cyclo Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Og for å komme med et seriøst innlegg også: Det er skremmende hvor mange her som lirer av seg, fakta, bevis, etc. som enten er a) noe de så på tv, eller b) noe de tror. I sikkert en 1/3-del av alle innleggene her har man prestert å skrive "Det er bevist at [...]" "Det er fakta at [...]" etc, uten å presantere så mye som en liten referanse. Jeg blir redd når jeg ser hvor mange som tror at alt man ser på tv er sant. Jeg blir også redd når jeg ser hvor mange mener det er greit å komme med påstander uten et snev av dokumentasjon. Det er ikke rart det er så mange "UFO nuts" rundtforbi i verden, når man ser hvor lite som skal til for å overbevise enkelte personer. Om man skal bli tatt på alvor i slike debatter må man: -Være åpen for at man tar feil, eller at andre løsninger finnes -Dokumentere og/eller bevise påstandene sine -Være oppegående nok til at andre faktisk tar det man sier seriøst. Endret 8. juli 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Atezhe Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Sittet å lest en del av innleggene her, og kunne selvfølgelig ikke dy meg - følte meg nesten tvunget til å smette inn noen kommentarer. Signalene trenger ikke å ha kommet helt fram til planeten de bor på, jeg tror de har en måte å søke etter meldinger eller liv langt ute i verdenrommet også når de finner det så sendes det de finner veldig raskt tilbake til planeten de bor på. Også klarte de å tyde meldingen også sendte de svar tilbake. Og da brukte de den mest vanlige måten de komunisere på. Det tror jeg er bilder. Og den eneste måten de klarer å få ett bilde til jorden er å trykke det i åkrene. Tja, å si at den mest naturlige måten å svare på er ved å stemple et bilde i en åker er absurd. Man trenger ikke å ha utenomjordisk høy intelligens for å skjønne at den klart enkleste måten ville være å sende radiosignaler tilbake. Da er jo også "romvesenene" sikre på at vi kan ta imot og forstå innholdet, ettersom det var vi som brukte denne metoden å kommunisere på med det første. For å understreke mitt poeng, et lite eksempel: Hvis noen snakker til deg på norsk, svarer du på norsk eller engelsk? Hvis noen sender deg radiosignaler, svarer du med radiosignaler eller bilder? Det klarer ikke vi mennesker, og spesielt ikke på en halvtime, som en av de største kornsirklene oppsto på! Et fly med fler passasjerer fløy over en åker, da de kom tilbake etter en halvtime, var det en enorm og utrolig avansert kornsirkel der. La oss tenke litt logisk et ørlite øyeblikk. Et fly med mange passasjerer - altså et passasjerfly - fløy over en åker, tok en helomvending i luften for å fly tilbake samme vei som det kom fra? Så vidt jeg vet er det vanlig prosedyre for passasjerfly å dra fra et avreisested til en destinajon, noe som gjør det meget vanskelig å passere samme åker 2 ganger på en reise. Vil gjerne ha en link til denne historien hvis mulig. Som man kanskje kan tolke ut fra disse kommentarene er jeg meget kritisk til mange av disse "kornsirkler-laget-av-romvesen-teoriene". Synes mesteparten høres meget mystifystiske ut. Gressflatingsstråler, som ikke kan detekteres på noen av verdens radioteleskop som lytter på verdensrommet, og som klarer med uhyggelig pressisjon å peile seg inn på konråkre på en klode som farer av sted i verdensrommet med tusenvis av kilometer i timen, mange lysår unna. Du glemte å ta med i betraktning at jorden roterer og at det er store mengder med objekter som hindrer disse stålene fra å ha fri bane til jorden. For ikke å nevne at universet hele tiden utvider seg. Her snakker vi flere dager med kalkulasjoner og beregninger, selv for en høyteknologisk alien-sivilisajon. Hvorfor i himmel og hav vil de ta seg alt dette bryet, bare for å stemple et avtrykk i en åker? Peace out Endret 8. juli 2007 av Atezhe Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Til dere som er interessert i bevis på at kornsirkler lages av mennesker kan jeg nevne et par av mine tidligere innlegg i denne tråden, f.eks en analyse av kornsirklen som kalles 409. Analysen viser tydelig at de som laget den fikk hastverk på slutten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9entry7064369 Til dere som tror at en bøy (ikke knekk) av kornstengelen nederst er magisk og ikke noe som finnes på menneskeskapte kornsirkler: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...6entry8692356 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Til dere Som tror hardnakket på at det er aliens som står bak kornsirkler tygg på denne. http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article896060.ece[/url] ']Etter mange års innsats avdekker forskere hemmeligheten. Prosessene bak de merkelige lysfenomenene i Hessdalen kan nesten til forveksling ligne på de såkalte pulsarene - nøytronstjernene - langt ute i verdens-rommet. Du kan bare glemme alt snakk om Ufoer og bygdetullinger i Hessdalen. Det som ekteparet Åge og Marry Moe for første gang observerte hjemme fra kjøkkenvinduet en høstkveld i 1982 var slett ikke fantasi. Nå er norske og italienske forskerne og astrofysikere i ferd med å avdekke den utrolige forklaringen på det som i seriøse vitenskapelige kretser har fått navnet «The Hessdalen Phenomenon». - Likhetstrekk med pulsarer - Vi vet nå at lysfenomenet oppstår i en forbrenningsprosess, der hoveddelen består av oksygen og nitrogen, og vi har gjort beregninger som viser at også grunnstoffet natrium finnes med i prosessen. Dette er med andre ord et fysisk fenomen - og det merkelige er at det som skjer på mange måter både minner om prosessene rundt de såkalte pulsarene (nøytronstjerner) og de svarte hullene langt ute i verdensrommet. Men her i Hessdalen skjer dette rett over hodene på oss, bare noen få hundre meter over bakken. En forenklet beskrivelsen av fenomenet er at vi har å gjøre med en type «ministjerner», hvor grunnstoff forbrenner i vår egen atmosfære. Dette forklarer selvsagt ingenting om kornsirkler men alikavel, her er en del UFO historier "busted" og forklart vitenskapelig. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Dette forklarer selvsagt ingenting om kornsirkler men alikavel, her er en del UFO historier "busted" og forklart vitenskapelig. Svært interessant. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Her er noen menneskeskapte "kornsirkler". Japanske bønder har plantet ulike rissorter, noen med mørkere og andre med lysere blader. Dermed kunne de gjengi bl.a de mest kjente verkene av tresnittets mester Hokusai: Se andre japanske "kornsirkler" på http://www.am.askanet.ne.jp/~tugaru/z-inakadate.htm Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Selvfølgelig så er det menneskapt. Det finnes ikke liv på andre planeter. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Selvfølgelig så er det menneskapt.Det finnes ikke liv på andre planeter. 9152690[/snapback] Hvordan vet du det? Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Orker ikke en Religion Vs. Vitenskap Debatt. (er JW) Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Kornsirkler er og forblir enkle å lage. Eneste man trenger er et smart hode, et ark, linjal og en passer. Vanskeligeste er bare å finne ut et kult geometrisk figur som fenger øyet. Når man først er i åkeren med 15 andre personer med tau og planker, så går alt lett. Bare vent, jeg vet at store kornsirkler kommer til norge snart. Er det egetlig noen som driver med det her inne? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Se her: http://www.circlemakers.org/totc2006.html Jeg ble litt skuffa nå altså... Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Over at det er et firma som har laget alle kornsirklene! På siden til Circle Makers viser de tegninger og bilder når folk lager kornsirkler, og de viser også hvordan de laget det bildet som et "svar" på det som ble sendt ut i 1979 eller noe slikt... EDIT: Her kan du se arbeidet deres siden 2002 eller noe... http://www.circlemakers.org/exhibit_a.html Endret 27. juli 2007 av fedi Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 9153916[/snapback] Det bildet kjente jeg igjen. Det var noen med promille som prøvde å kjøre fra politiet på et jorde. Det ble hvertfall brukt av VG i den forbindelse. Jeg har også en sterk tro på liv på andre planeter, men er tvilende til kornsirkler. Hvis vi i så fall svarer tilbake, så vil det kanskje skje andre ting enn kornsirkler? Hvem vet. Jeg ser hjemsøkt på Discovery. Mye skremmende underholdning der også. Men jeg er også 2-delt om dette. Man må vel se det skje i praksis før man skjønner at det virkelig er ekte Svein. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Over at det er et firma som har laget alle kornsirklene! På siden til Circle Makers viser de tegninger og bilder når folk lager kornsirkler, og de viser også hvordan de laget det bildet som et "svar" på det som ble sendt ut i 1979 eller noe slikt... EDIT: Her kan du se arbeidet deres siden 2002 eller noe... http://www.circlemakers.org/exhibit_a.html 9156839[/snapback] Nja, jeg syns det er imponerende jeg da, at en gruppe personer kan lage slike figurer i korn. Akkurat som at jeg blir imponert over at inkaene og egypterne lagde sine byggverk, og at NASA klarte å sende mennesker til månen. Hadde det vært "aliens" som lagde kornsirkler, da hadde jeg blitt skuffa, med mindre de hadde hatt ekstremt gode grunne til å tulle med korn, snarere enn å invitere meg på en tur til et annet solsystem Endret 27. juli 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg var liksom så bomesikker på at jeg hadde rett om disse kornsirkelene, og at det faktisk var andre fra et annet solsystem som lagde disse mesterverkene, også kom jeg over den siden... Men men, mysteriet løst liksom... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Orker ikke en Religion Vs. Vitenskap Debatt.(er JW) 9152712[/snapback] Åkei.... Ser ikke helt sammenhengen mellom religion og mulighet for liv på andre planeter, religion kan ikke fortelle deg noe om det (med mindre JW er noe omvendt new-age-skit som tror på at det IKKE er romvesner som kom i krystallskipene sine og skapte menneskene, og har det som en viktig tese... Like dumt uansett... JW == Jehovas Vitner? Er ikke alle her som er så inn i religion, men google mener nå i allefall at det er det forkortelsen står for...) Greit å komme med en begrunnelse for en påstand (i allefall en så bred og generell påstand), ellers blir du tatt for et troll. Greit at du er JW, men hva er din begrunnelse for at det ikke kan finnes romvesner? Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nja, jeg syns det er imponerende jeg da, at en gruppe personer kan lage slike figurer i korn. joa. Er ikke så vanskelig som folk tror da. Det vanskeligeste er å klare å organisere f.eks 15 personer til å lage den uten å stoppe opp. Men det pleier å gå bra. er myyye enklere enn det ser ut som Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Over at det er et firma som har laget alle kornsirklene! På siden til Circle Makers viser de tegninger og bilder når folk lager kornsirkler, og de viser også hvordan de laget det bildet som et "svar" på det som ble sendt ut i 1979 eller noe slikt... EDIT: Her kan du se arbeidet deres siden 2002 eller noe... http://www.circlemakers.org/exhibit_a.html Circlemakers-folka er noen fordømte svindlere som bare hevder at de har laget den og den sirkelen. http://www.cropcirclesecrets.org/circlemakers.html Since 1994 a group of three 'artists' has laid claim to some of England's most elaborate crop circles. The group originally named Team Satan has since changed its name to 'The circlemakers'- a name seemingly adopted to cause maximum confusion; after all, the real Circlemakers have been involved in making crop circles around the world as far back as the late 1800s, some supported by eyewitness reports claiming that an invisible whorl motion of energy, lasting less than fifteen seconds, flattens the crop in spiral fashion, without damaging the plants. ... Endret 7. august 2007 av WarpX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå