouTube eller lignende. 1. sirklene forekomer over hele verden - reiser disse 22 folkene verden rundt og lager sirkler? 2. ingen vet hvem som lager disse - hvorfor holde sin identitet hemmelig over så lang tid? 3. mange av sirklene og mønstrene er svært forskjellige - dersom disse er menneskeskapt ville jeg ha forventet å se mindre vidt forskjellige sirkler, da kunne arbeidsgjengen ha brukt omtrent samme planer, metoder og trening på alle sirklene. Det virker som at mange tenker at det kan umulig være romvesener eller noe naturlig og da må det være mennesker som har laget dem. Dette syntes jeg er uvitenskapelig, inntil noe er bevist forblir dette et mysterium enda noen antar det er mennesker/romvesen som lager disse. Tenk om det er en beskjed fra mennesker i fremtiden? Det er jo ikke helt umulig at vi en eller en annen gang finner opp en slags tidsmaskin, om hundre år, tusen år eller hundre tusen år. Da ville jeg heller ha trodd på planke og hyssing teorien, enda ingen har klart å vise at de kan lage komplekse sirkler med planke og hyssing. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Og hvordan mener du at 22 person skal klare å gjøre dette med slik nøyaktighet midt på natta uten å bli oppdaget? Det innebærer at man ikke kan bruke lys eller maskiner, pluss at man må kommunisere og måle for å få den rette avstanden og vinklingen på de forskjellige sirklene. Forøvrig så må du komme deg ut til området uten å tråkke ned korn, og du skal ha med masse tau og planker som tidligerer anslått, og i tillegg skal Alle sammen ut av kornsirklene uten å skape nedtråkka korn, og man må huske materialene sine. Jeg minner deg om at dette skal foregå om natta, altså uten noen form for belysning. Forøvrig ligner den der på en galakse. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Denne er tilsynelatende laget av mennesker. Jeg syntes slike enkle kornsirklene som dukker opp på TV har lite til felles med de større formasjonene. Endret 16. april 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Og hvordan mener du at 22 person skal klare å gjøre dette med slik nøyaktighet midt på natta uten å bli oppdaget? Det innebærer at man ikke kan bruke lys eller maskiner, pluss at man må kommunisere og måle for å få den rette avstanden og vinklingen på de forskjellige sirklene. Forøvrig så må du komme deg ut til området uten å tråkke ned korn, og du skal ha med masse tau og planker som tidligerer anslått, og i tillegg skal Alle sammen ut av kornsirklene uten å skape nedtråkka korn, og man må huske materialene sine. Jeg minner deg om at dette skal foregå om natta, altså uten noen form for belysning. Forøvrig ligner den der på en galakse. Gidder ikke å ta langversjonen men tar det i stikkordsform. Nattkikkert Planker/tau/målebånd Traktorspor. Geometri. Men tro gjerne at det er utenomjordiske for min del. Presisjonen er heller ikke så altfor stor om du går formasjonen etter i sømmene. For å koke det hele ned er dette 6 halvsirkler med mange mindre sirkler som følger halvsirklene hvor senter er ytterste punktum utenfor ring 4 fra sentrum i halvsirkelformasjonen forran. Det som skremmer meg mest når jeg sitter her og skriver er hvor enkel formasjonen er om man tar vekk krimskramset som følger halvsirklene og er slik jeg ser det det avslørende trekket ved den. Og halvsirkler og helsirkler trenger man ikke mere en en stokk og et tau for å lage. Regner med at de fleste lekte seg med passer på ungdomsskolen mens man holdt på med konstruksjonsoppgaver i matte. Hadde det vært en høyere teknologi som lagde de så var de nok mere nøyaktige. Endret 16. april 2008 av perpyro Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Og hvordan mener du at 22 person skal klare å gjøre dette med slik nøyaktighet midt på natta uten å bli oppdaget? Det innebærer at man ikke kan bruke lys eller maskiner, pluss at man må kommunisere og måle for å få den rette avstanden og vinklingen på de forskjellige sirklene. Forøvrig så må du komme deg ut til området uten å tråkke ned korn, og du skal ha med masse tau og planker som tidligerer anslått, og i tillegg skal Alle sammen ut av kornsirklene uten å skape nedtråkka korn, og man må huske materialene sine. Jeg minner deg om at dette skal foregå om natta, altså uten noen form for belysning. Forøvrig ligner den der på en galakse. Gidder ikke å ta langversjonen men tar det i stikkordsform. Nattkikkert Planker/tau/målebånd Traktorspor. Geometri. Men tro gjerne at det er utenomjordiske for min del. Presisjonen er heller ikke så altfor stor om du går formasjonen etter i sømmene. For å koke det hele ned er dette 6 halvsirkler med mange mindre sirkler som følger halvsirklene hvor senter er ytterste punktum utenfor ring 4 fra sentrum i halvsirkelformasjonen forran. Det som skremmer meg mest når jeg sitter her og skriver er hvor enkel formasjonen er om man tar vekk krimskramset som følger halvsirklene og er slik jeg ser det det avslørende trekket ved den. Og halvsirkler og helsirkler trenger man ikke mere en en stokk og et tau for å lage. Regner med at de fleste lekte seg med passer på ungdomsskolen mens man holdt på med konstruksjonsoppgaver i matte. Hadde det vært en høyere teknologi som lagde de så var de nok mere nøyaktige. Kan du da forklare hvorfor ingen av kornene rundt er knekt eller bøyd? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Ser ut som jeg blingsa med senterpunktet i halvsirklene. Etter litt leking i det hypermoderne tegneprogrammet paint ser det ut som senter i halvsirkelen er midt i sirkel nummer 4 i halvsirkelen forran. Hvorfor kornet utenfor formasjonen ikke er knekt? Det er da såre enkelt, la være å gå der. De har formasjonen + traktorsporene å gå i så hvorfor skulle dette by på problemer. Endret 16. april 2008 av perpyro Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Litt fornøyelig, det første jeg tenkte da jeg så den var at hvis jeg skulle organisere laging av en stor og imponerende kornsirkel ville det antakelig bli noe sånt. Får man organisert en stor gjeng er det lett å fordele arbeid, og det er i bunn og grunn bare en haug med sirkler, så det gå fort å lage med planke og tau. De har heller ikke vært særlig nøyaktige. Noen av sirklene der en bue går inn i en annen er f.eks. mye mindre/større enn de tilsvarende plasserte sirklene andre steder i mønsteret. Fant et nærbilde her: http://www.dr-john.net/MilkHill.html Kan ikke akkurat si det ser ut som stråene er lagt ned med noen utenomjordlig presisjon. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Artig at vi faktisk skimter selve linja av halvsirkelen på nærbildet som sirkllene følger. Virker som denne linja blei laget først. Endret 16. april 2008 av perpyro Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Noe nevnte at kornsirkler oppstår over hele kloden. Det stemmer i og for seg, men de aller fleste oppstår i sør england. Det samme gjelder for de mest komplekse. Dette kan faktisk tale for at det er en liten gruppe mennesker som står bak dette. I dokumentaren jeg viste til litt tidligere, påpeker de at kornsirkler begynte å oppstå i sirkelformer, så etter noen år i form av insekter/dyr. Deretter kom mer og mer komplekse geometriske mønstre. Dette kan igjen tyde på at de som evt. lager disse, blir flinkere og flinker slik at de kan lage mer imponerende kornsirkler? Mange kornsikler har visst likhetstrekk fra keltiske mønstre fra samme geografiske sted. Dette kan jo også tyde på det er mennesker som finner inspirasjon til et mønster de senere lager i åkeren? For all del er det ting som tyder på at disse også er laget av mennesker, med jeg finner det uansett finurlig at disse ikke skryter av verkene sine. Samtidig at de gidder å holde på med dette natt etter natt i ly av nattemørket. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ta en nøye titt på formasjonen over og du vil se at den ikke er perfekt.Kan virke som de som lagde denne fikk litt hastverk på slutten. Pussig, jeg kom til samme konklusjon som deg tidligere i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry7064369 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Dersom en mener at mange nok av vitnene lyver kan det godt hende mennesker lager disse sirklene. Hvis de fleste sirklene "dukker opp" i S0r-England virker det i alle fall tiltalende at det er mennesker som staar bak det. Dersom kornsirklene er skapt av noe annet enn mennesker og noen 0nsket aa skjule det sa er det ingenting som virker bedre enn aa faa mennesker til aa lage sirkler. De personene som laget sirklene ville isaafall selvsagt holde sin identitet skjult. Den beste maaten aa holde noe hemmelig paa er aa pumpe ut mer disinformasjon enn noen andre klarer aa pumpe ut informasjon. Det er ikke tvil om at flere av sirklene er menneskeskapt, det som det strides om er om alt er det eller om det er unntak. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Pussig, jeg kom til samme konklusjon som deg tidligere i denne tråden:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry7064369 Jeg fant enda flere. Ta f.eks. en titt på nøyaktigheten av den siste sirkelen i hver av armene, det ser ut som de måtte korrigere størrelsen på den for å få endene til å møtes. Mystisk! Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Har ikke lest særlig mye i tråden, så denne har sikkert vært postet før. Romvesener er tydligvis store Firefox tilhengere: Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det slår meg at striden om kornsirklenes opphav ikke er helt ulik striden mellom evolusjonister og kreasjonister .... Noen er "hellig" overbevist om at utenomjordiske krefter må stå bak. Og til spørsmålet om hvorfor sirkelmakerne ikke har blitt oppdaget; vel, det er ingen som har sett UFO'er i aksjon heller, og sirkler har det blitt allikevel ... Det er kanskje ikke så mange som overvåker jordene sine midt på natta? Sett fra bondens synspunkt er jo dette hærverk og betyr tapt fortjeneste, så jeg forstår godt at "synderne" ikke er så lystne på å stå fram. Sør-England har jo en laaaang tradisjon med å lage figurer i terrenget, så dette føyer seg bare inn i rekken av menneskeskapte naturmonumenter. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 nebrewfoz, Det er ikke helt saa enkelt. De fleste sirklene kan lett avskrives som menneskelaget, men det er litt vanskeligere aa vite at alle sammen er det. Dette forandrer seg hvis ulike studier gjort paa kornsirkler er rent oppspinn, slike studier har funnet en del merkelige omstendigheter. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Denne er tilsynelatende laget av mennesker. Jeg syntes slike enkle kornsirklene som dukker opp på TV har lite til felles med de større formasjonene. Kanskje fordi den sirkelen du viser bilde av ikke ble laget i en kornåker e.l. men i en maisåker med over 2m høye planter? Litt vanskeligere å baskes med ... Hvis jeg ikke tar feil, så er dette en "sirkel" som ble laget for Greenpeace i Mexico, som en protest mot genmodifisert mais. Les mer her. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 nebrewfoz, Det er ikke helt saa enkelt. De fleste sirklene kan lett avskrives som menneskelaget, men det er litt vanskeligere aa vite at alle sammen er det. Så fordi vi ikke kan bevise at alle kornsirkler er menneskeskapt, så er den sannsynlige forklaringen at de er laget av utenomjordiske og/eller uforklarlige krefter? UFO'er, Gud, engler, demoner, kvantemekaniske kraftfelt, galaktogravitasjonelle bølger, manisk-depressive frustrasjonsavtrykk, etc.? Man kan jo ikke utelukke noe som helst! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Den mest sannsynlige forklaringen er at mennesker lager alt sammen, dette har det aldri vært tvil om i mine øyne ihvertfall. Men det er fortsatt uløste mysterier. Hvis vi antar at forskerne som har studert sirklene nærmere og registrerer abnormale strålingsverdier akkurat i sirkelen har tatt totalt feil, og at samtlige vitneforklaringer som utelukker planke-teorien også er løgn eller innbilning - da er det lite som tilsier noe som helst umenneskelig. Sånt sett så syntes jeg kornsirkel-mysteriet henger i en tynn tråd, men jeg avfeier det ikke umiddelbart likevel. Jeg har tross alt ingenting å tape på å være litt ekstra åpen eller nysgjerrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå