Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg så en flettemaskin på TV-shop en gang...til hår. En nevenyttig kar kunne kanskje modde den til kornbruk?

8680492[/snapback]

Det er nok ikke så vanskelig nei.

Men han måtte jo hatt litt resurser ihvertfall for å lage nok av dem til alle de menneskene som trengs for å lage så store kornsirkler som noen av dem er.

Lenke til kommentar
Skommet igjennom, men lurer fortsatt på flettingen.
I min mening kun naturlig å forvente at om en går å tråkker ned korn med en planke så vil noen korn flette seg inn hverandre.

En kornåker er ikke perfekt, kaosteori osv.

Jeg hadde derimot blitt overbevist om det ihvertfall finnes for offentligheten ukjente metoder for å lage kornsirkler om du kunne vise til et eller flere tilfeller hvor en kornsirkel også inneholdt en kurv eller liknende av flettet korn.

Lenke til kommentar
Skommet igjennom, men lurer fortsatt på flettingen.
I min mening kun naturlig å forvente at om en går å tråkker ned korn med en planke så vil noen korn flette seg inn hverandre.

En kornåker er ikke perfekt, kaosteori osv.

Jeg hadde derimot blitt overbevist om det ihvertfall finnes for offentligheten ukjente metoder for å lage kornsirkler om du kunne vise til et eller flere tilfeller hvor en kornsirkel også inneholdt en kurv eller liknende av flettet korn.

8681337[/snapback]

Til det første du sier der; det er ikke slik at det er noen her og der som er flettet. De er flettet nøyaktig rundt hele kanten av ringen (som et eksempel) og der hvor det er en sirkel inntil der igjen fortsetter flettingen over i den ringen igjen.

Du kan se denne filmen. Der ser du eksempler på mange forskjellige sirkler.

Pricks hadde noen innvendinger mot den og jeg sier ikke at du skal tro på noe i den. Men det er mange eksempler på formasjoner osv der i det minste.

Lenke til kommentar
For det første er det mange av dem hvor stråene er bøyd på en annen måte enn rå kraft.

Neida. Men rå kraft? Det skal da ikke rå kraft til for å bøye strå.

For det andre er det noen som sverger på at de oppsto på bare noen minutter/halv time mens de var borte.

Jada, og OJ Simpson sverget på at han ikke drepte kona :p

For det tredje så er det (vist nok) ca ingen spor fra mennesker eller noe annet rundt.

Fordi de går i traktorspor osv.

Og med den størrelsen noen av dem har så trenger man mange folk.

8675688[/snapback]

Ikke nødvendigvis.

Men om man gjør det på måten du antyder så "fletter" ikke kornet seg.

Joda.

Det med å følge sporene går nok om de er VELDIG godt rutinerte og har trent og vet akkurat hvor de skal gå osv. Men de virker usannsynlig, særlig siden de trenger mange folk.

Neida.

Dessuten er noen av sirklene så enorme at det er veldig vanskelig å lage dem riktig når man er på bakken.

Slett ikke.

Og om man klarer det så er det ihvertfall usannsynlig at de hadde klart det så perfekt som de somregel er.

8677260[/snapback]

De er ikke perfekte.

Lenke til kommentar

Det som gjør store kornsirkler mulige er forberedelser, geometri og nøyaktige oppmålinger.

De fleste sirkler blir til på tegnearket og planlegges deretter.

Når figurene er ferdig designet så er det bare og gange det opp, vente på mørket og skride til verket.

Hvorfor skulle de fremmede bare konsentrere seg om kornåkre?

Gi meg samme figurene i f.eks potetåkeren eller gulrotlandet uten å etterlate fotspor, da skulle jeg bli imponert.

Lenke til kommentar

"Joda. Neida. Slett ikke. De er ikke perfekte."

Hva er det for noen svar? Kan du kanskje komme med noen begrunnelser?

Når TheOats skriver at man må ha mange folk for å lage en så stor kornsirkel, og du bare svarer "neida", hva faen har det å si da?

Man trenger mange folk for å lage en så stor kornsirkel.

Lenke til kommentar

Når TheOats skriver at man må ha mange folk for å lage en så stor kornsirkel, og du bare svarer "neida", hva faen har det å si da?

8683107[/snapback]

Mener denne posten er like usaklig.

Ettersom du vet at det må mange til for å lage slike figurer regner jeg med at du vet eksakt hvordan de lages.

Jeg vet ikke hvor mange som må til men tror at det etter 20 år med sirkelmakeri så har de som lager disse utvikler kjappe og effektive metoder for å få jobben gjort i løpet av natten.

Geometri og konstruksjon er en av de kjappe metodene.

Lenke til kommentar

MEN I HELVETE DA!

Er det mulig å kome med så mange usaklige og lite hjelpsome svar?

Kan i det minste komme med forklaringer og ikke bare "joda, neida" osv.

For det første er det mange av dem hvor stråene er bøyd på en annen måte enn rå kraft.

Neida. Men rå kraft? Det skal da ikke rå kraft til for å bøye strå.

Den setningen forstår jeg ikke (sikkert bare meg som er treg).

For det andre er det noen som sverger på at de oppsto på bare noen minutter/halv time mens de var borte.

Det er ikke en gang et argument. Det er heller barnslig. (men det er vel greit siden du hadde med smily)

For det tredje så er det (vist nok) ca ingen spor fra mennesker eller noe annet rundt.

Fordi de går i traktorspor osv.

Det har jeg allerede sagt at jeg er enig i (var litt træg). Og jeg har kommet med min "mot teori", det ville vert mer enn nok spor av mennesker i traktor sporene.

8675688[/snapback]

Ikke nødvendigvis.

Igjen; ikke et argument.

Joda.

Enda en gang er det ikke noe argument. Kan du forklare hvordan kornet fletter seg ved å dytte det ned med en planke?

Det med å følge sporene går nok om de er VELDIG godt rutinerte og har trent og vet akkurat hvor de skal gå osv. Men de virker usannsynlig, særlig siden de trenger mange folk.

Neida.

Herrejævler! Argumenter for "stygge ord", dette er et diskusjons forum.

Hvor lang tid ville det ikke tatt for 2-3 mennesker å lage en kornsirkel på størrelse med de største?

Dessuten er noen av sirklene så enorme at det er veldig vanskelig å lage dem riktig når man er på bakken.

Slett ikke.

Gjett hva jeg savner her.

Men det kan være det er noen som er så flinke at de kunne lagt de tillnermet perfekte. Men uansett så mener jeg man trenger veldig mange folk og det betyr, mener jeg, at de måtte være ekstremt bra koordinerte og rutinerte for å klare det.

Og om man klarer det så er det ihvertfall usannsynlig at de hadde klart det så perfekt som de somregel er.

8677260[/snapback]

De er ikke perfekte.

8682975[/snapback]

Nei det kan være, har du eksempler? Jeg har bare fått inntrykk av at de er "perfekte".

Lenke til kommentar

8683107[/snapback]

Mener denne posten er like usaklig.

Ettersom du vet at det må mange til for å lage slike figurer regner jeg med at du vet eksakt hvordan de lages.

Jeg vet ikke hvor mange som må til men tror at det etter 20 år med sirkelmakeri så har de som lager disse utvikler kjappe og effektive metoder for å få jobben gjort i løpet av natten.

Geometri og konstruksjon er en av de kjappe metodene.

8683314[/snapback]

Posten er vel litt off topic ja.

Skal ikke drive å svare for ham men har ett synspunkt.

Det at jeg mener at man trenger mange folk er for de jeg tar utgangspunktet i at det lages på måten andre her skriver (med planker osv).

Ja det kan jo godt være, tror faktisk det er sannsynlig. Særlig siden kornet noen ganger er flettet.

Men med mindre det er noe høyteknologiske greier med noe "magnetisme stråle ting" (noe smått og mobilt noe for å si det slik), så må det være noe mer mekanisk og stort noe som kan dekke større områder av gangen. Og da kan det igjen kanskje bli vanskelig å frakte inn og ut.

Et argument til det "etter 20 år med sirkelmakeri" er det sannsynlig at det er de samme personene som har gjort det over hele verden så lenge? (Mener altså ikke på hver plass det skjer at det er de samme da, om du skjønner.)

Det er vel bare formen/form typen de har? Det er vel bare et annet ord for oppbygging eller noe slik, ikke en metode? Skjønner ikke helt hva du mener med setningen.

Lenke til kommentar

Pricks, hvordan mener du disse kornsirklene lages da? Siden du mener de lages av mennesker? Og hvor mange er med?

(Jeg velger ikke side i denne saken, og jeg har ingen som helst tro på at det finnes marsboere eller individer fra andre planeter, men jeg ønsker å skape en debatt rundt temaet, for å få saken belyst fra flere sider. Så dont blame me.. :) )

Lenke til kommentar
siden kornet noen ganger er flettet.

8684178[/snapback]

Hvor har du dette fra? Den videoen? Hvordan vet du at dette er felles for alle kornsirkler, eller mener du ikke det? Mener du at bare noen kornsirkler er laget av aliens, siden bare noen er flettet? Eller? Kan det være at "flettingen" er et blindspor? Hva betyr det at kornet er flettet? Øker det sannsynligheten for at det ikke er mennesker som har laget dem? Er ikke pyramidene, statuene på påskeøya, mange av buddhastatuene og Mount Rushmore også fantastiske og uforståelige konstruksjoner?

... eg berre spyr. ;)

Lenke til kommentar
Et argument til det "etter 20 år med sirkelmakeri" er det sannsynlig at det er de samme personene som har gjort det over hele verden så lenge? (Mener altså ikke på hver plass det skjer at det er de samme da, om du skjønner.)[/color]

Det er vel bare formen/form typen de har? Det er vel bare et annet ord for oppbygging eller noe slik, ikke en metode? Skjønner ikke helt hva du mener med setningen.

8684178[/snapback]

Selvsagt er det ikke de samme menneskene som har laget alle, men sirkelmakerne jobber sammen i grupper og etter årenes løp er de blitt flere.

Teknikker læres og utveksles.

Med geometri og konstruksjon snakker jeg om konstruktiv bruk av tau og stokker brukt som en kjempe passer.

Setter man ned en stokk i sentrum og bruker et tau fra stokken kan man tråkke rundt en ytterkant.

Man trenger ikke en gang og sette stokken i jorda, man benytter seg bare av en mann som holder stokken/tauenden.

Vinkler konstrueres som man konstruerer vinkler med passer på papiret.

Og slik er man i gang.

Krittsnor er et godt eksempel på hvordan få en lang snorrett strek langs vegg eller tak.

Samme teknikken kan brukes i en åker for å lage rette streker.

Rette firkanter år man om man på forhånd har beregnet seg fram til diagonalen i firkanten osv.

Fletting av kornet kan jeg ikke svare på på stående fort men enten er det kaosteorien som rår eller så er det en annen naturlig forklaring på det.

Har vel nevnt tidligere at jeg til nød kan strekke meg så lang ut i rommet som i bane rundt jorden og da laget av hemmelige militære satelitter.

Om dette er sansynlig tviler jeg sterkt men men.

Lenke til kommentar
siden kornet noen ganger er flettet.

8684178[/snapback]

Hvor har du dette fra? Den videoen? Hvordan vet du at dette er felles for alle kornsirkler, eller mener du ikke det? Mener du at bare noen kornsirkler er laget av aliens, siden bare noen er flettet? Eller? Kan det være at "flettingen" er et blindspor? Hva betyr det at kornet er flettet? Øker det sannsynligheten for at det ikke er mennesker som har laget dem? Er ikke pyramidene, statuene på påskeøya, mange av buddhastatuene og Mount Rushmore også fantastiske og uforståelige konstruksjoner?

... eg berre spyr. ;)

8684400[/snapback]

Ja har nok det, har ikke forsket noe særlig på dette og har aldri sett noen. Nei jeg mener ikke det.

Jeg har aldri sagt at det er laget av verken mennesker eller aliens eller guder. Men det jeg har sagt er at metodene folk her snakker om og størrelsen/kompleksiteten av sirklene ikke er så enkle å forklare vist det er mennesker som skal ha lagt dem.

Hva mener du med blindspor? Hva det betyr (i den form at det skal være meninger med det) vet jeg ikke. For alt jeg vet kan det være et "biprodukt" (i mangel av bedre ord) av metoden som er brukt?

De konstruksjonene er vel forklart/oppklarte. (Mount Rushmore :p)

Lenke til kommentar
Et argument til det "etter 20 år med sirkelmakeri" er det sannsynlig at det er de samme personene som har gjort det over hele verden så lenge? (Mener altså ikke på hver plass det skjer at det er de samme da, om du skjønner.)[/color]

8684178[/snapback]

Krittsnor er et godt eksempel på hvordan få en lang snorrett strek langs vegg eller tak.

Samme teknikken kan brukes i en åker for å lage rette streker.

Fletting av kornet kan jeg ikke svare på på stående fort men enten er det kaosteorien som rår eller så er det en annen naturlig forklaring på det.

Har vel nevnt tidligere at jeg til nød kan strekke meg så lang ut i rommet som i bane rundt jorden og da laget av hemmelige militære satelitter.

Om dette er sansynlig tviler jeg sterkt men men.

8684470[/snapback]

Men krittsnoren vil jo lage merke etter seg. Pleier det å kunne blåse bort med vinden? (jeg har ikke peiling)

Med kaosteorien mener du det kommer naturlig ved metoden de bruker? I så fall kan jeg være enig i det.

At militæret kan lage dem fra rommet synes jeg høres ganske sannsynlig ut. De har nok en del teknologi vi ikke vet om. Rettere sagt; det er garantert at de har det. Men hva motivere dem da til å lage dem?

Lenke til kommentar

For å utdype eksemplet med krittsnoren.

To mann med en snor mellom seg eller en mann og en påle lager en perfekt linje en annen person kan tråkke ned kornet langs.

Med kaosteorien mener jeg ting som skjer helt tilfeldig uten at det var ment å bli slik, f.eks. et biprodukt av måten kornet legges ned på.

Lenke til kommentar
Pricks, hvordan mener du disse kornsirklene lages da? Siden du mener de lages av mennesker? Og hvor mange er med?

Det er en rekke dokumentarer om dette, og eksempler dette er nevnt flere ganger i denne tråden. Bare å lese i vei.

Er det mulig å kome med så mange usaklige og lite hjelpsome svar?

De er like saklige som dine mange og ubegrunnede påstander.

Det er ikke en gang et argument. Det er heller barnslig. (men det er vel greit siden du hadde med smily)

Nei, det er samme type påstand som du kommer med. Folk påstår alt mulig rart. Og enda verre, her er det du som kommer med en påstand om at noen kommer med en tom påstand...

det ville vert mer enn nok spor av mennesker i traktor sporene.

Nei, man trenger ikke en hel hær for å lage kornsirkler.

8675688[/snapback]

Ikke nødvendigvis.

Igjen; ikke et argument.

Det kom ikke du med heller.

Joda.

Enda en gang er det ikke noe argument. Kan du forklare hvordan kornet fletter seg ved å dytte det ned med en planke?

Du bør først forklare hva du mener med "fletter seg".

Hvor lang tid ville det ikke tatt for 2-3 mennesker å lage en kornsirkel på størrelse med de største?

Det vet jeg ikke, men gigantiske kornsirkler er laget i løpet av kort tid av vanlige folk. Igjen, les tråden.

Men uansett så mener jeg man trenger veldig mange folk og det betyr, mener jeg, at de måtte være ekstremt bra koordinerte og rutinerte for å klare det.

Det er ikke noe problem å være koordinert og rutinert. Og klarer du å tegne noe med på papir med f.eks. passer og linjal, så klarer du det samme i en åker.

Lenke til kommentar
det ville vert mer enn nok spor av mennesker i traktor sporene.

Nei, man trenger ikke en hel hær for å lage kornsirkler.

8685100[/snapback]

Jeg tror faktisk jeg vil påstå at du *kan*ikke* ha en hel hær tråkkende rundt i åkeren. Det blir litt som med å ha flere CPU i en PC ;)

Du kommer veldig fort til et punkt hvor flere folk bare betyr mer rot og dårligere resultat. Husk på at all denne geometrien og planleggingen betyr at folk driver en sær form for mørkeballett. Kanskje 10 mann per prosjekt? Noe mer ville overrasket meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...