eternal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Vi har allerede svaret. Det er mennesker som står bak. 8994616[/snapback] Ja det er jo der slike som deg starter "etterforskningen". Endret 3. juli 2007 av eternal Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hva mener du? Vi vet at mennesker helt fint klarer å lage selv de mest komplekse kornsirkler, og vi vet at det ikke finnes et fnugg av bevis på at noe annet står bak. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jaha, og hvordan vet du det? Et orakel du har fått kontakt med et eller annet sted? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det første jeg tenker er at en eller annen amerikans organisasjon på toppen gjør dette for at vanlige folk skal ha noe å tenke på elns. Eller kanskje jeg har lest litt for mye Dan Brown? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jaha, og hvordan vet du det? Et orakel du har fått kontakt med et eller annet sted? 8995188[/snapback] Alle tilfeller som er undersøkt har man funnet at er fullt mulig å utføre for mennesker. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Jeg tenkte noe mer i retning av: Vi vet at mennesker helt fint klarer å lage selv de mest komplekse kornsirkler, Bevis? og vi vet at det ikke finnes et fnugg av bevis på at noe annet står bak. Bevis? Alle tilfeller som er undersøkt har man funnet at er fullt mulig å utføre for mennesker. Denne skal du ihvertfall få forklare. Kilde? Endret 3. juli 2007 av eternal Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Artig lesning for de som søker bevis. I grunnen meget desperate forsøk på å bortforklare den naturlige forklaringer på slike. http://www.circlemakers.org/case_history.html Her er for øvrig motparten som kritiseres i linken over. Endret 3. juli 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg tenkte noe mer i retning av: Vi vet at mennesker helt fint klarer å lage selv de mest komplekse kornsirkler, Bevis? Dette er diskutert opp og ned og i mente i denne tråden. Anbefaler deg å lese gjennom. og vi vet at det ikke finnes et fnugg av bevis på at noe annet står bak. Bevis? Igjen, diskutert til det kjedsommelige i denne tråden. Alle tilfeller som er undersøkt har man funnet at er fullt mulig å utføre for mennesker. Denne skal du ihvertfall få forklare. Kilde? 8995564[/snapback] Nok en gang, les tråden. Det er til og med linker til dokumentarer som forklarer alt dette. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Morsom du? Dette er jo fin avledningstaktikk, men siden svarene er så opplagte synes jeg du kan få presentere de her i klartekst, slik at vi kan ligge ballen død. Eller skal jeg si; dette er debattert til det kjedsommelige i forskermiljøer. Det er flere sider ved kornsirkelene som er umulig å forklare, og circlemakers er bare noen oppskrytte debunkere som aldri virkelig har prestert noe av størrelsesorden x antall fotballbaner på 1 natt uten å bli fersket, gang på gang. Les tråden, søk på internett og se Kornsirkler - Visittkort fra det ukjente dokumentaren. Og prøv deg på å debunke f.eks denne siden, lett siden du sier alle allerede er oppklart og bevist menneskelige: http://prufospolicedatabase.co.uk Endret 3. juli 2007 av eternal Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Har eternal i det hele tatt lest denne tråden? Her har det vært side opp og side ned med beviser på at kornsirkler mest sannsynlig er menneskeskapt, noen av argumentene er til og med blitt gjentatt hver gang det kommer en ny "troende" som ikke gidder å lese 30 sider med debatt. Å gjenta 30 sider debatt i ett innlegg fordi eternal ikke gidder å bla seg gjennom de samme 30 sidene, det er urimelig. Jeg foreslår at vi andre glemmer denne tråden inntil eternal faktisk kommer med noen gode motbevis på noen av våre motbevis. eternal: Begynn å bla deg gjennom tråden og les. Endret 3. juli 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Onkelen min jobber i NASA, og jeg har fått bekreftet at kornsirkler er et resultat av en ny type stråling fra en amerikansk satelitt i rommet som sender varmestråling, svak i kornsirkeltilfellene. Dette er bare i betafasen, men skal brukes i Irak om ikke lenge. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Da vil jeg gjerne få en forklaring på hvordan varmestråling fra en kunstig satelitt kan få korn til å legge seg ned i sirkler, mens varmestråling fra sola ikke påvirker korn i den retningen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Morsom du? Dette er jo fin avledningstaktikk, men siden svarene er så opplagte synes jeg du kan få presentere de her i klartekst, slik at vi kan ligge ballen død. Jeg synes faktisk at du skal få lov til å lese gjennom tråden selv, da jeg har gjort det allerede. Eller skal jeg si; dette er debattert til det kjedsommelige i forskermiljøer. Jeg mistenker at jeg vet hva du mener med "forskermiljøer". Du mener disse "forskerne", eller som utgir seg for å være forskere i det minste, og som er hellig overbevist over at det er noe mystisk ved kornsirkler, og gjør alt de kan for å finne argumenter for det? Det er også diskutert opp og ned og i mente i denne tråden Hvis ikke, hva slags "forskermiljøer" er det snakk om? Det er flere sider ved kornsirkelene som er umulig å forklare, Slett ikke. Alt som er brakt opp i denne tråden er forklart, såvidt jeg vet. og circlemakers er bare noen oppskrytte debunkere som aldri virkelig har prestert noe av størrelsesorden x antall fotballbaner på 1 natt uten å bli fersket, gang på gang. Du må visst begynne å se på div. dokumentarer som stadig går på Discovery og National Geographic, ser jeg Og prøv deg på å debunke f.eks denne siden, lett siden du sier alle allerede er oppklart og bevist menneskelige: http://prufospolicedatabase.co.uk 8996037[/snapback] Ingen grunn til å ta en slik amatørside seriøst, dessverre. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Da vil jeg gjerne få en forklaring på hvordan varmestråling fra en kunstig satelitt kan få korn til å legge seg ned i sirkler, mens varmestråling fra sola ikke påvirker korn i den retningen i det hele tatt. 8998930[/snapback] Vil tro det er snakk om litt forskjellig mengde/styrke/konsentrasjon her du... Sola og satelitt er absolutt ikke det samme. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Nei, sola og en kunstig satelitt er ikke det samme. Men varmestråling er varmestråling. Og sola produserer enorme mengder. Selvfølgelig kan kanskje mengde/konsentrasjon spille en rolle. Jeg avfeier ikke posten til Bamsemumsen, jeg spurte etter en forklaring. For hvis kornsirkler blir forårsaket av "svak" varmestråling, hva er da "sterk" varmestråling? Dessuten har kornsirkler blitt oppdaget ganske lenge. Hvis USA har testet satelittbasert varmestråling hele denne tiden, kanskje gobal oppvarming er dems feil? Kanskje USA står bak all forskningen som sier at forurensning er roten til dette for å dekke over deres egen testing av varmestråling.... Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Onkelen min jobber i NASA (...) men skal brukes i Irak om ikke lenge. Du blander ikke NASA med Pentagon nå da? :!: Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 No shit? Posten min var ren bullshit, men det virker ikke som om så mange avslo teorien. Da ville jeg fått mye mer svar på posten. Teorien var da god, og det kan være en mulighet? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg syns det er en dårlig teori, men er åpen for alle mulige forklaringer; så lenge det kan underbygges med FAKTA. Det er derfor jeg fortsatt tror/mener/er overbevist om at alle kornsirkler er verk foretatt av bedriftsomme mennesker med tiltaks vilje og god organisering. Har ennå til gode å se/høre noe FAKTA som utvetydig tilsier noe annet. Ockhams razor, FTW. Du lurte meg sånn halvveis, Bamsemumsen Trudde du var særiøs jeg da, bra du tulla, hadde ikke sett bra ut for deg om du var særiøs, IMHO. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Men la oss si at det faktisk var fremmede arter, fra andre planeter som lager disse kornsirklene. Kanskje for å få kontakt med oss. Er det noen teorier om hvordan "de" evt. kan ha tegnet de fra en lang avstand? Snakker da om lysår. Det jeg heller ikke forstår er hvorfor bildene er mer kunstneriske enn vitenskapelige. La si denne rasen har en høy intelligens, og mulighet til å sende informasjon over store lengder, muligens ved hjelp av en ukjent partikkel eller energi, hvorfor sender de da så "teite" bilder. SETI sender hvertfall en binærkode, som er ganske primitiv, men likevel sofistikert. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Kanskje de tenker på en helt annen måte enn oss? En måte som hjernene våre ikke oppfatter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå