ZealD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har ikke lest alle sidene her, rett og slett fordi jeg ikke gidder. Men har dere kommet til en konklusjon eller er det bare teorier? For min del fra egen tolkning og undersøking av kornsikler virker det som om mange / noen av de klart er falske, og det er vel tildels bevist. Men det finnes noen kornsirkler jeg i alle fall ikke kan forklare. For det første er noen av kornsirklene helt 3D. I noen viser de ansiktet av utenomjordiske med meldinger som er kryptert. Dersom noen skulle ha laget dette iløpte av natten burde de vel ha kraftig belysning og være svært svært godt organisert med mange mange mennesker. Er et spennende tema Lenke til kommentar
excusemoi Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det som er dumt med kornsirkler er at vanlige folk lager de fleste av dem. Derfor tror det dumme mainstream folket at det er vi som har lagd alle sammen, til og med de mest avanserte. Noen av oss derimot skjønner at ingen vanlige folk kan lage de mest avanserte. Det er trolig mulig å lage de mest avanserte også for mennesker, men dette ville trolig tatt flere dager. Det som er så fascinerende er at de mest avanserte kornsirklene kan oppstå på under en time. Det som jeg synes er det viktigste, og som mange glemmer er: Enten om det er mennesker eller utenomjordiske som lager dette så er begge ting positivt. Enten har vi menensker kommet så langt av vi faktisk kan klare å gjøre dette med avansert teknologi eller så er vi ikke alene i universet vårt. Hvis det er ufoer som lager dette så får vi håpe de er snille med oss... Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 De er nok snille! I den ene krypterte meldingen stod det "belive that there is still good out there" - noe som klart tyder på at om ikke de som skrev det der var gode, så finnes det i alle fall noen gode Men dersom mennesker skulle ha laget alle, hvorfor er ikke så og si alt tråkket ned av føtter? Det har jeg ikke skjønt.. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 I den ene krypterte meldingen stod det "belive that there is still good out there" Var det tilfeldig at meldingen var på engelsk tro? Fordi kornsirkelen var i en engelsk kornåker? I en fransk kornåker burde vel meldingen vært på fransk, for franskmenn forstår som kjent ikke engelsk. Hadde kornsirkelen dukket opp i Norge hadde det nok stått noe sånt som "nei til bilavgifter". Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Men dersom mennesker skulle ha laget alle, hvorfor er ikke så og si alt tråkket ned av føtter? Det har jeg ikke skjønt.. Fordi planker og tau er oppfunnet? Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 I den ene krypterte meldingen stod det "belive that there is still good out there" Var det tilfeldig at meldingen var på engelsk tro? Fordi kornsirkelen var i en engelsk kornåker? I en fransk kornåker burde vel meldingen vært på fransk, for franskmenn forstår som kjent ikke engelsk. Hadde kornsirkelen dukket opp i Norge hadde det nok stått noe sånt som "nei til bilavgifter". Den var kryptert og stod så aldeles ikke på engelsk. Det var en matematisk beskjed som ble oversatt til engelsk fordi det var 3 ulike forskere som kom frem til den samme konklusjonen. Grunnen til at den er blitt presentert på engelsk er fordi folk flest skjønner det vel. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Men dersom mennesker skulle ha laget alle, hvorfor er ikke så og si alt tråkket ned av føtter? Det har jeg ikke skjønt.. Fordi planker og tau er oppfunnet? Hvordan kom de seg ut i kornåkeren da? Planker og tau? Er du klar over hvor store de figurene er? Forteller du meg at 100 (om ikke mer!) mennesker springer rundt i en kornåker midt på natta på planker og tau og presterer å lage en perfekt 3D figur av et molekyl og et ansikt uten å etterlate seg så mye som et fotspor eller en planke? Skal si du har god fantasi! Lenke til kommentar
excusemoi Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 "Hvordan kom de seg ut i kornåkeren da? Planker og tau? Er du klar over hvor store de figurene er? Forteller du meg at 100 (om ikke mer!) mennesker springer rundt i en kornåker midt på natta på planker og tau og presterer å lage en perfekt 3D figur av et molekyl og et ansikt uten å etterlate seg så mye som et fotspor eller en planke? Skal si du har god fantasi! " Det er etter slike utsagtn over at de dumme tier, og må tenke seg om litt, før de igjen må skrive noe dumt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har ikke lest alle sidene her, rett og slett fordi jeg ikke gidder. Men har dere kommet til en konklusjon eller er det bare teorier?For min del fra egen tolkning og undersøking av kornsikler virker det som om mange / noen av de klart er falske, og det er vel tildels bevist. Men det finnes noen kornsirkler jeg i alle fall ikke kan forklare. For det første er noen av kornsirklene helt 3D. I noen viser de ansiktet av utenomjordiske med meldinger som er kryptert. Dersom noen skulle ha laget dette iløpte av natten burde de vel ha kraftig belysning og være svært svært godt organisert med mange mange mennesker. Er et spennende tema Tja, en av de "krypterte" (om du regner ASCII for kryptering), samt det fancy-schmancy raster-bildet var ca. 50 meter fra et radioteleskop. Radioteleskoper ligger generellt langt-utti-pokkerivold (det er ett av plasseringskriteriene for et radioteleskop). Radioteleskoper er generelt "besatt" av høyt utdannede folk, mange av dem rundt 30 år. Langt utti pokkerivold. For å si det sånn: Dersom noen hadde plassert gjengen fra astrofysisk institutt i Oslo (en ganske morsom/humoristisk gjeng btw., alltid kult med vorspiel i astro-kjellern ) midt på et jorde langt-utti-pokkerivold, hadde jeg *IKKE* vært overrasket om de hadde funnet på noe slikt... Og ja, de ville vært i stand til det. Forøvrig: Hvorfor kan de ikke ha hatt lys? Dette er som sagt et jorde langt-utti-pokkerivold... Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Disse bildene er veldig veldig imponerende Dette er den krypterte meldingen jeg mente, den du ser nede til høyre på bildet. Her ser du Mayaene sin kalender. Noen har spekulert i om de vil advare oss om 2012, siden kallender ender da (21.12.2012) Her ser du til venstre et bilde av en skapning i 3D. Til høyre ser du en melding / svar på den meldingen vi sendte ut for lenge siden. (kan ikke så mye om det) Enda et bilde av den meldingen Dette er kornsirkler med så utrolig mye detaljer at det rett og slett er klin umulig å lage på en natt. (sett bort fra den meldingen da, den er bare veldig interessant) Endret 25. februar 2008 av Phannyboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det blir nok litt vanskelig å lage det på en natt for èn person ja, men hvem sier at det ikke er flere som har vært med på det? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvorfor er de to skapningene helt forskjellige tro? Hvorfor ligner den ene påfallende et menneske? Hvorfor er de rastrert på samme måte som databilder ble på samme tid. Hvorfor minner den krypterte meldingen om en CD-plate, er CD-formatet enerådende i hele universet? Er dette et bevis på at utenomjordiske bruker Windows datamaskiner? Eller tyder alt sammen på oppfinnsomme universitetsstudenter med fritidsproblemer? Spørsmålet er helt åpent, jeg tvinger ingen til å tro det samme som meg. Lenke til kommentar
excusemoi Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvis det ikker utenomjordiske som har lagd disse, hvordan klarte disse menneskene dette på noen få timer i mørke uten å bli oppdaget? SeaLion, du hadde ikk trodd på ufoer om de hadde lagd en ku i 3-d på en omkrets på 2km på noen få minutter. Du hadde heller ikke trodd på ufoer om de hadde stått utfor døren din en dag. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvorfor er de to skapningene helt forskjellige tro? Hvorfor ligner den ene påfallende et menneske? Hvorfor er de rastrert på samme måte som databilder ble på samme tid. Hvorfor minner den krypterte meldingen om en CD-plate, er CD-formatet enerådende i hele universet? Er dette et bevis på at utenomjordiske bruker Windows datamaskiner? Eller tyder alt sammen på oppfinnsomme universitetsstudenter med fritidsproblemer? Spørsmålet er helt åpent, jeg tvinger ingen til å tro det samme som meg. Hvem har sagt det ikke er et menneske da? Ingen som har sagt noe annet Hvorfor den ligner på en CD-plate vet ikke jeg, personlig ser jeg ingen likhetstrekk til den og en CD plate sett bort fra at den er rund.. Forøvrig er de strekene en matematisk kryptering som gir en beskjed, som 3 ulike eksperter kom frem til (uavhengig av hverandre). De kom frem til samme beskjed. Dårlige argumenter. Du kan jo prøve med dine egne universitestskamerater å lage en 3D figur i en åker på EN natt uten å bli oppdaget ;-) Får du det til er du flink da Bruk så mange venner og bekjente (og ukjente) du vil for min del. Du kan også bruke en av disse figurene som mal, og lage en lik en, så har du en enda lettere oppgave Lykke til! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvorfor er de to skapningene helt forskjellige tro? Hvorfor ligner den ene påfallende et menneske? Hvorfor er de rastrert på samme måte som databilder ble på samme tid. Hvorfor minner den krypterte meldingen om en CD-plate, er CD-formatet enerådende i hele universet? Er dette et bevis på at utenomjordiske bruker Windows datamaskiner? Eller tyder alt sammen på oppfinnsomme universitetsstudenter med fritidsproblemer? Spørsmålet er helt åpent, jeg tvinger ingen til å tro det samme som meg. Hvem har sagt det ikke er et menneske da? Ingen som har sagt noe annet Hvorfor den ligner på en CD-plate vet ikke jeg, personlig ser jeg ingen likhetstrekk til den og en CD plate sett bort fra at den er rund.. Forøvrig er de strekene en matematisk kryptering som gir en beskjed, som 3 ulike eksperter kom frem til (uavhengig av hverandre). De kom frem til samme beskjed. Dårlige argumenter. Du kan jo prøve med dine egne universitestskamerater å lage en 3D figur i en åker på EN natt uten å bli oppdaget ;-) Får du det til er du flink da Bruk så mange venner og bekjente (og ukjente) du vil for min del. Du kan også bruke en av disse figurene som mal, og lage en lik en, så har du en enda lettere oppgave Lykke til! CD-plate: Kodinga (streker og prikker) er identisk med den som brukes på "vanlige" cd'r (også streker og prikker, men mye mindre). Og nei, det er ikke en matematisk kryptering, men rett og slett ASCII - samme som når du lagrer "ren tekst" i notisblokk. Ikke en kryptering, men et vanlig, fullstendig tilfeldig, og veldig veldig jordisk "skriftsspråk". Hadde det vært en matematisk kode, så hadde de ikke fått noen beskjed, da de ikke kunne tydet koden uten nøkkelen eller liknende. 3d-figur: Den figuren er like mye 3d som et skikkelig gammalt tv-bilde... Ja, veldig imponerende. Kult til tusan. Men that's it! Ufo-banker-på-døra: For min del har jeg overhode ikke noe prinsipielt imot "Ufo'er" og "aliens" - og jeg har definitivt tro på at det finnes inteligent liv i universet, om vi kan kommunisere med det eller ei. Gi meg overbevisende argumenter og bevis, og jeg vil bli "omvendt". Akkurat som jeg f.eks. i dag argumenterer FOR klimasaken - jeg har blitt overbevist om at det er et problem, og at vi er en del av det. Men disse bevisene har jeg ennå ikke sett når det gjelder LGM's (little green men) Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg har sett et par dokumentarer om emnet i det siste. Jeg må si at dette er ganske fasinerende. Jeg kan anbefale "Crop Circles - Quest For Truth". Du finner denne om du googler den. Say no more. Jeg tror ikke på noen små grønne menn, eller at dette er meldinger fra utenomjordiske. Men noen av disse er så uhyre komplekse og nøyaktige at jeg ikke kan tro at noen mennesker kan lage dette, i allefall ikke i løpet av en natt. Skulle disse komplekse kornsikrlene være laget av mennesker, snakker om virkelige kunstnere uten ego. Noe som jeg og sliter med å tro da kunstnere gjerne vil vise frem sine verk. Dette ser ut til å være et av vår tids store mysterier. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Kornsirklene er et uløst mysterium, men sirklene forekommer ikke bare i åkrer. Tresirkler i skoger har også forekommet og disse er enda større mysterier. En ting som er mystisk er mediadekningen disse sirklene har fått, på TV2-nyhetene var det et langt innslag som viste to eldre tullinger traske rundt i en åker med planker på bena og ikke engang klarte å lage helt enkle kornsirkler. Hele intervjuet og saken virket veldig konstruert og kunstig. Men for nyhetene var det "Case closed". Slik pressedekning kommer ikke alltid helt tilfeldig, men det hender jo. http://www.astrojourneys.com/images/et_cro...cle_450_opt.jpg - Bilde av noe som ligner et romvesen. Jeg ville ha tippet Photoshop ettersom jeg ikke tror noen utenomjordiske kommuniserer med oss, men det hadde jo vært morsomt hvis det var tilfelle. Endret 16. april 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Kornsirklene er et uløst mysterium, men sirklene forekommer ikke bare i åkrer. Tresirkler i skoger har også forekommet og disse er enda større mysterier. En ting som er mystisk er mediadekningen disse sirklene har fått, på TV2-nyhetene var det et langt innslag som viste to eldre tullinger traske rundt i en åker med planker på bena og ikke engang klarte å lage helt enkle kornsirkler. Hele intervjuet og saken virket veldig konstruert og kunstig. Men for nyhetene var det "Case closed". Slik pressedekning kommer ikke alltid helt tilfeldig, men det hender jo. http://www.astrojourneys.com/images/et_cro...cle_450_opt.jpg - Bilde av noe som ligner et romvesen. Jeg ville ha tippet Photoshop ettersom jeg ikke tror noen utenomjordiske kommuniserer med oss, men det hadde jo vært morsomt hvis det var tilfelle. Det er ikke photoshop, og regnes som et av de bedre kornsirklene som er blitt laget. Den rundingen nede til høyre dere formidler en beskjed som 3 ulike forskere har kommet frem til, uavhenig av hverandre. Klart den kan være menneskeskap, men kom ikke her å si at den er laget på en natt (!) med planker og tau! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Klart den kan være menneskeskap, men kom ikke her å si at den er laget på en natt (!) med planker og tau! Planker og tau er oppskrytt i media, tror ikke det er mulig å lage noe slikt over natten i alle fall. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Det sies at tro kan flytte fjell, og det er i høyeste grad sant i denne saken. Hvis en eller annen amatør sier "jeg tror ikke det er mulig", så regnes det som et bevis på det ikke er mulig, av de troende. Å prøve å overbevise dem om noe annet er nytteløst (jeg har prøvd flere ganger, men nå gidder jeg ikke gjenta meg selv mer). Men hvem bryr seg? Kornsirkeltroende er ikke noen fare for oss andre. Så la de holde på med å krype rundt i kornåkre på jakt etter budskap fra lyskye grønne menn, så kan vi andre gruble på det som virkelig betyr noe her i verden. :!: Endret 16. april 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå