perpyro Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Så det du mener at det vi mennesker kan lage, er det ingen andre som kan?Ellers så kan du jo forklare meg hva disse såkalte "hard facktsene" dine, som motbeviser at det er umulig for et utenomjordisk vesen å lage de er... Kan godt være at de kan lage det men hvorfor utføre det likt med de mennesker lager? "I dag skal vi lage konsirkler som ligner autentiske menneskelagde kornsirkler" Det blir bare for dumt og av den grunn utelukker jeg at de er laget at aliens. Endret 8. juli 2007 av perpyro Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Så det du mener at det vi mennesker kan lage, er det ingen andre som kan?Ellers så kan du jo forklare meg hva disse såkalte "hard facktsene" dine, som motbeviser at det er umulig for et utenomjordisk vesen å lage de er... Kan godt være at de kan lage det men hvorfor utføre det likt med de mennesker lager? "I dag skal vi lage konsirkler som ligner autentiske menneskelagde kornsirkler" Det blir bare for dumt og av den grunn utelukker jeg at de er laget at aliens. 9029620[/snapback] Eller som jeg har skrevet for et par poster siden, at kanskje de lagde de først, og så kom det noen mennesker og lagde en kopi, også ballet det på seg... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Hvordan vet du at det ikke kan være noe i disse kornsirklene?Hver kornsirkel kan f.eks være et bilde, som på deres planet betyr noe. det er ikke meningslaust hod de, men hoss oss er det det. De kan tenke på en helt annen måte enn oss, ting kan fungere på en helt annen måte hos de, de kan ha en teknologi, som vi aldri kunne ha greid å finne opp selv. Kanskje de aldri har vert borti dette binærtall systemet som vi sender ut. Kanskje de ikke en gang får det med seg, siden de ikke har bruk for den slags... Du prater som om at aliens er ganske like oss selv, men hvordan kan du vite det? Det eneste som skal til for at vi skal oppfatte en kode av inteligent opprinnelse er at den er systematisk. Trenger ikke være noen binær kode, kun noe systematisk som skiller seg ut fra bakgrunnen. Å bruke bilder i en åker blandt alle de menneskeskapte bildene blir som å legge en utenomgjordisk knapp i ei eske full av jordiske knapper som er helt lik. EDIT: Artig at du bruker argument som at de ikke forstår binærkoder og at de ikke er lik oss. For da utelukker du at denne formasjonen er laget av aliens. Også disse. Endret 8. juli 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det er jo en teori at livet på jorda kom fra verdensrommet. Hvis det er annet liv som har utviklet seg på en annen planet som er lik nok vår, så kan det jo være at vi tenker likt som dem på noen måter. Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Fordi det er deres måte å gjør det "slow" på. De vil ikke bare buse inn i menneskeheten, da de ser at det vil ødelegge jorden. Tenk deg hvor mange religioner som hadde rast om de plutselig kom å sa hallo! Hele verden hadde gått under, vi er rett å slett ikke klare for deet ennå. Derfor tar de det slow. Dessuten kan det jo også være den andre siden, åndene som spiller oss noen puss. Men gjennom alle tider, helt tilbake til steinalderen finner vi tegninger som ligner aliens. Liten kropp, stort hode osv. Den figuren som har gått igjen i alle årtusener. Det er for mye dokumenter på dette at jeg klarer ikke feie det bort som svada iallefall. Enn de som gjør: Hvorfor? Mye mer underholdende å tro på noe sånt! Spennende! 9029026[/snapback] Send oss i det minste en enkel kode som gjør at det ikke er noe tvil om at det er inteligens bak koden. Trenger ikke være mye men et lite dropp i ny og ne for å gå sakte fram. Skulle du tatt kontakt med noen selv om du ville gjøre det slow så hadde du i det minste lagt igjen spor der mottakeren ville finne det og ikke gjemt det blandt hundrevis av falske spor. Å tro på noe bare fordi det er spennende er vel bare tullball. Kan jo like gjerne tro på julenissen da. 9029530[/snapback] De går sannsynligvis ikke frem på samme måte som vi mennesker ville gjort. Kanskje kornsirkler, sandsirkler og snøsirkler er en kommunikasjonsmåte for dem? Det kan vi ikke vite sikkert. Og det er bevist en umulighet for at mennesker kan ha lagd alle kornsirklene. Det er en praktisk og fysisk umulighet med tanke på de forlengede kornleddene - for å få til det trenger man en mikrobølge oppheting på 1 sek. Altså mange tusen grader. Det klarer ikke vi mennesker, og spesielt ikke på en halvtime, som en av de største kornsirklene oppsto på! Et fly med fler passasjerer fløy over en åker, da de kom tilbake etter en halvtime, var det en enorm og utrolig avansert kornsirkel der. Jeg skjønner faktisk ikke at det går an å gi menneskene "skylden" for det der. De menneskene som påstår de kan lage avanserte kornsirkler, har driti seg ut hver gang. Attpåtil bruker de gjerne opptil flere dager, og kornleddene er KNEKT. Det er også et mysterium hvorfor elektriske apparater ikke fungerer inni kornsirklene. Det er også oppdaget et nytt stoff! Menneskeskapt? Nei. Rett å slett... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Da utelukker også du at aliens kunne ha laget formasjonene i post 623 Kan jeg få se et bilde av en genuin formasjon? Endret 8. juli 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Pricks: Hvem er "de", og hvilke beviser har du for at det er noe "de"? Det er FOR mange beviser for dette - filmer, bilder, troverdige mennesker som åpner kjeften, en hel barnehage som tegnet samme vesen da de traff på aliens når de var på skogstur. Lærerne dems ble forøvrig psykiatriske pasienter. Beviser for hva? Hvordan vet de at de traff aliens? Hva om det var noe annet? Og hvor har du denne historien fra? Bevis, takk. Det er så altfor mye. Har selv sett de merkeligste objekter på himmelen. Og romstasjonene, de ser ufoer tidt og ofte. 9028830[/snapback] Nettopp. Så du er en del av "aliens-religionen", der alt du selv ikke kan forklare automatisk tillegges aliens. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det de ser fra romstasjoner, i allefal det lille vi vet fra dokumentarer og slikt kan vel like gjerne være samme fenomenene de fanger opp i Hessdalen. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvordan vet du at det ikke kan være noe i disse kornsirklene?Hver kornsirkel kan f.eks være et bilde, som på deres planet betyr noe. det er ikke meningslaust hod de, men hoss oss er det det. De kan tenke på en helt annen måte enn oss, ting kan fungere på en helt annen måte hos de, de kan ha en teknologi, som vi aldri kunne ha greid å finne opp selv. Kanskje de aldri har vert borti dette binærtall systemet som vi sender ut. Kanskje de ikke en gang får det med seg, siden de ikke har bruk for den slags... Du prater som om at aliens er ganske like oss selv, men hvordan kan du vite det? Det eneste som skal til for at vi skal oppfatte en kode av inteligent opprinnelse er at den er systematisk. Trenger ikke være noen binær kode, kun noe systematisk som skiller seg ut fra bakgrunnen. Å bruke bilder i en åker blandt alle de menneskeskapte bildene blir som å legge en utenomgjordisk knapp i ei eske full av jordiske knapper som er helt lik. EDIT: Artig at du bruker argument som at de ikke forstår binærkoder og at de ikke er lik oss. For da utelukker du at denne formasjonen er laget av aliens. Også disse. 9029757[/snapback] Jeg er ivvertfall 100% sikker på at det første bildet ikke er laget av aliens Nå aner ikke jeg hav disse sisste "sirklene" betyr, men hvis det er engelsk, så er det nok ikke aliens som har laget de. Men jeg sier heller ikke at aliens lager alle kornsirklene. Jeg sier ikke at de lager de mest avanserte, for alt jeg veit, kan det være de mest simple som de lager. Jeg sier at det ikke finnes noen tilstrekkelig grunn, til å si at aliens ikke kna eller har laget noen. Hvorfor de blir laget slik og sånn, er noe vi ikke får vite, før vi møter disse eventuelle skaperne, og bir kjent med de og hvordan de lever. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Og det er bevist en umulighet for at mennesker kan ha lagd alle kornsirklene. Det er en praktisk og fysisk umulighet med tanke på de forlengede kornleddene - for å få til det trenger man en mikrobølge oppheting på 1 sek. Altså mange tusen grader.Referanser.Jeg har tidligere i denne tråden blitt "konfrontert" med disse forlengede kornleddene. Personen som gjorde det da refererte til en "forsker"-gruppe som viste til disse forlengede kornleddene og konkluderte med at mennesker ikke kan ha lagd dette. (forskergruppen sa ikke aliens btw, de er åpne for jordlig teknologi, ukjent for offentligheten) Problemet med denne forskergruppen er at de har INGEN PLANTESPESIALISTER MED PÅ LAGET. Så de kan ingenting om planter og spesielt korn, og konkluderer med "ugler i mosen" på basis av forlengede kornledd. Vel, jeg er overbevist....... Det klarer ikke vi mennesker, og spesielt ikke på en halvtime, som en av de største kornsirklene oppsto på! Et fly med fler passasjerer fløy over en åker, da de kom tilbake etter en halvtime, var det en enorm og utrolig avansert kornsirkel der. Referanser.Så alle passasjerene at det ikke var en "enorm og utrolig avansert" kornsirkel der første gang de fløy over åkeren? Eller kan det ha vært et tilfellet av at ingen så ut av vinduene på det tidspunktet de først fløy over åkeren? Og når du først snakker om det, hva ved farao er en "enorm og utrolig avansert" kornsirkel? Jeg skjønner faktisk ikke at det går an å gi menneskene "skylden" for det der. De menneskene som påstår de kan lage avanserte kornsirkler, har driti seg ut hver gang. Attpåtil bruker de gjerne opptil flere dager, og kornleddene er KNEKT.National Geographics har sendt et program der 3 personer lager en ganske fansy kornsirkel med en "intern" firkant spiral (ikke det letteste mønsteret å lage) over en ca 3-4 timer.Jeg vil gjerne også ha bevis for at "alle" kornledd er knekt i sirkler som er kjent menneskelagd, og at "ingen" kornledd er knekt i sirkler som er ukjent om lagd av mennesker. Det er også et mysterium hvorfor elektriske apparater ikke fungerer inni kornsirklene. Det er også oppdaget et nytt stoff! REFERANSER!Pokker ta. Er det INGEN elektriske apparater som funker inni ALLE kornsirkler? KUNNE det har vært et resultat av TILFELDIGHETER? Flate batterier kanskje? Hvis dette er sant må vi få advart alle som har en pacemaker om å holde seg unna kornsirkler. Dessuten kan vi ikke ta med oss moderne digitale kamera inn i kornsirkler for å dokumentere sirklen, de vil jo ikke funke. Prøv også å ungå at passasjerfly flyr over en kornsirkel, hvem vet hvor høyt dette deaktiviseringsfeltet går. Hvilket. "Nytt". Stoff. Et nytt grunnstoff kanskje? Hvis så var tilfellet hadde partikkel fysikere og andre forskere innen de retningene kastet seg over alle kornsirkler som dukket opp. Hobby forskerne hadde endt opp med å bli holdt vekk fra sirkler med makt i frykt for bevis-forurensning. Menneskeskapt? Nei. Rett å slett...Sant.EOD. BTW Ikke missforstå mine poster som at jeg har et "lukket sinn" og er uvillig til å akseptere krefter/entiteter/teknologi/etc ukjente for offentligheten. Får jeg bevis for det vil jeg uten å nøle akseptere at kornsirkler er et resultat av at Buddha og Jesus spiller rævkrok i åkern. Men inntil den tid, benytter jeg Ockhams Razor og de faktiske bevis som eksisterer, og konkluderer med at kornsirkler er et resultat av menneskers manipulasjon av korn. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det er også et mysterium hvorfor elektriske apparater ikke fungerer inni kornsirklene. Husker jeg så en dokumentar om dette. Et av kameraene sluttet å fungere. Dette beviste de... ved å filme med et annet kamera i den samme kornsirkelen! Det er også oppdaget et nytt stoff! Hvilket? Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det er også et mysterium hvorfor elektriske apparater ikke fungerer inni kornsirklene. Husker jeg så en dokumentar om dette. Et av kameraene sluttet å fungere. Dette beviste de... ved å filme med et annet kamera i den samme kornsirkelen! Det er også oppdaget et nytt stoff! Hvilket? 9031146[/snapback] Ved å stå i kornsirkelen? Langt ifra. Da har du sett en annen dokumentar, og den kan ikke ha vært seriøs. Stoffet vet jeg ikke, du kan finne det ut selv. Søk. Dessuten, de med pacemaker og andre elektriske apparater som holder mennesker i live får ikke lov til å entre sirklene. Rett å slett fordi det vil kortslutte. Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Og det er bevist en umulighet for at mennesker kan ha lagd alle kornsirklene. Det er en praktisk og fysisk umulighet med tanke på de forlengede kornleddene - for å få til det trenger man en mikrobølge oppheting på 1 sek. Altså mange tusen grader.Referanser.Jeg har tidligere i denne tråden blitt "konfrontert" med disse forlengede kornleddene. Personen som gjorde det da refererte til en "forsker"-gruppe som viste til disse forlengede kornleddene og konkluderte med at mennesker ikke kan ha lagd dette. (forskergruppen sa ikke aliens btw, de er åpne for jordlig teknologi, ukjent for offentligheten) Problemet med denne forskergruppen er at de har INGEN PLANTESPESIALISTER MED PÅ LAGET. Så de kan ingenting om planter og spesielt korn, og konkluderer med "ugler i mosen" på basis av forlengede kornledd. Vel, jeg er overbevist....... Det klarer ikke vi mennesker, og spesielt ikke på en halvtime, som en av de største kornsirklene oppsto på! Et fly med fler passasjerer fløy over en åker, da de kom tilbake etter en halvtime, var det en enorm og utrolig avansert kornsirkel der. Referanser.Så alle passasjerene at det ikke var en "enorm og utrolig avansert" kornsirkel der første gang de fløy over åkeren? Eller kan det ha vært et tilfellet av at ingen så ut av vinduene på det tidspunktet de først fløy over åkeren? Og når du først snakker om det, hva ved farao er en "enorm og utrolig avansert" kornsirkel? Jeg skjønner faktisk ikke at det går an å gi menneskene "skylden" for det der. De menneskene som påstår de kan lage avanserte kornsirkler, har driti seg ut hver gang. Attpåtil bruker de gjerne opptil flere dager, og kornleddene er KNEKT.National Geographics har sendt et program der 3 personer lager en ganske fansy kornsirkel med en "intern" firkant spiral (ikke det letteste mønsteret å lage) over en ca 3-4 timer.Jeg vil gjerne også ha bevis for at "alle" kornledd er knekt i sirkler som er kjent menneskelagd, og at "ingen" kornledd er knekt i sirkler som er ukjent om lagd av mennesker. Det er også et mysterium hvorfor elektriske apparater ikke fungerer inni kornsirklene. Det er også oppdaget et nytt stoff! REFERANSER!Pokker ta. Er det INGEN elektriske apparater som funker inni ALLE kornsirkler? KUNNE det har vært et resultat av TILFELDIGHETER? Flate batterier kanskje? Hvis dette er sant må vi få advart alle som har en pacemaker om å holde seg unna kornsirkler. Dessuten kan vi ikke ta med oss moderne digitale kamera inn i kornsirkler for å dokumentere sirklen, de vil jo ikke funke. Prøv også å ungå at passasjerfly flyr over en kornsirkel, hvem vet hvor høyt dette deaktiviseringsfeltet går. Hvilket. "Nytt". Stoff. Et nytt grunnstoff kanskje? Hvis så var tilfellet hadde partikkel fysikere og andre forskere innen de retningene kastet seg over alle kornsirkler som dukket opp. Hobby forskerne hadde endt opp med å bli holdt vekk fra sirkler med makt i frykt for bevis-forurensning. Menneskeskapt? Nei. Rett å slett...Sant.EOD. BTW Ikke missforstå mine poster som at jeg har et "lukket sinn" og er uvillig til å akseptere krefter/entiteter/teknologi/etc ukjente for offentligheten. Får jeg bevis for det vil jeg uten å nøle akseptere at kornsirkler er et resultat av at Buddha og Jesus spiller rævkrok i åkern. Men inntil den tid, benytter jeg Ockhams Razor og de faktiske bevis som eksisterer, og konkluderer med at kornsirkler er et resultat av menneskers manipulasjon av korn. 9030404[/snapback] Det nat geo programmet var latterlig! Jeg lo meg ihjel da jeg såg de skamferte kornene ligge på bakken! Langt ifra de som lager de største og mest imponerende kornsirklene - bare tull. De dreit seg ut. Alle passasjerene så at det var dannet en kornsirkel på den halve timen de brukte før de returnerte over jordet hvor de passerte en halvtime før. Var det enklere for hjernen din å koble? Jeg gidder ikke svare på resten. Endret 8. juli 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Stoffet vet jeg ikke, du kan finne det ut selv. Søk. Beklager, men det får være opptil deg å underbygge påstandene dine. Frem til du kan gi meg noe konkret, så får vi gå ut ifra at det bare er tull. Dessuten, de med pacemaker og andre elektriske apparater som holder mennesker i live får ikke lov til å entre sirklene. Rett å slett fordi det vil kortslutte. 9031431[/snapback] Hvem får de ikke lov av? Og når har de kortsluttet? Alle passasjerene så at det var dannet en kornsirkel på den halve timen de brukte før de returnerte over jordet hvor de passerte en halvtime før. ALLE passasjerene så først at det ikke var kornsirkler og så at det var det? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det heter Occams Razor. Hvis du skal snakke i store ord, lær deg ihvertfall hva ordene heter.9031440[/snapback] Rait bækk atsja. Her fortelles det at stedet heter Ockham, men at mannen som regel kalles Occam. Din besvarelse av en lengre post med en såpass unødvendig innvending antyder at du ikke kan argumentere for påstandene dine. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det heter Occams Razor. Hvis du skal snakke i store ord, lær deg ihvertfall hva ordene heter.Tusen beklagelser for mine grammatiske feil.Jeg skal heretter ta denne kritikken til hjertet og stave Occams riktig i fremtiden. Jeg håper bare at også du kan ta kritikk til hjertet og starte å underbygge dine påstander med kildehenvisninger. Det nat geo programmet var latterlig! Jeg lo meg ihjel da jeg såg de skamferte kornene ligge på bakken! Langt ifra de som lager de største og mest imponerende kornsirklene - bare tull. De dreit seg ut. Det heter "så, ikke "såg". Hvis du skal snakke i små ord, lær deg ihvertfall hva ordene heter Tilbake på tema: "skamferte kornene" ?? Jeg kan ikke huske at kornene var skamferte, men min forståelse av ordet "skamfert" er kanskje en annen en din. skamfe're v2 (fra lty) skade stygt, forderve falle ned og s- seg De kornstråene var hele alle sammen, men jeg så ikke på dokumentaren på NG med lupe heller, for å se om kornene var skamfert eller ikke. Alle passasjerene så at det var dannet en kornsirkel på den halve timen de brukte før de returnerte over jordet hvor de passerte en halvtime før. Var det enklere for hjernen din å koble?Jeg hadde ikke problemer med å forstå hva du mente at skal ha skjedd. Jeg stilte spørsmål til om det du mener skal ha skjedd faktisk skjedde.Jeg spurte også etter kilder, noe du ennå har tilgode å komme med, for noe. Jeg gidder ikke svare på resten.Gratulerer, hvis din hensikt ved dine poster i tråden har vært å komme ubegrunnede påstander, så har du lykkes.Om du hadde som hensikt å overbevise andre om at din mening er den riktige, har du feilet, men om du starter å henvise til kilder og ubestridde forskningsresultat, vil du ta et skritt i riktig retning. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Jeg aner en litt amper stemning her. Poenget er vel forsåvidt at de fleste kornsirkler er laget av mennesker. Man skal imidlertid være åpen for andre løsninger også. Jeg stiller meg skeptisk til at det faktisk er "aliens" som har laget de, men tanken er litt festelig. Endret 8. juli 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det er en sak å være åpen for andre løsninger. Jeg er selv åpen for andre løsninger. Jeg ønsker faktiske bevis for de andre løsningene, ja, men jeg er åpen for andre løsninger. En helt annen sak er å blindt erklære sine meninger med liten begrunnelse og ingen faktiske bevis. Men klart, jeg kan lett ha blitt oppfattet som amper i postene mine. Kan tone meg ned fremover jeg Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Kornsirkler er selvsagt lagt av mus. Selv om menneskene liker å tro at vi er skapningene med høyest intelligens på jorden, er det faktisk mus som er smartes. Kornsirkler er et eksperiment musene gjennomfører for å finne ut hvor inteligente menneskene er. Det er nemlig store diskusjoner blant mus om de stammer fra menneskene eller ikke. Dette har forøvrig vært kjent blant forskerne lenge, men de har holdt det for seg selv da de ikke vil at menneskeheten skal vite at de er dummere en mus. Det er ganske enkelt å bevise. Har du noengang sett en mus i en kornsirkel? Tenkte meg det ja. Musene holder seg nemlig bort slik at de ikke skal "forurense" forsøket. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette er selvsagt svært ironisk, og løst basert på et av Douglas Adams mer kjente verk. Svaret er selvsagt 42! Endret 8. juli 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå