Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

(...)

7838119[/snapback]

det virker som om du har funnet bevis på at det er mennesker som har laget alle kornsirklene, som ikke er tilfellet.

7838286[/snapback]

De eneste som tror det er noe merkelig bak kornsirkler er de som klamrer seg til troen sin uansett hva fakta måtte tilsi.

7842224[/snapback]

Det er SÅ feil.. Jeg synes kornsirkler er et ganske merkelig, men hvis noen beviser at det er menneskeskapt har jeg ingen problemer med å godta det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De eneste som tror det er noe merkelig bak kornsirkler er de som klamrer seg til troen sin uansett hva fakta måtte tilsi.

7842224[/snapback]

Det er SÅ feil.. Jeg synes kornsirkler er et ganske merkelig, men hvis noen beviser at det er menneskeskapt har jeg ingen problemer med å godta det..

7849268[/snapback]

Vel, hvis du har lest denne tråden så vil du se at det ikke er noen uløste mysterier som gjør kornsirkler mystiske.

Lenke til kommentar
... Men da kommer du tilbake til troverdighetsproblemet. På en annen side: Så lenge du ikke påstår ting som er helt hinsides, uten å ha klare og tydelige bevis på å backe det opp, så vil det sannsynligvis bli godtatt.

Ja, det beste du kan håpe på i forbindelse med kornsirkler, er nok å stille spørsmål til neste forsker, som da vil ha sjansen til å forsøke å finne årsaken til problemet du fremstiller.

På samme måte hjelper det ikke å ha en doktorgrad i biologi så lenge du står og raver om "inteligent design" etc. - (nesten) alle vil se bort i fra doktorgraden din og annta at du er en nyttig (og kansje litt smartere enn gjennomsnittet)  idiot.

7848919[/snapback]

Det er fordi man da går utenfor vitenskapen, i den grad at man antar premisser som ikke hører hjemme i den vitenskaplige metode (Occams barberblad og greier).

Lenke til kommentar

På youtube finner du en av dokumentarene som gikk på discovery og discovery science, iallefall sist jeg så etter. Bare søk på crop circles discovery el. Disse er gode dokumentarer med et kritisk synspunkt og godt argumenterte svar.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hva om vi i diskusjon.no møtes på landet en gang, og lager en diger motherfucking kornsirkel? så får vi se hvor lett/vanskelig det er.

8150482[/snapback]

Du kom meg i forkjøpt gitt :D

Hadde vi tenkt på dette for et par uker siden kunne vi "tørrtrent" på snøen. :)

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at det kan være signaler sendt fra rommet, men jeg tviler heller ikke på at det kan være en eller annen konspirasjon eller lignende.

Nå vet jeg ikke helt hva dere har komme frem til, siden jeg bare har lest første post, men det hadde hvert kult om vi hadde funne ut at vi ikke er alene :)

Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke på at det kan være signaler sendt fra rommet, men jeg tviler heller ikke på at det kan være en eller annen konspirasjon eller lignende.

Nå vet jeg ikke helt hva dere har komme frem til, siden jeg bare har lest første post, men det hadde hvert kult om vi hadde funne ut at vi ikke er alene :)

8151097[/snapback]

vi er vel splittet (grovt sagt) i to, der ene halvdelen mener alle er laget av mennesker, og ingen av utenomjordiske.

Og den andre halvdelen, de som mener at de kan være menneskelagde, men også en teori om at det kan være utenomjordiske som har laget de.

Lenke til kommentar

Man kan luke ut menneskelagde kornsirkler ved å studere det "nedlagte" gresset. Er strå/gresset brukne så er det trampa ned. Men om det ikke er det ... :D

Syntes bare det er idiotisk at folk ikke tør å innse at det finnes fremmede makter. Om det så er ånder, vesner fra rommet, eller liknende. Noe er det iallefall, når såå mangemennesker har vært vitne til noe ekstraordinært. (Se ufo kartet på google's kart tjeneste)

De som bare nekter å tro noe, vil bare gjemme det bort å late som det ikke er noe. Man overbeviser seg selv at det ikke er noe der ute.

Jeg tror man benytter seg av kornsikler fordi det gir menneskene et valg. Man kan enten tro på det, eller bortforklare det. Hadde vi vi plutselig sett store svevende UFo'er over byene med Aliens løpende (krypende?) rundt i gatene. Det hadde vel ødelagt alt, folk slutter jobbene sine, USA tror de er verdenspoliti og vil bombe alt og alle...

Er ikke én eneste metode som hadde vært mer perfekt enn kornsirkler. De viser folk at de er der, uten og skape panikk ;)

Lenke til kommentar

jeg mener det er idioti og kalle alt som ikke kan forklares for utenomjordiskes utrolige høye teknologi og dems forsøk på å kontakte oss.

Hvis du er så skråsikker på aliens så har du et valg, du kan velge å kjempe for å få frem saken eller du kan sitte på ræva di og snakke dritt om USA.

Lenke til kommentar
Jeg må i hvert fall si meg enig med Blax. Å få helt runde sirkler mens man står nede på bakken er en utfordring i seg selv, og skal man 'ha bind for øynene'. Ja?

8150492[/snapback]

Nei. Prøv å f.eks. stikke en kjepp i bakken, også tar du et tau som du fester til den. Da kan du gå rundt kjeppen og lage en perfekt sirkel. Kun et banalt eksempel.

Man kan luke ut menneskelagde kornsirkler ved å studere det "nedlagte" gresset. Er strå/gresset brukne så er det trampa ned. Men om det ikke er det ... :D

Feil. Les tråden, du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...