Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Men la oss si at det faktisk var fremmede arter, fra andre planeter som lager disse kornsirklene. Kanskje for å få kontakt med oss.

Er det noen teorier om hvordan "de" evt. kan ha tegnet de fra en lang avstand? Snakker da om lysår.

Det jeg heller ikke forstår er hvorfor bildene er mer kunstneriske enn vitenskapelige. La si denne rasen har en høy intelligens, og mulighet til å sende informasjon over store lengder, muligens ved hjelp av en ukjent partikkel eller energi, hvorfor sender de da så "teite" bilder. SETI sender hvertfall en binærkode, som er ganske primitiv, men likevel sofistikert.

9020627[/snapback]

Det synes jeg også er rart :hmm:

Men så har det kommet noen med mer "konkret" innhold også, som den som var "svaret" fra rommet eller noe slik. Liknet på den infoen vi sendte ut om vår planet bare med noen små forskjeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så har det kommet noen med mer "konkret" innhold også, som den som var "svaret" fra rommet eller noe slik. Liknet på den infoen vi sendte ut om vår planet bare med noen små forskjeller.
Akkurat den er et godt bevis på at kornsirkler er menneskeskapt. For noe av originalbudskapet var skrevet på engelsk, i binærkoder, men likefullt på engelsk.

Svaret inneholdt noen andre engelske ord. Hallo? Ut fra de opprinnelige få glosene skulle mottagerne altså ha lært seg engelsk setningsoppbygging slik at de kunne sende et endret budskap tilbake. Og ikke nok med det, de hadde også gjettet seg fram til noen for dem ukjente engelske ord, noen som ikke fantes i originalbudskapet, og innlemmet disse i det endrede budskapet.

Sånt kan bare de som har god kjennskap til det engelske språket utføre, vesner (mennesker) som kjenner til både til den engelske grammatikken og andre engelske ord. Og ikke fremmede kulturer som hadde fått et lynkurs på noen få ord.

Lenke til kommentar
For hvis kornsirkler blir forårsaket av "svak" varmestråling, hva er da "sterk" varmestråling?

Kanskje USA står bak all forskningen som sier at forurensning er roten til dette for å dekke over deres egen testing av varmestråling....

8999337[/snapback]

Lasere? Nedsmelting av polarisen pga. at USA tester lasere? :whistle:

Lenke til kommentar

Laser != varmestråling

Men ellers ja. Jeg er nå overbevist om at kornsirkler FRA STARTEN AV er resultatet av USA forskning, utvikling og testing av laser og/eller varmestråling baserte våpensystemer på satelitter.

ALLE som har erklært at de har lagd en kornsirkel enten LYVER eller er ansatt av USAs militære for å spre feilinformasjon om deres uansvarlige testing av våpen som HELT ÅPENBART forårsaker den globale oppvarmingen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hihi, jeg har lenge hatt lyst til å skrive et slikt innlegg :)

Weeeeeeeeeeeeeeeee!

Lenke til kommentar

Noe av det merkelige er at kornstråene ikke er knukket eller kappet av, de er bøyd.

Derfor er det snålt hvis noen mennesker skulle gidde å sette av så mye tid og krefter til å bøye hvert eneste strå.

La oss legge konspirasjonsteoriene om USA på is. Jeg betviler sterkt at de står bak dette.

Det er heller mer spennende å spekulere i om dette faktisk er gjort av "andre" og ikke bare energiske bønder med fritidsproblemer.

Jeg har liten tro på romvesner, men liker tanken. Det er nok liv der ute, og det ville vært ufattelig spennende å komme i kontakt med.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
Noe av det merkelige er at kornstråene ikke er knukket eller kappet av, de er bøyd.

Kilde?

Derfor er det snålt hvis noen mennesker skulle gidde å sette av så mye tid og krefter til å bøye hvert eneste strå.

Hvis de blir bøyd er det fordi teknikken (som menneskene som lager disse) som brukes fører til det. De trenger ikke å gå inn på hvert enkelt strå.

Lenke til kommentar

Kilden her er vel kvasivitenskapelige "vitenskapsfolk" i forskjellige dokumentarer som hevder at slikt ikke kan skje bare ved å bøye kornet med en planke.

Ta en titt på denne formasjonen.

crop-circle-5.jpg

Den bærer tidelig preg av at kornet er lagt ned systematisk i rader slik som dette.

crop-circle-8.jpg

Denne f.eks. blei laget i løpet av få timer på høylys dag for national geographic.

crop-circle-1.jpg

Legg merke til at samme mønsteret i formasjonen dukker opp igjen og igjen.

winterbourne_monkton_07.jpg

wexcombe_down_07.jpg

Om noen mener å kunne dokumentere store kornsirkler uten disse trekkene så kom med dem.

Lenke til kommentar

Kilde?

Hvis de blir bøyd er det fordi teknikken (som menneskene som lager disse) som brukes fører til det. De trenger ikke å gå inn på hvert enkelt strå.

9023821[/snapback]

Tok nok litt hardt i med tanke på hvert strå.

Jeg mener å ha hørt de kun er bøyd og ikke brukket, skal prøve å lete frem en kilde.

Så det er sagt, jeg heller tror ikke dette er gjort av andre enn mennesker. Synd, men sant.

Menneskene som gjør dette må jo være fryktelig godt koordinerte, alt ser helt feilfritt ut.

Jeg undres fortsatt på hvorfor de gidder å gjøre det.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Dette synes jeg var interresant.

http://www.wikihow.com/Make-a-Crop-Circle[/url] ']    * To leave an 'authentic' crop circle of cosmic origins:

o Bend some stalks around by exposing them to a blue light source for a few hours. Applying small amounts of natural gum or plaster will lock their new shape. Sadly this approach may not satisfy a detailed or scientific inspection.

o Create swirled nests in the flattened areas by your clever weaving of stalks.

o Also, melt some iron filings into droplets on site and sprinkle them around the flattened area to leave 'meteorite particles' and magnetized stalks.

Er ikke dette eksakt hva man finner i "autentiske" sirkelformasjoner?

Lenke til kommentar

Siterer fra side 29 i denne tråden:
Et av "bevisene" til kornsirkelfantastene er den karakteristiske bøyen nederst på kornaksstengelen. Men som forfatteren Bert Janssen påpeker (omtrent midtveis i 2-timersvideoen TheOats viste til) så vokser kornspirene alltid først litt bortover langs bakken før de bøyer av oppover (frøene drysses oppå jordsmonnet når de sås). Alle kornstengler vokser på denne måten, og det er slett ikke noe utrolig i at de beholder denne buen nederst på stengelen også selv om de veltes overende i en kornsirkel.

8692356[/snapback]

Lenke til kommentar
Men la oss si at det faktisk var fremmede arter, fra andre planeter som lager disse kornsirklene. Kanskje for å få kontakt med oss.

Er det noen teorier om hvordan "de" evt. kan ha tegnet de fra en lang avstand? Snakker da om lysår.

Det jeg heller ikke forstår er hvorfor bildene er mer kunstneriske enn vitenskapelige. La si denne rasen har en høy intelligens, og mulighet til å sende informasjon over store lengder, muligens ved hjelp av en ukjent partikkel eller energi, hvorfor sender de da så "teite" bilder. SETI sender hvertfall en binærkode, som er ganske primitiv, men likevel sofistikert.

9020627[/snapback]

kanskje disse binærkodene er helt på trynet for de?

De kan ha det som en vane å drite i kjeften på hverandre når de hilser på hverandre.

Kornsirklene betyr sikkert noe hos de, men er meiningslaust hoss oss, siden de tenker og fungerer på en helt annen måte enn det vi kan forstå.

Og hvorfor er det utelukket at uenomjordiske kan ha laget noen kornsirkler?

Fordi mennesket kan lage det også?

Lenke til kommentar

9025336[/snapback]

Ut i fra hva vi vet av hard facts om disse kornsirklene så blir konklusjonen ja det er utelukkende.

Det er mennesker som lager kornsirkler, de planter autentiske beviser for at folk skal tro.

Hvorfor i alle dages skulle aliens komunisere med oss via et medium vi selv hoaxer og lage disse formasjonene slik at de ser ut som de er utført på samme måten som de som bruker planker og tau?

Lenke til kommentar
Menneskene som gjør dette må jo være fryktelig godt koordinerte, alt ser helt feilfritt ut.

Det er ikke feilfritt.

9024164[/snapback]

Mennesket har gjort skøyerstreker i alle år. Dessuten er dette en stor industri med store penger.

Kornsirklene betyr sikkert noe hos de, men er meiningslaust hoss oss, siden de tenker og fungerer på en helt annen måte enn det vi kan forstå.

Hvem er "de", og hvilke beviser har du for at det er noe "de"?

9025336[/snapback]

Blant annet.

Men en annen ting er at det er tåpelig å automatisk gå ut ifra at det er romvesner selv når det er noe man ikke kan forklare. Det blir som når religiøse skrullinger tror alt vi ikke kan forklare skyldes Gud!

Romvesener er nesten en slags religion nå til dags.

Lenke til kommentar

Pricks: Hvem er "de", og hvilke beviser har du for at det er noe "de"?

Det er FOR mange beviser for dette - filmer, bilder, troverdige mennesker som åpner kjeften, en hel barnehage som tegnet samme vesen da de traff på aliens når de var på skogstur. Lærerne dems ble forøvrig psykiatriske pasienter.

Det er så altfor mye. Har selv sett de merkeligste objekter på himmelen. Og romstasjonene, de ser ufoer tidt og ofte.

Lenke til kommentar

En av de få bevisene vi har for at det er noe vi ikke helt vet hva er er hessdalenprosjektet.

Det er bådet filmet og målt lysfenomener.

Men ønsker de å ta kontakt med oss så hvorfor benytte seg at tvetydige åkerformasjoner når de istedenfor kunne gitt oss et pling?

Vi har plenty med ører ute i verden som lytter etter inteligente radiosignaler.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
En av de få bevisene vi har for at det er noe vi ikke helt vet hva er er hessdalenprosjektet.

Det er bådet filmet og målt lysfenomener.

Men ønsker de å ta kontakt med oss så hvorfor benytte seg at tvetydige åkerformasjoner når de istedenfor kunne gitt oss et pling?

Vi har plenty med ører ute i verden som lytter etter inteligente radiosignaler.

9028918[/snapback]

Fordi det er deres måte å gjør det "slow" på. De vil ikke bare buse inn i menneskeheten, da de ser at det vil ødelegge jorden.

Tenk deg hvor mange religioner som hadde rast om de plutselig kom å sa hallo! Hele verden hadde gått under, vi er rett å slett ikke klare for deet ennå. Derfor tar de det slow.

Dessuten kan det jo også være den andre siden, åndene som spiller oss noen puss. Men gjennom alle tider, helt tilbake til steinalderen finner vi tegninger som ligner aliens. Liten kropp, stort hode osv. Den figuren som har gått igjen i alle årtusener. Det er for mye dokumenter på dette at jeg klarer ikke feie det bort som svada iallefall.

Enn de som gjør: Hvorfor? Mye mer underholdende å tro på noe sånt! Spennende!

Lenke til kommentar

Det er ikke feilfritt.

Men det ser helt feilfritt.

Mennesket har gjort skøyerstreker i alle år. Dessuten er dette en stor industri med store penger.

Jeg er da naturligivs klar over det, tross alt er jeg et menneske selv, og derfor ikke helt ukjent med det å gjøre skøyerstreker. Hvorvidt dette er "stor industri" betviler jeg.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
Fordi det er deres måte å gjør det "slow" på. De vil ikke bare buse inn i menneskeheten, da de ser at det vil ødelegge jorden.

Tenk deg hvor mange religioner som hadde rast om de plutselig kom å sa hallo! Hele verden hadde gått under, vi er rett å slett ikke klare for deet ennå. Derfor tar de det slow.

Dessuten kan det jo også være den andre siden, åndene som spiller oss noen puss. Men gjennom alle tider, helt tilbake til steinalderen finner vi tegninger som ligner aliens. Liten kropp, stort hode osv. Den figuren som har gått igjen i alle årtusener. Det er for mye dokumenter på dette at jeg klarer ikke feie det bort som svada iallefall.

Enn de som gjør: Hvorfor? Mye mer underholdende å tro på noe sånt! Spennende!

9029026[/snapback]

Send oss i det minste en enkel kode som gjør at det ikke er noe tvil om at det er inteligens bak koden.

Trenger ikke være mye men et lite dropp i ny og ne for å gå sakte fram.

Skulle du tatt kontakt med noen selv om du ville gjøre det slow så hadde du i det minste lagt igjen spor der mottakeren ville finne det og ikke gjemt det blandt hundrevis av falske spor.

Å tro på noe bare fordi det er spennende er vel bare tullball.

Kan jo like gjerne tro på julenissen da.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Hvem er "de", og hvilke beviser har du for at det er noe "de"?

Jeg har ikke sagt at jeg veit at det finnes noen de, eller at det er de som har laget det.

Blant annet.

Men en annen ting er at det er tåpelig å automatisk gå ut ifra at det er romvesner selv når det er noe man ikke kan forklare. Det blir som når religiøse skrullinger tror alt vi ikke kan forklare skyldes Gud!

Romvesener er nesten en slags religion nå til dags.

9028298[/snapback]

Hva er det som er så vanskelig å forklare med en kornsirkel? Det er et mønster i en kornåker, som er laget av noen/noe. Og spørsmålet er hvem. Jeg sier ikke at mennesker ikke kan lage de, men betyr det at andre ikke kan lage de?

Kanskje en gang for mange år siden, at en UFO fløy over jorden, og hilste på oss elns, ved å slenge ned noen kornsirkler i åkrene. Og etter det har folk laget kornsirkler for morro.

Ut i fra hva vi vet av hard facts om disse kornsirklene så blir konklusjonen ja det er utelukkende.

Det er mennesker som lager kornsirkler, de planter autentiske beviser for at folk skal tro.

Hvorfor i alle dages skulle aliens komunisere med oss via et medium vi selv hoaxer og lage disse formasjonene slik at de ser ut som de er utført på samme måten som de som bruker planker og tau?

Så det du mener at det vi mennesker kan lage, er det ingen andre som kan?

Ellers så kan du jo forklare meg hva disse såkalte "hard facktsene" dine, som motbeviser at det er umulig for et utenomjordisk vesen å lage de er...

Og hvordan skal jeg kunne hvite hvordan aliens tenker? jeg aner ikke hvordan de tenker, ikke hvordan de ser ut og asner ikke hvilken teknologi de har i hendene.

Jeg aner ikke hvorfor de eventuelt skulle lage kornsirkler, vil du vite det, kan du prøve å lage deg et romskip, som kan kjøre deg til dit hvor du tror de befinner seg.

Lenke til kommentar
Send oss i det minste en enkel kode som gjør at det ikke er noe tvil om at det er inteligens bak koden.

Trenger ikke være mye men et lite dropp i ny og ne for å gå sakte fram.

Skulle du tatt kontakt med noen selv om du ville gjøre det slow så hadde du i det minste lagt igjen spor der mottakeren ville finne det og ikke gjemt det blandt hundrevis av falske spor.

Å tro på noe bare fordi det er spennende er vel bare tullball.

Kan jo like gjerne tro på julenissen da.

9029530[/snapback]

Hvordan vet du at det ikke kan være noe i disse kornsirklene?

Hver kornsirkel kan f.eks være et bilde, som på deres planet betyr noe. det er ikke meningslaust hod de, men hoss oss er det det.

De kan tenke på en helt annen måte enn oss, ting kan fungere på en helt annen måte hos de, de kan ha en teknologi, som vi aldri kunne ha greid å finne opp selv.

Kanskje de aldri har vert borti dette binærtall systemet som vi sender ut. Kanskje de ikke en gang får det med seg, siden de ikke har bruk for den slags...

Du prater som om at aliens er ganske like oss selv, men hvordan kan du vite det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...