Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Denne står det utenomjordiske bak. Helt garantert! :ph34r:

9259282[/snapback]

Bare for å presisere ( igjen... det blir mye presisering her ) : Jeg tror det er ( høyst ) jordisk teknologi som ligger bak.

Men jeg tror det er snakk om at de som gjør det har tilgang på noe teknologi.

For det dukker jo opp kornsirkelmønstre over natten som er alt for komplekse til at noen kunne klart det med å krabbe rundt og bøye ned kornet manuelt.

Nå nylig har det dukket opp en nyhetssak der tre vitner sier at de var vitne til at et høyst avansert mønster dukket opp i åkeren i løpet av maks ett par timer. Og at de har det på video.

http://www.westpress.co.uk/displayNode.jsp...e=sidebarsearch

Ifølge artikkelen :

"Mr Keech had a series of cameras focussed on the Pewsey Vale below - the heart of crop circle country - and would make regular sweeps of the fields with another infra-red camera.

The trio were last able to see the famous East Field at Alton Barnes at 1.35am, before it got too dark to make out the wheat. With the rest of his cameras running, and capturing no light, movement or sound in the field, the trio watched the darkness until a blinding flash of light in the sky hit them at 3.13am.

At 3.20am - little over 100 minutes since they were last able to see the wheat - the cameras picked out a huge crop formation."

----

Hvis det er bløff, må de ha alliert seg med et team som laget mønsteret denne natten :

east_field_july_2007_2.jpg

Selvsagt mulig. Men det kommer til et punkt der du begynner å tvile på at det du har å gjøre med er en konspirasjon av (unge) mennesker som har ganske utrolige ferdigheter med å krype rundt å bøye ned korn, og som stoler så fullt på at ingen sladrer, at de kan gå til avisen og sette sitt eget fulle navn under historien.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå nylig har det dukket opp en nyhetssak der tre vitner sier at de var vitne til at et høyst avansert mønster dukket opp i åkeren i løpet av maks ett par timer. Og at de har det på video.

9259976[/snapback]

De tre var ute i åkeren hele natta med videokameraer (IR, til og med) fordi …?

Lenke til kommentar
Nei, gutta i Cropcircles er ikke flinke nok. Derfor må det være utenomjordiske som har laget de avanserte kornsirklene.

9257829[/snapback]

Bare for å presisere at dette er ikke det jeg sier.

Jeg vil si : De er ikke flinke nok. Og jeg tror nesten at de som gjør det må ha noe slags utstyr / teknologi som gutta i cropcircles ikke har tilgang til.

9259240[/snapback]

Og det tror du fordi? :roll: Hva man tror har egentlig relativt lite med saken å gjøre. Uten fakta blir slike ubegrunnede utsagn ganske meningsløse i en slik debatt.

Hva tror du en indianer som har levd i regnskogen i sør-amerika hadde sagt om samfunnet vi lever i?

At man ikke kjenner til teknikken som er brukt for å gjøre noe, og ikke klarer å innbille seg hvordan det er blitt gjort betyr ikke at det må være brukt utstyr/teknologi som man ikke kjenner til. Ta f. eks. figurene på påskeøyene. Ingen som kunne skjønne hvordan de var blitt satt på plass og man tenkte på alt mulig slags utstyr man kunne ha brukt. Løsningen var svært enkel når man fant den. Det var bare en spesiell teknikk som ble brukt for å flytte på de. Ikke noe avansert teknologi eller utstyr.

Lenke til kommentar
Denne står det utenomjordiske bak. Helt garantert! :ph34r:

9259282[/snapback]

Bare for å presisere ( igjen... det blir mye presisering her ) : Jeg tror det er ( høyst ) jordisk teknologi som ligger bak.

9259976[/snapback]

Så klart. Det var bare litt morsomt at det ble dratt opp et "reklamebilde" i denne tråden :p

Lenke til kommentar
De tre var ute i åkeren hele natta med videokameraer (IR, til og med) fordi …?

9260209[/snapback]

De tre satt oppe med videokamera nettopp i håp om at det skulle skje noe. I forhold til kornsirkler. Tipper at på høsten i den delen av England, sitter det noen og våker om natten på fjerdehver haug. ( Satt på spissen. )

At man ikke kjenner til teknikken som er brukt for å gjøre noe, og ikke klarer å innbille seg hvordan det er blitt gjort betyr ikke at det må være brukt utstyr/teknologi som man ikke kjenner til.

9260324[/snapback]

Jeg sa ikke at vi ikke kjenner til teknologien. Jeg sa at gutta i cropcircles ikke har det. Gutta i cropcircles krabber rundt og bøyer kornet manuelt. Jeg tror de mest avanserte kornsirklene er gjordt på annet vis.

Et trekk med denne siste kornsirkelen var at den var gjordt i kupert terreng. Hvis du lager en perfekt sirkel på bakken i kupert terreng, så vil den ikke se ut som en perfekt sirkel fra luften, den vil se oval ut fra luften. Men her var det slik at sirklene ikke var perfekte på bakken. De var ovale på bakken. Det var først når man så dem fra luften at man så at derfra framsto de som perfekte sirkler.

Så enten var de laget fra luften, ellers så var det noen som gjorde det ti ganger vanskeligere for seg, for å få det som var laget på bakken til å fremstå som om det var laget fra luften.

Lenke til kommentar
Så enten var de laget fra luften, ellers så var det noen som gjorde det ti ganger vanskeligere for seg, for å få det som var laget på bakken til å fremstå som om det var laget fra luften.

9267159[/snapback]

Eller så hadde man et punkt i sentrum, strakk en line fra sentrum og ut x antall meter, og brukte denne som referanse mens man gikk rundt. For å si det slik: Pyramider, ziggurater og mange andre fantastiske arkitektoniske kreasjoner har blitt begått av mennesker for tusenvis av år siden. Hvis de fikk til slike ting da, hvorfor kan ikke tre luringer klare å lage mønstre i en åker nå, uten at vi trenger å forklare det med "ukjent teknologi"?

Det er kjent teknologi som gjør at vi kan genspleise korn, det er kjent teknologi som gjør at vi kan lage mikroprosessorer, det er kjent teknologi som gjør at vi til en viss grad kan forutsi været, det er kjent teknologi som gjør at vi kan flytte på kroppene våre i tusenvis av kilometer i timen uten å dø – hvorfor er det så utenkelig at noen har funnet en måte å lage imponerende kornsirkler på?

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar
At man ikke kjenner til teknikken som er brukt for å gjøre noe, og ikke klarer å innbille seg hvordan det er blitt gjort betyr ikke at det må være brukt utstyr/teknologi som man ikke kjenner til.

9260324[/snapback]

Jeg sa ikke at vi ikke kjenner til teknologien. Jeg sa at gutta i cropcircles ikke har det. Gutta i cropcircles krabber rundt og bøyer kornet manuelt. Jeg tror de mest avanserte kornsirklene er gjordt på annet vis.

Et trekk med denne siste kornsirkelen var at den var gjordt i kupert terreng. Hvis du lager en perfekt sirkel på bakken i kupert terreng, så vil den ikke se ut som en perfekt sirkel fra luften, den vil se oval ut fra luften. Men her var det slik at sirklene ikke var perfekte på bakken. De var ovale på bakken. Det var først når man så dem fra luften at man så at derfra framsto de som perfekte sirkler.

9267159[/snapback]

a) Så du vet hvilken teknologi gutta i cropcircles har tilgang til? Har du lyst å dele dette med oss andre?

b) Å lage en sirkel i kupert terreng er akkurat like lett som å lage en sirkel på flat mark. Alt man trenger er en passer bestående av en pinne og et tau. Argumentasjonen din her holder ikke vann i det hele tatt. Om du ikke tror meg prøv selv: Krøll sammen et A4 ark slik at det blir "kupert", og bruk en passer for å tegne en sirkel. Oisann. Var det en perfekt sirkel når man så den ovenfra?

Med mindre du har noen fakta som du ikke har opplyst oss om holder faktisk ikke argumentasjonen din mål.

Lenke til kommentar
"circlemakers"

Men er de flinke nok? Tok en titt på siden deres, og arbeider som dette virker ikke så veldig imponerende :

Shredded_Wheat_06.jpg

9256795[/snapback]

Tvertimot, dette er kjempeimponerende, for dette er vanskeligere enn å lage sirkelformer. Denne ser nemlig riktig ut fra en skråvinkel. Det som mange glemmer (eller ikke er klar over) er at for at de borteste delene av formasjonen ikke skal se for små ut, så må de lages større.

Se på disse bildene av fortauskunst (tegnet med kritt på et flatt fortau): Ser vi samme tegningen fra en annen vinkel, så ser det hele fullstendig vrengt ut. Sånn må man tegne det for at det skal se riktig ut fra én bestemt vinkel, og tilsvarende må de ha gjort i kornåkeren også for at logoen skal se riktig ut.

swim.jpg

wrongviewpool0xt.jpg

globe.jpg

globe-wrongview.jpg

Lenke til kommentar
Tvertimot, dette er kjempeimponerende, for dette er vanskeligere enn å lage sirkelformer.

9268913[/snapback]

Sant nok. Godt poeng.

Det som mange glemmer (eller ikke er klar over) er at for at de borteste delene av formasjonen ikke skal se for små ut, så må de lages større.

9268913[/snapback]

"Shredded wheat" - sirkelen er tatt bilde av ganske rett ovenfra, så jeg er ikke sikker på at de gjorde noe spesielt med dimensjonene i den. Ser ut for meg som den kan være utført i åkeren akkurat som på papiret. ( Altså med dimensjoner beregnet på å bli sett rett ovenfra. )

Men den sirkelen jeg nevnte i forrige post var tydeligvis tilpasset landskapet :

"She said: "Because of the undulations in the field, it is impossible for someone standing at one side of the formation to see anyone standing at the other end.

"When I was standing in the centre of the formation, I couldn't see people in the lower part of formation."

Mr Toftenes pointed out another extraordinary element in the situation. He said: "Although from the air the circles look perfectly round, they are, in fact, ovals.

"Allowance has been made for the undulations in the ground and the only place you can see that the circles are perfect is from the air."

http://www.gazetteandherald.co.uk/news/hea...cle_mystery.php

Lenke til kommentar
Men den sirkelen jeg nevnte i forrige post var tydeligvis tilpasset landskapet :

"She said: "Because of the undulations in the field, it is impossible for someone standing at one side of the formation to see anyone standing at the other end.

"When I was standing in the centre of the formation, I couldn't see people in the lower part of formation."

Mr Toftenes pointed out another extraordinary element in the situation. He said: "Although from the air the circles look perfectly round, they are, in fact, ovals.

"Allowance has been made for the undulations in the ground and the only place you can see that the circles are perfect is from the air."

http://www.gazetteandherald.co.uk/news/hea...cle_mystery.php

9269241[/snapback]

Kan ikke skjønne hvordan du faktisk klarer å være imponert av det etter at både jeg og kjetil02 har fortalt deg hvor lett det faktisk er å lage sirkler som ser ut som perfekte sirkler fra luften. Det er snakk om elementær geometri. Jeg skal forklare det enda nærmere så kanskje du forstår. For å lage en sirkel som ser perfekt ut fra luften som er tilpasset landskapet trenger man:

1 pinne i midten av sirkelen.

Et tau som tilsvarer radiusen på sirkelen.

1 pinne i andre enden av tauet.

Man beveger seg rundt i en sirkel mens man holder tauet stramt. Man passer på at tauet står i 90 grader ut fra pinnen man har i den enden av tauet man beveger seg i hele tiden ved å justere tauet opp og ned. Vips så har man en oval som ser ut som en perfekt sirkel fra luften.

Det mest mystiske med denne sirkelen er at absolutt alle deler av den kan nåes fra traktorspor. Tenk litt over det!

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne hvordan du faktisk klarer å være imponert av det etter at både jeg og kjetil02 har fortalt deg hvor lett det faktisk er å lage sirkler som ser ut som perfekte sirkler fra luften.

9270309[/snapback]

Jeg har ikke vært med på tråden før de siste dagene. Du blander meg nok sammen med noen andre.

Det du beskriver er prosessen å lage perfekte sirkler på flat mark.

Men slik det beskrives i artikkelen har de som laget denne kornsirkelen laget sirkler som er "ikke-perfekte" sett fra bakkenivå. Hvis du står i sentrum av sirkelen, og drar et tau ut til ytterkanten, og begynner og gå langs ytterkanten, så vil du se at det ikke er like langt til ytterkanten i alle retninger. Hvorfor? Ifølge artikkelen skjønte man hvorfor når man så sirkelen rett ovenfra. Fordi da var den perfekt. Den var tilpasset helningen i landskapet.

Ja, det er riktig at man kunne kommet til via traktorsporene. Men er det mulig å gjøre en slik gigantisk sak på én natt på en så tungvint måte? Du må ha et stort team i så fall. Og de tre observatørene som har gått til avisen må være med i konspirasjonen. ( Og du må ha belysning gjennom natten, uten at noen natteravner får øye på den. )

Vi får se. Hvis det følger trenden blir det vel mer og mer fantastisk for hvert år fremover. Enten det nå er store team som konspirerer og gjør "underverker" krabbende rundt på kne, eller det er mindre team som har noe skikkelig innovativ teknologi i bruk.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Enten det nå er store team som konspirerer og gjør "underverker" krabbende rundt på kne, eller det er mindre team som har noe skikkelig innovativ teknologi i bruk.

9270854[/snapback]

Hva er motivasjonen for å lage "innovativ teknologi" for å bruke den til å lage kornsirkler?

Lenke til kommentar
Hva er motivasjonen for å lage "innovativ teknologi" for å bruke den til å lage kornsirkler?

9271125[/snapback]

Vet ikke. Kanskje å slippe å krabbe rundt på knærne i timesvis natt etter natt, år etter år. ( Kanskje i mange tilfeller bare for å oppdage at en sint bonde har ødelagt verket før noen fikk se det. )

Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Tror du har fått et helt feil bilde av hvordan disse formasjonene lages, det er ingen som krabber rundt på knærne for å legge ned korn.

Krabbingen brukes kun til og skjule seg dersom biler kjører forbi eller bonden tar seg en kveldstur langs åkeren.

At disse gutta med kamera er med på den store UFO kulten er mere sansynlig en at de skulle oppdage sirkelmakere i aksjon.

Et såkalt UFO bevis er jo allerede laget film av for lange siden.

Lenke til kommentar
Tror du har fått et helt feil bilde av hvordan disse formasjonene lages, det er ingen som krabber rundt på knærne for å legge ned korn.

9272252[/snapback]

Godt mulig. Jeg har aldri brydd meg om å sette meg inn i dette, inntil for et par dager siden.

Men ut ifra denne beskrivelsen får jeg inntrykk av at det er et ganske voldsomt apparat som må settes i sving for å kunne lage noe slikt manuelt. Og at det er en svær jobb. Og at man faktisk blir oppdaget.

strip02k.jpeg

"Two years ago I remarked on the farcical 'alien-with-disk'. And it was farcical. Anyone who researched this properly on-site would have easily seen how it had been mechanically made; the local residents revealed they'd seen much light activity late into the night (including a helicopter with a search light at 1 am, contrary to aviation procedure), the design was made over the course of two days ( "This is substantiated by pilots who flew over the site and saw the outline of the design already in place before the figure was added." ), and from my conversation with the farmer he appears to have been in on the joke; there were even holes in all the right places on the ground to prove its human origins (some of them having even been backfilled)."

http://www.lovely.clara.net/crop_circles_history04a.html

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

En ting jeg har lært er at man skal holde "troen" sin for seg selv, det er ikke vits i å diskutere sånne ting med folk som ikke tror på dette..

Se for eksempel på hva som har skjedd med prinsessen..

Nå har det seg slik at mamma's eks kollega er gift med han som har laget den dokumentaren på Norsk, husker ikke hva den heter, men den er ganske kjent i dette miljøet. Jeg har også møtt dem, og det er slettes ikke de dummeste menneskene jeg har møtt.

Føler at dette er en endeløs diskusjon som aldri vil ta ende, for det er folk som tror på at det er annet enn pr kåte mennesker som står bak.

Men det er nå min mening.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...