Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å kome med så mange usaklige og lite hjelpsome svar?

De er like saklige som dine mange og ubegrunnede påstander.

For det andre er det noen som sverger på at de oppsto på bare noen minutter/halv time mens de var borte.

Jada, og OJ Simpson sverget på at han ikke drepte kona :p

Det er ikke en gang et argument. Det er heller barnslig. (men det er vel greit siden du hadde med smily)

Nei, det er samme type påstand som du kommer med. Folk påstår alt mulig rart. Og enda verre, her er det du som kommer med en påstand om at noen kommer med en tom påstand...

Ja du har nok rett der.

det ville vert mer enn nok spor av mennesker i traktor sporene.

Nei, man trenger ikke en hel hær for å lage kornsirkler.

Nei det vet jeg. Men om jeg går alene i ett traktor spor så lager jeg også spor etter meg. Så med bare 5 mann blir det ganske lett å se.

Og med den størrelsen noen av dem har så trenger man mange folk.

8675688[/snapback]

Ikke nødvendigvis.

Igjen; ikke et argument.

Det kom ikke du med heller.

Er ikke det med størrelsen godt nok argument for at man trenger flere folk?

Jeg mener det er/var et argument.

Men om man gjør det på måten du antyder så "fletter" ikke kornet seg.

Joda.

Enda en gang er det ikke noe argument. Kan du forklare hvordan kornet fletter seg ved å dytte det ned med en planke?

Du bør først forklare hva du mener med "fletter seg".

Med "fletting" mener jeg slik det ville sett ut om du hadde tatt mange korn stengler i hendene og lagt ned litt skrått. Så tar du korn ved siden av og legger skrått over det første kornet.

Men uansett så mener jeg man trenger veldig mange folk og det betyr, mener jeg, at de måtte være ekstremt bra koordinerte og rutinerte for å klare det.

Det er ikke noe problem å være koordinert og rutinert. Og klarer du å tegne noe med på papir med f.eks. passer og linjal, så klarer du det samme i en åker.

8685100[/snapback]

Nei det går fint å trene osv, men hva i alle dager er motivasjonen? (Blir selvfølgelig bare spekulasjoner)

Men når du lager en sirkel på et papir med en passer så får du bare en strek. I en kornsirkel er "strekene" "farget".

(jævla quoting, orker ikke fikse det nå. Håper det er leselig.)

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er strekene farget? Jeg har en passer der jeg kan feste på et hvilket som helst tegneredskap, f.eks en bred tusj. er det noe sånt du mener med farget? Å bøye ned alle stråene mellom to passerstreker er ingen heksekunst, ei heller å lage en bred passerstrek.

Jeg har nå sett gjennom den første timen av kornsirkelvideoen, og jeg har enda ikke funnet noen dokumentasjon som tilsier at kornsirklene ikke er menneskeskapte.

Lenke til kommentar
Er strekene farget? Jeg har en passer der jeg kan feste på et hvilket som helst tegneredskap, f.eks en bred tusj. er det noe sånt du mener med farget? Å bøye ned alle stråene mellom to passerstreker er ingen heksekunst, ei heller å lage en bred passerstrek.

Jeg har nå sett gjennom den første timen av kornsirkelvideoen, og jeg har enda ikke funnet noen dokumentasjon som tilsier at kornsirklene ikke er menneskeskapte.

8688420[/snapback]

Jeg skrev litt feil, jeg mente at sirklene i åkeren er "farget".

Det med videoen; jeg mener ikke at den skal si at den er laget av noen andre enn mennesker. Men jeg bruker den bare som eksempel på hvor "avanserte" noen av sirklene er.

Lenke til kommentar

Det er merkelig hvor vanskelig det er for en del mennesker å akseptere hva mennesker er i stand til å utrette hvis de bare setter sin vilje og oppfinnsomhet bak.

Ikke at jeg antyder deg for å være en av disse mennneskene TheOats, jeg kommer bare tilbake til denne situasjonen gang på gang pga diskusjoner som denne; og andre, som om mennesker virkelig har landet på månen eller bygd pyramidene/den kinesiske mur/Manchu Pichu/hodene på Påskeøya/etc, etc, etc.

Virker som om det er en latent tvil til våre egne prestasjoner innebygd i mennesket som hos visse kommer til uttrykk i slike diskusjoner.

Argumenter som "sirklene er for perfekte til å bli lagd av mennesker" eller "umulig at mennesker kunne lagd sirklene, så mange personer kunne ikke gått rundt i åkeren uten å bli oppdaget eller funnet spor etter dagen etter", er vanligvis ikke spesielt godt underbygd av fakta, om i det hele tatt, men mer av en personlig mening om at dette umulig kunne blitt gjennomført av mennesker.

Hadde jeg studert psykologi eller vært en psykolog hadde jeg sannsynligvis skrevet en avhandling om dette, for jeg syns det er et interessant fenomen.

---

Men det kan også være at personer som ikke tror at mennesker kan lage kornsirkler kun vil så gjerne at det eksisterer "noe" utenfor deres verden at de ser over/under-naturlige fenomener eller utenomjordisk aktivitet fordi de vil at det skal eksistere...

Lenke til kommentar

Tror dette er samme fenomen vi ser når amerikanere kommer ut for katastrofer der de overlevende takker gud for at de klarte seg, når de egentlig skulle takket redningsmannskaper eller seg selv.

Fordi mennesket klarer det utrolige bare de må.

Lenke til kommentar

Er enig i at mennesker kan utrolige ting.

Det er sikkert størst sannsynlighet for at det er mennesker som lager dem, men som savnet på tråden spør; hvordan?

Jeg er en av de som ikke klarte å følge med på skolen osv, så jeg har veldig lite kunnskaper om det. Så når jeg ser bilder av sirkler (som i videoen ja) så klarer jeg liksom ikke å forstå hvordan man kna klare det med "nåværende"/kjent teknologi.

Lenke til kommentar

Et av "bevisene" til kornsirkelfantastene er den karakteristiske bøyen nederst på kornaksstengelen. Men som forfatteren Bert Janssen påpeker (omtrent midtveis i 2-timersvideoen TheOats viste til) så vokser kornspirene alltid først litt bortover langs bakken før de bøyer av oppover (frøene drysses oppå jordsmonnet når de sås). Alle kornstengler vokser på denne måten, og det er slett ikke noe utrolig i at de beholder denne buen nederst på stengelen også selv om de veltes overende i en kornsirkel.

Lenke til kommentar
Nei det vet jeg. Men om jeg går alene i ett traktor spor så lager jeg også spor etter meg. Så med bare 5 mann blir det ganske lett å se.

Ikke nødvendigvis, nei. Et jorde er ikke en hengemyr.

Er ikke det med størrelsen godt nok argument for at man trenger flere folk?

Nei, fordi man bare bruker større måleenheter. Lengre tau, kjepper, osv. Trenger ikke nødvendigvis flere for det.

Med "fletting" mener jeg slik det ville sett ut om du hadde tatt mange korn stengler i hendene og lagt ned litt skrått. Så tar du korn ved siden av og legger skrått over det første kornet.

Høres ut som noe som skjer naturlig når du legger ned korn.

Nei det går fint å trene osv, men hva i alle dager er motivasjonen?

Hvorfor finnes det taggere? Hvorfor driver folk med skøyerstreker? I denne tråden har vi flere ganger diskutert nettopp grupper som driver med slik, enten for betaling, eller fordi de elsker å se hysteriet rundt kornsirklene.

Men når du lager en sirkel på et papir med en passer så får du bare en strek. I en kornsirkel er "strekene" "farget".

Ikke på noen unaturlig måte.

Det er sikkert størst sannsynlighet for at det er mennesker som lager dem, men som savnet på tråden spør; hvordan?

Snorer, planker, osv. Veldig enkelt. Det er flere dokumentarer som viser hvordan man enkelt kan lage digre kornsirkler med fantastiske mønstre.

Lenke til kommentar

Jeg har trodd de villeste ting om disse kornsirklene, men nå tror jeg jeg må bøye meg for dere..

Det er alltid folk som har kommet med sterke bevis for at det virkelig er aliens der ute som lager disse kornsirklene, men så kommer jo alltid vitenskaplige bevis knusende sterkt imot og beviser bløffene.. :ermm:

**forvirra**

Lenke til kommentar
Det er alltid folk som har kommet med sterke bevis for at det virkelig er aliens der ute som lager disse kornsirklene, men så kommer jo alltid vitenskaplige bevis knusende sterkt imot og beviser bløffene.. :ermm:

"Beviser" dem? :!:

Ha evnen til å gjennomskue tåkepratet...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå skal jeg si dere alle noe, jeg har sett en kornsirkel med mine egene øyne!

Jeg satt på datan en dag, så sa muttern helt blid til meg: se der er det en korn sirkel

jeg sa: jaja sikkert.....men så gikk fettern min ut a så, så så han at det var en kornsirkel der, da trodde jeg på det å gikk ut.Det var fire kanter og trekanter og masse sånn, så det så ut som om det sto noe der, vi gikk ut ¨på åkern å så og der så vi at det lo helt perfekt ned og alt det som de sier at skulle være(kornsirkel filmer f.e.k.s). Men det var mer! vi gikk ut på de andre åkerne rundt der var det en viste kornsirklen en hånd med tre fingre. Etter vært så vi at det var flere hender men det så ut sånn om de haika!Hvis dere som leser dette vet litt om skaperens kraft så har symlolet 3 en gid forklaring (at man må være 3 personer får at noe utrolig skal skje).....før jeg hadde sett disse kornsiklene md mine egene øyne hadde jeg sett noen proggrammer om kornsirkler, ja vist hører det litt usansylig ut men hvordan **** kan man lage en kornsirkel på 14 fotball baner på 10 minutter så skjønner man kanskje litt mer + at hvis man ser det med egene øyne så..... jeg er 100% sikker på at det ikke er mennesker som har lagd alle! men jeg vet jo at mennesker har lagd 10% av alle kornsirklene så.. Men uansett om du tror meg ellr ikke så .... HVIS du vil vite mer om det jeg så, så legg til [email protected] e-posten assa en venn skulle være så snill å lage en e-post til meg så måtte han jo ta det styggeste navnet som finnes da! PS:KORNSIRKLER FINNES!!

Lenke til kommentar

På Fillipinene er det så å si normalt å se flyvende kuler - de typer kuler som vi tror kan ha en sammenheng med kornsirkler.

Der nede på Fillipinene skjønner de seg ikke på oss som ikke "tror" på sånt, for de ser det jo ofte! Så om den berømte filmen om kula som lagde kornsirkelen, kanskje den er sann? Iallefall finnes de kulene.

Think twice, tenk sjøl. Mennesker har en tendens til å tro på det første de ser om en sak - den første siden de ser av en sak, holder vi som oftest med. Prøv å gjør et unntak, det vil føre til en mer interessant hverdag også :)

Lenke til kommentar

Hvis det er så vanlig med flygende kuler på Fillipinene, hvorfor drar de helt til England for å lage kornsirkler der? Det høres ikke logisk ut spør du meg. Å være åpen for noe som åpenbart er tull, det er ikke åpenhet men naivitet.

Filmen med kula som laget kornsirkel er en forfalskning, en enkel videoredigering i følge han som laget filmen. Men kanskje han lyger? Nei, jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar
På Fillipinene er det så å si normalt å se flyvende kuler - de typer kuler som vi tror kan ha en sammenheng med kornsirkler.

Du mener de som har blitt avslørt som en bløff for lengst? :lol:

Så en Dokumentar i går på Discovery Sience og syntes dette var ganske intresant, men det er nok noe man aldri får svar på.

8983490[/snapback]

Vi har allerede svaret. Det er mennesker som står bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...