Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem lagde kornsirkler i midtvesten på 17/18-hundretallet?

9372585[/snapback]

Vet du hvor lang tid "aliens" hadde brukt på å fly hit?

Så isteden for at bøndene har gjort det, mener folk det er ufo'er, som har flydd millioner av lysår, dratt hjemmefra lenge før menneskeheten i det hele tatt oppsto.

Trosset supernovaer, meteorittbiter(noen løse støvpartikler i den hastigheten holder) svarte hull, ungått huble teleskope, ungått alle S.E.T.I programmer, alle over våknings stasjoner, alle observatoriumer, alle radarer over alle land. Trosset atmosfærens ødeleggende kraftfor å så ha

parkert romskipet sitt over en åker og tegnet formasjoner som det er typisk for et menneske å tegne?

17/18 tallet er ikke så lenge siden, men hadde slike ting forkommet på ordentlig, hadde tusenvis av mennesker viet livet sitt på å bevise det. Hvis ikke titusener, eller hundretusener, dette gjelder også i dag.

9372705[/snapback]

Om det finnes extraterrestiale livsformer - intelligente forøvrig - som reiser hit til Jorden for å undersøke, har de garantert utviklet en form for molekylær transformator eller noe i den duren. Dvs de kan bøye tid og rom (du bør ha vært borti teorien) eller noe annet som gjør at de kan reise enorme avstander på kort tid - kanskje til og med på et blunk.

Lenke til kommentar
Hvem lagde kornsirkler i midtvesten på 17/18-hundretallet?

9372585[/snapback]

Kilde for dette?

9379252[/snapback]

Noen av dere er bare så vanskelige.

http://www.whbf.com/Global/story.asp?S=5308780

http://uk-ufo.tripod.com/id22.html

http://www.unexplainable.net/artman/publis...icle_2087.shtml

Den nederste linken her er god. Jeg har også lest om kornsirkler dokumentert laangt tilbake i tid.

I tillegg til dette finnes det en haug med franske sider som omhandler dette, men det er ikke vits i å publisere det her, da ingen kan fransk.

Men her skal vi alle slite litt med å "motbevise" kornsirklene som menneskets verk ;)

Endret av moon_blood
Lenke til kommentar

moon_blood: For det var jo veldig seriøse sider du linket til der, som alle tar for god fisk. :blink:

Om du ser på denne filmen av Colin Andrews (Kornsirkelforsker som er svært så overbevist om at alle kornsirkler ikke er lagd av mennesker) så sier han at det finnes kunstverk og literatur som kan tolkes dithen at det har eksistert kornsirkler mye tidligere enn 1900-tallet, men at det ikke er blitt fremlagt noen bevis for det.

Og jeg stoler mer på Colin Andrews (selv om jeg er kritisk til en del av det han sier) enn jeg stoler på de "jallasidene" du har linket til.

Lenke til kommentar

Det morsomste (latterligste) er likevel, uansett om interstellare romreiser er mulig eller ikke, at disse eventuelle utenomjordiske med deres superavanserte teknologi i bagasjen bruker denne superteknologien til å (hold dere fast, dette er så avansert at dere knapt vil kunne fatte det) velte kornaks i engelske kornåkre, og dette gjør de kun på nattetid, antagelig fordi deres fagforeningsregler forbyr dem å gjøre sånt på dagtid.

:D

Lenke til kommentar
Hm, kanskje det er "Buzzers" som lager kornsirklene? ;)

Les forøvrig denne artikkelen for en kjapp innføring i FTL : http://en.wikipedia.org/wiki/Faster-than-light

Oppsummering, i beste fall ganske spekulativt. :)

9403971[/snapback]

Tachyoner

Tachyoner er hypotetiske partikler som mulig kan ha overlysfart. Takyoner har en kunstig masse, men utgir likevell virkelig energi og bevegelsesmengde. Fysikere flest tviler på tachyonenes eksitens. Disse "partiklene" gir oss foruten kausalitetsproblemer også problem ved å destabilisere vakuum. Ofte nevnt i science fiction.

Dagens oppnåelser

Det har lenge vært kjent at teoretisk sett er det mulig for gruppefarten av lys å overgå lyshastigheten. En nylig ekspriment gjorde slik at gruppefarten av laserstråler reiste gjennom veldig korte avtander gjennom Cesiumatomer (Cs) 300 ganger raskere en c! I 2002 gjorde fysikeren Alain Haché historie ved å sende pulser i en gruppefart tre ganger raskere en lysfarten over en lang avstand for aller første gang. Pulsene ble sendt gjennom en 120 meter lang kabel laget av en type krystall. Men det er ikke mulig å bruke denne teknikken for å sende informasjon raskere en c.

Fra wikipedia.no.

;)

Lenke til kommentar
Husker den godt og den var kjemisk fri for fakta.

Var lagt opp som om dette var veldig mystisk og umenneskelig.

Problemet er at formasjonene de fant med metall slagget i er skoleeksemplet på en hoax.

9411234[/snapback]

Haha! Du har virkelig ikke fulgt med, eller så har du rett og slett ikke sett den.

Lenke til kommentar
Joda jeg har sett den og det var veldig mye synsing om det hele.

At "troende" finner beviser i slike vridde dokumentarer skjønner jeg godt men den dokumentaren var verdiløs.

9418696[/snapback]

Like verdiløs som dine kommentarer da eller?

Skal vel godt gjøres.

Uansett, din konklusjon beviser kun at du er på bærtur - eller en svoren motstander av noe du innerst inne veit du ikke kan bortforklare på noe logisk vis - og at det derfor blir mange sleivete utspill.

Lenke til kommentar

Problemet er at vi kan forklare alt rundt dette logisk, når det da i tillegg ikke finnes hardt facts som bekrefter at det er aliens som har laga de så ser jeg helt bort fra dette.

At dokumentaren finner ting de ikke kan forklare der og da betyr ikke at forklaringen ikke finnes, når vi da vet i tillegg at det er folk der ute som legger mye energi i å lure folk til å tro at det er aliens som lager formasjonene ved å legge ut slagg i formasjonen, magnetstøv osv. så er det nok ikke jeg som er på bærtur her.

Hadde jeg innerst inne vist at aliens ikke kan bortforklares hadde jeg nok stått på den andre siden av gjerdet og vært så enig som bare det i at aliens lagde formasjonene, så det argumentet faller på sin egen urimelighet.

Kommer noen med uhildede IR opptak av aliens som lager formasjoner om natten hvor det ikke finnes spor av forfalskning av filmen eller at jeg ser det selv så skal jeg snu på flekken i min oppfattelse av UFOer, men inntil da så nekter jeg for det av den ekle grunn at det mangler beviser og at "bevisene" som finnes kan forklares naturlig.

TVNorge sender også åndenes hus som ligger i samme gata som den dokumentaren.

Lenke til kommentar
Om det finnes extraterrestiale livsformer - intelligente forøvrig - som reiser hit til Jorden for å undersøke, har de garantert utviklet en form for molekylær transformator eller noe i den duren. Dvs de kan bøye tid og rom (du bør ha vært borti teorien) eller noe annet som gjør at de kan reise enorme avstander på kort tid - kanskje til og med på et blunk.

Hva slags argument er dette ? Du går utifra noe som er oppdiktet/fantasi for å støtte ditt syn på kornsirkler. Du kan ikke bare si "ja de har et eller annet, så da stemmer det". Sannsynligheten for at noen finnes vår planet i det hele tatt er veldig veldig liten. Ikke nok med at man har mulighet for å reise 100x lyshastighet eller på et blunk, man må også finne den lille klompen blant mer enn 100 milliarder galakser og ufattelig mange flere planeter. Og slik som SeaLion sier, når du nå antar at de med den hyper ultra super teknologien lager dødsprimitve ting som en håndfull tullinger bryr seg om, tror du ikke de hadde vurdert å skifte måten på kommunikasjon ?

At dokumentaren finner ting de ikke kan forklare der og da betyr ikke at forklaringen ikke finnes, når vi da vet i tillegg at det er folk der ute som legger mye energi i å lure folk til å tro at det er aliens som lager formasjonene ved å legge ut slagg i formasjonen, magnetstøv osv. så er det nok ikke jeg som er på bærtur her.

Ting som er uoppklart er interessante, det er derfor det ikke finnes konspirasjonsteorier innen matematikk. En annen ting er at de som tror på overnaturlige ting ikke kan matte eller fysikk i det hele tatt. De samme argumentene går igjen og igjen på et lavt nivå.

Hvis man kommer her og sier at ingenting tilsier at "UFOer" lager primitive bilder tar du bare gleden/håp og drømmene fra disse personene. Slikt er det også med religiøse personer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...