Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Two years ago I remarked on the farcical 'alien-with-disk'. And it was farcical. Anyone who researched this properly on-site would have easily seen how it had been mechanically made; the local residents revealed they'd seen much light activity late into the night (including a helicopter with a search light at 1 am, contrary to aviation procedure), the design was made over the course of two days ( "This is substantiated by pilots who flew over the site and saw the outline of the design already in place before the figure was added." ), and from my conversation with the farmer he appears to have been in on the joke; there were even holes in all the right places on the ground to prove its human origins (some of them having even been backfilled)."

Det at noen skrive/sier det etter på beviser ikke noe. Hadde jeg sett nærbilder og gode forklaringer på hvorfor de mener den er menneske skapt hadde det hjulpet.

Lenke til kommentar
Det at noen skriver/sier det etter på beviser ikke noe. Hadde jeg sett nærbilder og gode forklaringer på hvorfor de mener den er menneske skapt hadde det hjulpet.

9274498[/snapback]

Du bør se litt nærmere på linken jeg ga :

http://www.lovely.clara.net/crop_circles_history04a.html

I akkurat det tilfellet jeg trakk frem, har du bare hans ord for at naboer så lys og helikopter, og at piloter så bildet halvferdig dagen før.

Men i et par andre tilfeller har han bilder av verkene i halvferdig tilstand :

crop_circles_04g.gif

crop_circles_04c.gif

Forfatteren er forøvrig en ivrig forsker på kornsirkler. Men han skiller klart mellom hva som er ekte vare, og hva som ikke er det.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
jul25gal21-driving-on-the-lawn.jpg

9153916[/snapback]

Dette er bilde som overbeviser meg. Dette ekstremt kompliserte mønsteret kan umulig være menneskeskapt. Den eneste forklaringen jeg kan komme på, er at de må være noen fra andre planeter som har laget dette med deres flygende tallerkener. En kan jo til og med se hvor UFO`en kjørte ut på veien etter de var ferdige også. Dette er helt klart et bevis for at det finnes høyt teknologiske sivilisasjoner ute i kosmos. Hva prøver de å si oss med dette mønsteret mon tro? :hmm:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
De ekte er laget av nedlagt korn, mens de uekte også er laget av nedlagt korn?

Den tok jeg ikke.

Ikke jeg heller, det var ment sarkastisk. Jeg håpte det var åpenbart, men det var det åpenbart ikke. Kornsirkler er kornsirkler er kornsirkler, alle er like ekte eller like uekte. Uansett hvordan de er laget er de kornsirkler.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på "ekte vare" og "ikke ekte vare"?

9275622[/snapback]

Tenkte på det etterpå, at jeg burde skrevet : *det som i hans øyne er* ekte vare.

Altså det som i hans øyne er ekte vare. Jeg så litt på sidene hans, og fant dette :

"In genuine formations the stems are not broken but bent (right), normally about an inch off the ground and near the plant's first node. In special cases, the stems are bent six inches from the top of the seed head. Such features defeat the hoax argument, since a plank or garden roller is required to flatten the crop to the ground, resulting in clear damage to the plants.

ed1.gif

The plants appear to be subjected to a short and intense burst of heat which softens the stems to drop just above the ground at 90º, where they reharden into their new and very permanent position without damage. Plant biologists are baffled by this feature, and it is the singlemost method of identifying the real phenomenon. Research and laboratory tests suggest that infrasound (sound below 20 Hz) is capable of producing such an effect: High-pressure infrasound is capable of boiling water inside the stems in one nanosecond, expanding the water, and leaving tiny blowholes in the plants' nodes. The pressure applied also causes the water to steam, and it is reported by farmers that when they stumble upon a new crop circle they see steam rising from within the design. This process creates surface charring along the stems.

ed6.gif

The tremendous application of local heat is also responsible for altering the local water table, as millions of gallons of surface and sub-surface water is evaporated. With the heat and electro-magnetic frequencies applied, it has been scientifically documented that soil samples taken from within crop circles show changes to its crystalline structure and mineral composition. Expert analysis concludes that such a process requires temperatures of 1500º C and sub-soil pressure typically found in strata thousands of years old. Evidence even exists of four non-naturally occuring, short-life radioactive isotopes in the soil inside genuine crop circles (these dissipate after three or four hours, causing no adverse side effects); in fact, the soil in and around them appears to have been baked. Hardly the kind of anomalies created by pranksters with planks!"

http://www.lovely.clara.net/education.html

Alt dette er jo slikt som jeg ikke kan uttale meg om. Da må jeg først se det med egne øyne. Jeg vet ikke hva forfatteren selv kommer til som konklusjon, om det er at det er utenomjordisk eller at det er noe ukjent naturfenomen.

Personlig holder jeg det utenomjordiske utenfor, og tenker vel i retning av ukjent naturfenomen eller innovativ ( jordisk ) teknologi. ( Hvis det altså er riktig det som hevdes om kornet og jordsmonnet i enkelte kornsirkler. )

Lenke til kommentar

Alle kornstrå er bøyd på den måten, også de som står. Korn blir nemlig sådd ved at frøene blir strødd oppe på jorda. Spiren vokser derfor først en cm eller to langs bakken inntil røttene har fått feste godt nok feste i jorda. Deretter bøyer kornstrået seg oppover. Derfor har alle kornstrå denne krakteristiske bøyen nederst. Bøyen er altså slett ikke resultat av en "magisk" varmebehandling, men rett og slett regelen. Det er sånn alle kornstrå vokser.

Lenke til kommentar
Alle kornstrå er bøyd på den måten, også de som står.

9277927[/snapback]

Dette visste jeg ikke. Men det virker som at du snakker om noe annet enn det han snakker om. Han snakker om en "inch off the ground" ( 0,40 cm ) og "near the plant´s first node" :

"In genuine formations the stems are not broken but bent (right), normally about an inch off the ground and near the plant's first node."

Og han snakker om at de er bøyd, i motsetning til det kornet som blir lagt ned manuelt, for det knekker.

Jeg har jo ikke sett dette selv, så jeg kan ikke uttale meg.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Inch er det engelske ordet for en tomme, altså omtrent 2,5 cm. Hvis kornet står i løs jord, løsner røttene lett fra jordsmonnet. Står kornet derimot i fast hard jord, så vil det ikke løsne men derimot knekke. Forsjellen på "ekte" og "uekte" kornsirkler kan altså ha med hva slags jordmonn det er på stedet.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Merkelig at det ikke er noen med kunskap om korn som uttaler seg når disse fantastiske teoriene luftes?

Det verste er at folk går på limpinnen hver gang.

9278088[/snapback]

Vel, jeg kom over dette :

"Dr. W. C. Levengood is a respected biophysicist. Over the course of his multi-disciplinary career he has conducted investigations into such areas as the effects of solar and cosmic rays on the reproduction of living organisms, and the relationship between ion transport and vigour selection in seeds. In addition to his worldwide reputation he holds six patents and has written fifty peer-reviewed papers.

Levengood's curiosity led him to investigate the possibility of molecular changes in crop circle plants. After thousands of hours of field work and laboratory studies on hundreds of crop circles, as well as controlled man-made scientific experiments and tests on control samples, a series of statistically significant anomalies were detected."

http://www.cropcirclesecrets.org/biophysical.html

Lenke til kommentar
"The plants appear to be subjected to a short and intense burst of heat which softens the stems to drop just above the ground at 90º, where they reharden into their new and very permanent position without damage.

(…)

With the heat and electro-magnetic frequencies applied, it has been scientifically documented that soil samples taken from within crop circles show changes to its crystalline structure and mineral composition. Expert analysis concludes that such a process requires temperatures of 1500º C and sub-soil pressure typically found in strata thousands of years old.

9277824[/snapback]

Mener han virkelig at forskjellen på temperaturen i bakken og på temperaturen i kornet ("just above the ground") er på 1400 grader? I så fall er det alvorlig avansert teknologi vi snakker om her.

Edit: Selvfølgelig gjør han ikke det. Det er vinkelen han snakker om. Likevel: Det er spesielt korn som ser ut som det på bildet etter å ha stått i 1500 grader varm jord.

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar
Åpenbart ikke. Synes du altså at det er en vesensforskjell på en til to cm og to og en halv cm?

9278297[/snapback]

Kanskje jeg misforsto deg. Jeg forsto deg slik at spiren "vokser derfor først en cm eller to langs bakken". Altså ikke at den går en til to centimeter opp, og så begynner å vokse vannrett.

Men det du mener er vel at de en til to centimeterne blir pekende oppover etter at planten er veltet overende...

Da er jeg med. Jeg kan ikke uttale meg. Da må jeg først se det med egne øyne.

Lenke til kommentar
Det er spesielt korn som ser ut som det på bildet etter å ha stått i 1500 grader varm jord.

9278304[/snapback]

Jeg vil tro at teorien er at dette fenomenet har skjedd på en annen og ukjent måte.

( Prøver bare å forstå hvordan han tenker. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...