Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pricks.. Du ser ikke en dritt, ikke f*** om du lager et slik mønster i mørkret som er SÅ perfekt avrundet her og der.

8155421[/snapback]

1. Den engelske sommernatta er gjerne ikke bek-mørk hele tiden, og både månen og stjernene gir ganske godt lys. I tillegg er menneskets øyne rimelig flinke til å tilpasse seg til å se i selv nær mørke. Det skal være meget mørkt før jeg ikke "ser en dritt".

2. Jeg syns sjøl det er litt latterlig å liksom-banne i en diskusjon som ihvertfall i teorien burde være særiøs.

3. Jeg skulle meget gjerne likt å se deg komme med eksempler på kornsirkler som er "SÅ perfekt avrundet her og der". En sirkel bør nå helst være perfekt avrundet over hele, ikke kun her og der, ellers er det ingen sirkel; men kanskje en oval eller eklipse...

BTW

En av de kornsirklene som tidligere i tråden har blitt presentert som "umulig for mennesker å lage" fordi den "er så kompleks og perfekt", den såkalte 409, ble raskt analysert av SeaLion HER og HER.

En kan se med det blotte øye av et luftbilde tatt i skrå vinkel at kornsirkelen ikke er perfekt.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Jeg må i hvert fall si meg enig med Blax. Å få helt runde sirkler mens man står nede på bakken er en utfordring i seg selv, og skal man 'ha bind for øynene'. Ja?

8150492[/snapback]

Nei. Prøv å f.eks. stikke en kjepp i bakken, også tar du et tau som du fester til den. Da kan du gå rundt kjeppen og lage en perfekt sirkel. Kun et banalt eksempel.

Det er vel slik mange kornsirkler har blitt laget før i tiden. Veldig mange av kornsirklene er jeg sikker på at er menneskeskapte, men er en del av de som er så kompliserte og perfekte at jeg sliter med å forstå hvordan en liten gruppe mennesker kan lage den så stor og perfekt, i løpet av en natt, uten å vekke noen i nærheten. Mer vil jeg ikke si, i redsel for å bli skjellt ut av Blax :D

Lenke til kommentar
Jeg tror man benytter seg av kornsikler fordi det gir menneskene et valg. Man kan enten tro på det, eller bortforklare det. Hadde vi vi plutselig sett store svevende UFo'er over byene med Aliens løpende (krypende?) rundt i gatene. Det hadde vel ødelagt alt, folk slutter jobbene sine, USA tror de er verdenspoliti og vil bombe alt og alle...

8151390[/snapback]

Ifølge "The Disclosure Project", så er allerede USA på god vei på å utvikle seg som galaksepoliti. Våpen som er sendt ut i verdensrommet skal etter sigende være tuftet på at vi skal starte en intergalaktisk krig mot alle aliens, og ikke bare være våpen mot kommunismen og lignende. De skal visstnok være ganske gode til å skjule aliens fra "the regular crowd", eller ihvertfall diskreditere alle "beviser" og "tegn" på at de eksisterer også ifølge "The Disclosure Project".

Skal ikke uttalle meg om hva jeg synest om dette, bortsett ifra det med å starte en intergalaktisk krig. Hvis det er noe jeg kan tenke meg at er sannsynlig hvis man oppdager at det fins aliens, så er det å starte krig mot dem. Derav synest jeg at meldingen, ("Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Believe). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING"), Høres ganske logisk ut med tanke på dette. Sier ikke at dete må være sant eller noe, bare at det går an å trekke en del paralleller rundt dette. De kan godt være menneskeskapt for den saks skyld selv om det er en del ting som stemmer ganske godt overens.

Lenke til kommentar

Var litt ment som en spøk da Blax :D

Men er nok noen som kan klare å lage et så perfekt mønster i en mark, men det vil ta lang tid, og mye hjelp. Problemet er jo at de ikke får sett det ovenfra, så de kan se hvordan det blir. Det er jo det som er problemet, de kornsirklene som er veldig kompliserte og store. Hvordan kan noen lage noe slikt på en natt?

Lenke til kommentar
Jeg må i hvert fall si meg enig med Blax. Å få helt runde sirkler mens man står nede på bakken er en utfordring i seg selv, og skal man 'ha bind for øynene'. Ja?

8150492[/snapback]

Nei. Prøv å f.eks. stikke en kjepp i bakken, også tar du et tau som du fester til den. Da kan du gå rundt kjeppen og lage en perfekt sirkel. Kun et banalt eksempel.

Det er vel slik mange kornsirkler har blitt laget før i tiden. Veldig mange av kornsirklene er jeg sikker på at er menneskeskapte, men er en del av de som er så kompliserte og perfekte at jeg sliter med å forstå hvordan en liten gruppe mennesker kan lage den så stor og perfekt, i løpet av en natt, uten å vekke noen i nærheten. Mer vil jeg ikke si, i redsel for å bli skjellt ut av Blax :D

8160118[/snapback]

Akkurat, èn sirkel er nå en ting. Men å posisjonere flere sirkler og lage alle de mønsterene i bekmørket - får det bare ikke til å stemme.

Lenke til kommentar

1 Det skal være *skikkelig* mørkt før det er helt 100% umulig å orientere seg.

2 Planlegging. Penn, papir, passer, transportør og linjal. Selvlysende blekk.

3 Verktøy. Ski, kjepper, tau, tau og mer tau med knuter og andre markeringer, svake markeringslys, blendede lommelykter, kompass, nattbriller i ekstreme tilfeller, walkie talkies

4 Erfaring.

5 Dyktige medsammensvorne.

6 Et passende "lerret", helst avsondret og med traktorspor

Lenke til kommentar

8150492[/snapback]

Det er vel slik mange kornsirkler har blitt laget før i tiden. Veldig mange av kornsirklene er jeg sikker på at er menneskeskapte, men er en del av de som er så kompliserte og perfekte at jeg sliter med å forstå hvordan en liten gruppe mennesker kan lage den så stor og perfekt, i løpet av en natt, uten å vekke noen i nærheten.

Andre1983 kom med en mulig forklaring på fremgangsmåte for å lage mye omdiskuterte "409".

Haha.. Hva er det med dere? Tåler dere ingenting? Sorry for at jeg sa f*** da..Haha :/, betyr ikke så mye fra min side iallefall.

Dere får si hva dere vil, men jeg har ikke endra mening fordet ;)

Liksom bann så mye du bare f*** vil du :) Jeg bare uttrykte min mening.

Når det gjelder din mening om kornsirkler og hvem som lager dem, kan du også mene hva du vil. Jeg er egentlig ikke ute etter å tvinge deg til å skifte mening, men jeg diskuterer gjerne argumentene dine, og andres, på hvorfor alle/visse kornsirkler er menneskeskapt eller ikke.

Jeg er selv godt villig til å skifte mening om dette, men bevisene for "noe mystisk"; dette være seg aliens, ufoer, militære ekperimenter, plasmastrømmer, etc; som andre har presentert for meg er hverken utvetydige eller testet i kontrollerte omgivelser. Ergo er min mening fortsatt: alle kornsirkler er menneskeskapt.

Og meninger i retningen sommernatten i England er så mørk at en ikke ser noe, ser jeg faktisk på som et ekstremt dårlig argument. Var en halvannen uke i England i september, og det var selv da ikke bekmørkt, jeg hadde ingen problemer med å se om natten uten kunstige lyskilder.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at mange kornsirkler ikke er menneskelaget.

Jeg tror "de der ute" venter til vi er klar for at de skal komme på besøk.

Hvis de plutselig kom, ville det jo oppstå totalt kaos på jorda, mye sikkert pga frykt for hva som skjer nå.. (Independence Day)

Hvis jeg var et lederhode, og vi hadde teknologi som kunne ta oss til andre planeter langt der ute (LANGT utenfor pluto), og plutselig fant intelligent liv som oss selv, ville jeg studert dem først, teste litt, hvordan dem reagerer på forskjellige ting, før jeg ville landa å sagt hei..

Lenke til kommentar

Det er ingenting som tilsier at de ikke er det.

Hvis du til tross for bevisene for at er menneskeskapt velger å ignorere fakta, så er det vel lite folk kan gjøre for deg... Da har du gjort deg opp en mening på forskudd og har ikke et åpent sinn.

Lenke til kommentar
Pricks.. Du ser ikke en dritt, ikke f*** om du lager et slik mønster i mørkret som er SÅ perfekt avrundet her og der.

8155421[/snapback]

men aliens gjør det uten at du ser the spaceship? Lurer på hvem som bryter logikken mest her

8155624[/snapback]

kan du se sattelittene som flyr rundt jorda med det blotte øye?

nei?

tenkte meg det ja.

Du må også huske på at utenomjordiske kan ha teknologi som vi ikke en gang aner går ann å lage.

Lenke til kommentar

Jeg såg et klipp der en person lå i telt rett ved en eng. Tror det var i den dokumentaren som gikk på TVNorge. Han lå der hele natten, og såg ingenting til mennesker/aliens :p Plutselig når han våknet, så var det et sykt mønster på engen. Om dette er bull eller ikke, vet jeg ikke.. Men det får en til å tenke :)

Lenke til kommentar
Jeg såg et klipp der en person lå i telt rett ved en eng. Tror det var i den dokumentaren som gikk på TVNorge. Han lå der hele natten, og såg ingenting til mennesker/aliens :p Plutselig når han våknet, så var det et sykt mønster på engen. Om dette er bull eller ikke, vet jeg ikke.. Men det får en til å tenke :)

8167536[/snapback]

Var det der det fløy et fly over og de trodde det var en UFO, men så skjønte de at det bare var et fly? Og var det flere mennesker der? Så noe sånt en gang, tror det var på TV-Norge.

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele tråden, men slenger inn et svar.

Hadde jeg vært et romvesen ville jeg høyst sannsynlig ha prioritert annerledes; først ta kontroll over Jorden, deretter lage kornsirkler. Kornsirkler er for øvrig bra for å skape litt blest rundt byen sin, stort sett i syd-England, og det at ingen "ser" noe kan godt være at hele byen er med på å lage mønstrene.

Lenke til kommentar

Jeg tror "de der ute" venter til vi er klar for at de skal komme på besøk.

Hvis de plutselig kom, ville det jo oppstå totalt kaos på jorda, mye sikkert pga frykt for hva som skjer nå.. (Independence Day)

Hvis jeg var et lederhode, og vi hadde teknologi som kunne ta oss til andre planeter langt der ute (LANGT utenfor pluto), og plutselig fant intelligent liv som oss selv, ville jeg studert dem først, teste litt, hvordan dem reagerer på forskjellige ting, før jeg ville landa å sagt hei..

8165699[/snapback]

Hvorfor tror du at det i det hele tatt er noen "der ute"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...