Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Om du har missforstått og tatt det som kritikk av din påstand så beklager jeg det. Mente jeg gjorde meg ganske klar da jeg sa syltynn forskning og ikke syltynn påstand.

9285702[/snapback]

Ja, det var det som skjedde. Og det var jo derfor jeg i neste post ikke forsvarte Levengoods forskning, men presiserte påstanden :

"Jeg skriver : Hvis det er noe i det, så vil det etterhvert bli *bekreftet* av andre (skeptiske) forskere."

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At disse gutta med kamera er med på den store UFO kulten er mere sansynlig en at de skulle oppdage sirkelmakere i aksjon.

9272252[/snapback]

Vel, jeg er nå fortsatt nyskjerrig på dette.

Kom over en litt grundigere gjennomgang av det hele her :

http://www.kornsirkler.org/Sistenytt/2007/...20Field2007.htm

Aller helst skulle jeg jo ha snakket med disse folkene selv for å gjøre meg opp en mening om de forteller det de faktisk opplevde, eller om de er del av en konspirasjon.

Det virker som de som har snakket med dem, har hatt inntrykk av at de forteller det de opplevede :

"Verken avisene eller TV-innslaget ( Sky News ) latterliggjør hendelsen!

Dette er i seg selv en oppsiktvekkende bragd. De siste 15 årene har nemlig engelske massemedier så og si konsekvent enten latterliggjort eller bortforklart kornsirkelmysteriet."

Lenke til kommentar

Nei dette her med ufoer og lyskuler klarer jeg bare ikke tro på. Og hvorfor i alle dager skulle aliens lage kornsirkler?? Har de ikke annet å bedrive tiden med?

Det er jo overbevisende at det er mennesker som driver med dette av den grunn at det er lett å lage etter en god del timer med planlegging og å studere åkeren og kornet.

en ting jeg lurer på er hvorfor de valgte å ta opp dette:

Litt senere går Winston inn i sirkelen sammen med hunden sin. Han ser forbauset hvordan bikkja

frenetisk setter i gang å jafse i seg store mengder korn. To ganger går den ut av formasjonen og

kaster opp, før den gir seg med beitingen.

Det er jo bare helt normal at bikkjer gjør det (har 3 stk selv). De skriver det bare for at vi skal bli mer sjokkert og skremt. Patetisk. Er en grunn til at vi lager mer og mer avanserte sirkler da, media løper etter og sikler og vet at de tjener penger på dette 'alien mysterie'. Alt er bare juks og fanteri.
Lenke til kommentar
Det er jo bare helt normal at bikkjer gjør det (har 3 stk selv). De skriver det bare for at vi skal bli mer sjokkert og skremt. Patetisk.

9298508[/snapback]

Avisene skriver nok om det fordi eieren fortalte at han opplevde at hunden hans oppførte seg veldig utypisk :

"The corn had a glass-like quality to it and it snapped like glass when we stepped on it. My dog, Blue, went berserk.

"He is a dedicated meat eater, but he started eating the crop as though he was ravenous. Then he was violently sick."

http://www.gazetteandherald.co.uk/news/hea...cle_mystery.php

Må presisere at heller ikke jeg tror det er noe utenomjordisk. Men hvis disse tre snakker sant, så må det være noe mer avansert teknologi bak, ikke manuelt arbeid.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
http://www.kornsirkler.org/Sistenytt/2007/...20Field2007.htm[/url] '] OPPSUMMERING

Sveipet med "image enhancing" -kameraet kl. 01.35 viser at det på dette tidspunktet ikke var

noen kornsirkel å East Field.

Kl. 03.20 gir det begynnenede daggryet nok lys, til at det mest lysfølsomme kameraet "ser"

kornsirkelen.

Dette betyr at sirkelen har oppstått innenfor et tidsrom på maksimalt 1 time og 45 minutter.

De lysfølsomme kameraene som filmet hele natta igjennom viser at ingen aktivitet med noen form

for utstyr med lys av noe slag, fant sted på East Field i dette tidsrommet.

Jeg synes dette oppsumerer hendelsen svært så godt.

Klokken 03.20 da det begynner og gry av dag så ser det mest lysfølsome kameraet formasjonen.

Er ikke det da helt feil å konkludere med at kornsirkelen ikke var under utvikling fra det tidspunktet med tilsvarende mørke om kvelden ettersom det lisfølsome videokameraet ikke kunen se noe som helst før den tid?

Det virker heller ikke som noen av de involverte har vært ute i skogen eller åkrer for densaksskyld på natterstid, for hadde de gjort det hadde de vist godt at man ser bemerkelsesverdig godt under stjenehimmelen om natta uten noe som helst lyskilde.

Med denne informasjonen ser jeg for meg at de som lagde formasjonen fint kunne ha gjort dette uten hodelykter eller lignende som kunne ha blitt avslørt på et lysfølsomt kamera.

Hadde de derimot filmet med IR kamera hadde nok historien sett helt annerledes ut, da kan man nemlig ikke gjemme seg i ly av mørket.

Når det da i tillegg er en stor selvmotsigelse i dette så begynner seriøsiteten å dale.

(ca kl. 01.35) et sveip med "image enhancing" -kameraet,

og i søkeren på dette kameraet kan de tydelig se at det ikke er noen kornsirkel på det store jordet

East Field som brer seg ut under dem.

Kl. 03.20 gir det begynnenede daggryet nok lys, til at det mest lysfølsomme kameraet "ser"

kornsirkelen.

Et aldri så lite datert bilde fra "image enhancing" kameraet på det aktuelle tidspuktet hadde vel bekreftet at det ikke var noe der som hadde vært en god dokumentasjon på at det faktisk var tilfellet, nå må vi bare stole på hva "forskeren" sier.

Ut fra dette konkluderer jeg med at det klokka 01.35 var for mørkt til å se noe som helst fra der de sto.

Nei dette er ikke noe god dokumentasjon av noe som helst.

Lenke til kommentar
Når det da i tillegg er en stor selvmotsigelse i dette så begynner seriøsiteten å dale.

(ca kl. 01.35) et sveip med "image enhancing" -kameraet,

og i søkeren på dette kameraet kan de tydelig se at det ikke er noen kornsirkel på det store jordet

(...)

Et aldri så lite datert bilde fra "image enhancing" kameraet på det aktuelle tidspuktet hadde vel bekreftet at det ikke var noe der som hadde vært en god dokumentasjon på at det faktisk var tilfellet, nå må vi bare stole på hva "forskeren" sier.

Ut fra dette konkluderer jeg med at det klokka 01.35 var for mørkt til å se noe som helst fra der de sto.

9300208[/snapback]

Jeg tolker det slik at da han gjorde dette sveipet med kameraet klokka 01.35, så tok han ikke opp. Han så over for å se om han kunne se noe. ( Hvis han hadde sett noe av interesse ville han trykket på "record". )

I ettertid vil han selvsagt ønske at han hadde tatt opp klokka 01.35.

Lenke til kommentar

I tillegg stiller jeg meg skeptisk til de som utførte denne nattevåken.

De var nemlig på jakt etter kornsirkler utført av UFOer.

Den konklusjonen trekker jeg av følgende quote.

http://www.kornsirkler.org/Sistenytt/2007/...20Field2007.htm[/url]']http://www.kornsirkler.org/Sistenytt/2007/...20Field2007.htm ] Da Winston kommer opp igjen til de andre, sier Gary at han har på følelsen at lysglimtet må ha

sammenheng med at noe har skjedd på East Field.

Winston gjør nå (kl. 03.20) et raskt et sveip med det mest lysfølsomme kameraet. Og i søkeren på

dette kameraet kan de nå se at det er en skygge i åkeren på East Field:

I vitenskap har man ikke følelser, kun hard facts og kalde teorier.

Men igjen et IR kamera hadde gitt svar på gåten.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
For meg virker det litt merkelig at det skal ha kommet fremmede vesener fra en annen planet kun får å lage en sirkel i en kornåker, for å så dra igjen.

Hvem har sagt at de "drar" igjen ?

Jeg tror nok at viss vi noen gang får besøk fra det ytre rom at de faktist er så smarte at de tar kontakt, og ikke bare flyr et par milliarder lysår for å tegne.

Kanskje "de" er redde for at "de" skal skape panikk på kloden dersom de viser seg frem.

Dessuten tror jeg ikke "de" er her, heller noe "de" har sendt.

5916875[/snapback]

¨

Men, hvorfor sende ut kornsirkler, som om det ikke skaper panikk og forundring?

Har dette skapt PANIKK da?? For undring - ja!

Hva i all verden vet du om hvordan fremmede intelligenser - kanskje tusenvis av år forut for vår temmelige primitive romfartsteknologi - tar kontakt med primitive/krigerske vesener hvor majoriteten på planeten innbilder seg at de er ALENE universet?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Hadde de brukt det så hadde ikke det hjelpet noen.

Da hadde de F.eks forfalsket bilde.

Om jeg tror på det selv, både og...

Skeptisk, men benekter ikke siden jeg rett og slett ikke vet. :p

9346881[/snapback]

Det hadde hjulpet ganske så mye egentlig for da hadde vi faktisk hatt noe å diskutere.

Slik det er nå har de videofilm av kjempemye svart, ett lynnedslag som får kameraene til å gå i snøstorm samt en formasjon som kommer fram fra mørket i grålysningen om morran som de også har stillbilder av.

Men nå var ikke de som filmet dette interessert i å få fanga opp mennesker med tau og målebånd med IR kamera så derfor denne mystikken rundt temaet fortsatt.

Hadde de i det minste fotografert f.eks. hver halvtime med det ultralysfølsome stillbildekameraet hadde historien vært en smule mere troverdig.

Nå har de ingen bilder av den aktuelle hendelsen og kan dikte opp hvilken historie som helst desværre. :ermm:

Lenke til kommentar
"Tagging i kornåkeren" ville kanskje vært riktigere å si? :)

9359495[/snapback]

Eller som noen filosoferte om på videoen det ble linket til her : Det kan være en utenomjordisk førsteklasse, som har planeten vår som forskningsprosjekt. :)

"Effekten av symbolske mønstre i kornåkre på planet k-14 653" :)

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Er det seriøst folk her som tror bøndene ikke lager kornsirklene selv?

Rart hvorfor det ikke skjer på åkerene i afrika, det er fordi i afrika har dem ikke tid til å lage dem. Noen bønder i england som tramper ned åkeren sin er veldig lite spennende diskusjons tema, for å være ærlig.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Hvem lagde kornsirkler i midtvesten på 17/18-hundretallet?

9372585[/snapback]

Vet du hvor lang tid "aliens" hadde brukt på å fly hit?

Så isteden for at bøndene har gjort det, mener folk det er ufo'er, som har flydd millioner av lysår, dratt hjemmefra lenge før menneskeheten i det hele tatt oppsto.

Trosset supernovaer, meteorittbiter(noen løse støvpartikler i den hastigheten holder) svarte hull, ungått huble teleskope, ungått alle S.E.T.I programmer, alle over våknings stasjoner, alle observatoriumer, alle radarer over alle land. Trosset atmosfærens ødeleggende kraftfor å så ha

parkert romskipet sitt over en åker og tegnet formasjoner som det er typisk for et menneske å tegne?

17/18 tallet er ikke så lenge siden, men hadde slike ting forkommet på ordentlig, hadde tusenvis av mennesker viet livet sitt på å bevise det. Hvis ikke titusener, eller hundretusener, dette gjelder også i dag.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Hvem lagde kornsirkler i midtvesten på 17/18-hundretallet?

9372585[/snapback]

Vet du hvor lang tid "aliens" hadde brukt på å fly hit?

Så isteden for at bøndene har gjort det, mener folk det er ufo'er, som har flydd millioner av lysår, dratt hjemmefra lenge før menneskeheten i det hele tatt oppsto.

Trosset supernovaer, meteorittbiter(noen løse støvpartikler i den hastigheten holder) svarte hull, ungått huble teleskope, ungått alle S.E.T.I programmer, alle over våknings stasjoner, alle observatoriumer, alle radarer over alle land. Trosset atmosfærens ødeleggende kraftfor å så ha

parkert romskipet sitt over en åker og tegnet formasjoner som det er typisk for et menneske å tegne?

17/18 tallet er ikke så lenge siden, men hadde slike ting forkommet på ordentlig, hadde tusenvis av mennesker viet livet sitt på å bevise det. Hvis ikke titusener, eller hundretusener, dette gjelder også i dag.

9372705[/snapback]

Strengt tatt måtte det ikke reist i millioner av år, så bare det er sagt. Det er fullt mulig at det er raser/sivilisasjoner der ute som har lært seg skikkelig FTL reise, og som går fort nok til at de kan reise mellom galakser. Det er imidlertid noe HELT annet at de skulle klart å finne frem til vår lille planet der den ligger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...