Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Ja nå ble det stille. Der gikk fantasien om romvesner opp i luften.

By the way. Bevisbyrden ligger heller på de troende

7747894[/snapback]

Vel. Troende er vi alle, i mangel av håndfast bevis noen vei. Ville heller sagt at "ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei andre1983

Du har vist at du er "steike" god til å tegne på data.

Det øker selvfølgelig sjansene for at dine (lkketroende) argumenter holder stikk.

Enda har jeg ting som jeg lurer på, hvor jeg som "teknolog" ikke ser noen mulige løsninger!

-Eks. hvordan skape en stor kornsirkel hvor bare toppene på kornakset er bøyd, og dermed skape et bilde?

- Hvordan legge ned kornaks med bøyde-forlengte og delvis sprengte leddknuter som årsak/ resultat?

Hvordan legge ned raps, som er nærmest ubøyelig, uten at det knekker?

OSV..... :hmm:

Lenke til kommentar

Raps og leddknuter vet jeg ingenting om, men bøying av kornaks på toppen tror jeg ikke er spesielt vanskelig om man konstruerer en innretning for det. Tenkt deg en innretning som ser omtrent slik ut (er desverre ikke så god til å tegne som andre1983 ;) :

|===========|

|===========|

|===========|

|===========|

Dette er en firkantet ramme med parallelle spiler som går fra ende til ende horisontalt. Spilene i midten med mye mellomrom mellom hverandre kan trekke sammen, slik at de blir seende slik ut (her har jeg bare to spiler som i stad lå langs kanten, men nå er klemt sammen på midten):

-----

===

-----

De vil dermed holde alle kornene sammen på samme høyde. Spilene roteres deretter 90 grader, slik at alle brekker. Slipp stråene, løft opp, flytt, og gjenta.

Lenke til kommentar
Til helt nils

I prinsippet enig med deg, men den "ubehagelige" lille detaljen, med at kornet er bøyd, og ikke brekt, funderer jeg fremdeles på.  :hrm:

mvh

7758670[/snapback]

Jeg vil gjerne se bilder av det du sier. Jeg har aldri hørt om det du prater om.

Lenke til kommentar
I prinsippet enig med deg, men den "ubehagelige" lille detaljen, med at kornet er bøyd, og ikke brekt, funderer jeg fremdeles på.  :hrm:

Dette har jeg aldri hørt om, men hvis det er tilfelle så er det antakelig forklart for lengst.

Men selv om det ikke fantes noen forklaring, så var heller ikke det noe bevis på at noe annet enn mennesker står bak. Fravær av en naturlig forklaring betyr ikke at man kan finne på sin egen overnaturlige forklaring.

Det interessante er jo at alt som kommer fra tilhengerne av "alien-sirkler" er tilbakevist og forklart på en naturlig måte hittil, såvidt jeg kan se. Så det virker litt desperat å komme med nye ting hele tiden når ingenting så langt tyder på at det er noe annet enn mennesker som står bak ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror at dette kan gjøres med laserteknologi!

Laseer kan brukes til utrolig mange ting i dag:

- Måling av luftforurensing

- Måling av avstand

- Operasjon av øye

- Operasjon av hud

- kutting av metaller

- 3d gravering i krystall

- skiltproduksjon

- Våpen

- Utskrift på alle slags medier

osv..

I slike tilfeller kan laseren være plassert i et lite ubemannet flygende objekt. Laseren og objektet styres av en pc med gps. Laseren sender ut stråler som varmer opp aksene på spesielle punkter på den ene siden. Det gjør at det koker innvendig og strekker seg mot andre side. Dermed legges alle i samme retning.

Når kornaksene blir rettet ut kan det forklares slik:

I utgangspunktet er kornaksen rett, men blir bøyd pga tyngden.. Den blir i slik stilling pga varmen fra solen og fuktighet..

Når disse blir varmet opp igjen og lagt ned, slik at ikke tyngdekraften påvirker lenger rettes de ut og stivner til rett igjen.

Små flygende objekter brukes til mange ting i dag, hovedsaklig av forsvaret i stormaktene..

:roll:

Lenke til kommentar
Hei

Finner helheten i kornsirkelfenomenet såpass fasinerende at jeg velger å tro at ikke alt er menneskelaget.

Har noen punkter som jeg ikke finner noen gode forklaringer på, uten at man dermed må mene at dette er laget av utenomjordiske.

->5000 mer og mindre avanserte kornsirkler de siste 10 åra, i ganske mange land.

-Kornsirkler i s.k. ubøyelige vekster (raps, trær mm.) uten at de knekker.

-Kornsirkler hvor mønstret er dannet ved at bare toppen av kornet er bøyd!!

-Tydelige avtrykk i åkeren der hvor kornsirklen var året før. (noe jeg har forstått ikke er tilfelle ved  mekanisk nedlegging av korn.)

-Til slutt, prøv å forklar meg på en troverdig måte hvordan man med passer og linjal /PC konstruerer disse,  forstørrer, og overfører dem til en hveteåker i løpet av ei kort natt, og i mange tilfeller i vær som "normale" folk holder seg inne i. :no:

mvh

7736412[/snapback]

Jaha, noen linker til artikler om trær som har blitt bøyd?

Hvordan blir det gjort? Matematikk. Enkelt og greit.

Noen som kunne tenke seg å være med å lage noen sirkler til sommeren?

Lenke til kommentar
-Kornsirkler i s.k. ubøyelige vekster (raps, trær mm.) uten at de knekker.

7736412[/snapback]

Jaha, noen linker til artikler om trær som har blitt bøyd?
Nesten rart det gikk såpass lang tid før noen bemerket den :)

Det går/har gått et program på National Geographic om kornsirkler.

Der snakket de med, blant annet, noen folk fra BLT Research som dro frem flere eksempler på, det de mener er, unaturlig endringer på planter i en kornsirkel, forårsaket av prosessen ved å lage kornsirkler.

Så snakket programmakerne med en slags korn ingeniør eller agronom el. (husker ikke hvilken tittel han hadde på engelsk). Denne korn eksperten bemerket at det var et påfallende fravær av formel kunnskap om korn i BLT Research.

BLT Research har ingen kornspesialister overhodet, men presenterer likevell missdannet korn som bevis på at kornsirkler har blitt lagd på måter almuen ikke har kjenskap til, være seg hemmelige militære greier eller utenomjordiske vesener.

Jeg har tidligere i tråden etterlyst forskningsrappporter på kornsirkler der de har dokumentert fuktighet i korn, jordsmonn og luft i og rundt en kornsirkel, samt hvilke missdannelser det er mulig å fremprovosere i korn under kontrollerte forhold.

Inntil jeg ser noe slikt er jeg tilbøyelig å avfeie all bevisføring på basis av missdannet og bøyd korn som går til fordel "aliens lager kornsirkler" el. som grunnløse.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Crop Circles

Hvorfor er Area 51 Stengt for vanlige mennesker ?

Eksisterer den i det hele tatt ?

Hvorfor ? hva er det ?

Hvorfor er militæret de som bryr seg nesten mest om kornsirklene ?

Er ikke den like umulig for oss "vanlige" å forstå som med KornSirklene ?

Hvordan har mennesker klart å lage/bygge stonehenge ?

Dette er spm jeg ikke klare å finne ordentlig svar på.

Enste jeg finner ut er at vi ikke får lov å vite mer enn det nødvendige, (hvem bestemmer egentlig over oss ?), for at dette kan true verden vår, den verden vi lever i med tanke på religion og tro. (noe jeg er imot - men respekterer)

Kornsirkler er like vanskelige å fortså som Stonehenge, eller ?

Kornsirkler er noe jeg har fått interessen for de senere år, hva med å arrangere turer ut til disse åkrene og være der i enkelte perioder .. Det man ser med egne øyne stoler man på ?

Jeg skulle gjerne likt å se filmene av mennesker som lager disse korn sirklene..

Isteden for at vi mennesker sender meldinger tilbake til "de andre" ut i rommet hva med å svare på en korn åker tilbake ?

Jeg er 100% sikker at vi ikke er de enste i dette universet..

Menneskene er det vi selv kaller oss, vi kan være romvesner for alle andre som "forsker på oss" ...

Vi har lest om den brennende busken alle sammen i bibelen ?

Hvorfor kan ikke åkre bli omdannet til forskjellige Sirkler ?

Avsluttende

Hvis du var den med tekonologien til å sette opp ditt språk på en åker til fremede mennesker, hvordan ville du gått fram ?

Kanskje prøve deg først med å skrive Hei ?

Så prøver du igjen 1 mnd senere med Hvem er du ?

osv..

Vi møter annen intelligens snart - om de er "mennesker" dyr, noe vi kaller spøkelser eller hva det måtte være -- VI ER IKKE ALENE!

(skrevet rett etter å ha sett denne filmen: http://video.google.com/videoplay?docid=-8...3&q=crop+circle )

Mvh DaSilva

Lenke til kommentar

Area 51 er stengt for vanlige mennesker for å beskytte militære hemmeligheter. USA air force bruker området til å teste nye fly osv. Hvis en skal bruke områder stengt for allmen trafikk i argumenter for romvesener ol. hvorfor ikke bare dra frem Nord-Korea. Det må jo være en grunn til at Kim Jong-il har stengt grensene...

Stonehenge ble byggd på samme måte som pyramidene og den kinesiske mur.

Med tau, stilas, verktøy og mange, MANGE mennesker (slaver eller lønna arbeidere)

Jeg finner at de som erklærer at kornsirkler, Stonehenge, den kinesiske mur, pyramidene, etc. ikke er byggd av mennesker, har liten til ingen tro på sin arts muligheter til å utrette bemerkelsesverdige handlinger.

"hvordan klarte de å bygge det uten maskiner og slikt?" - se første avsnitt...

Den som sier mennesket er eneste intelligente livsform i universet er enten dum eller religiøs. Med den størrelsen universet har er det rett og slett nesten usannsynlig at det ikke har utviklet seg liv på andre planeter, i andre galakser.

Derimot vet også enhver med litt innsikt i fysikk om de ENORMT store problemene ved å reise mellom stjernene. Hvis jeg hadde hatt teknologien til å reise mellom stjernene hadde jeg ikke gjort det for å teste kornåker-tægge-utstyret mitt. (Dertil burde selv den dummeste interplanetariske reisende skjønne at disse rare vesnene på denne blå planeten etter 30-40 år forsatt ikke skjønner hva de skriver i åkerene, og enten dra videre eller skifte kommunikasjonsform.)

Lenke til kommentar

Det rare med kornsirklene er jo at folk blir dårlige når de står inni sirklene. Og at men får merkelige prikker på hendene osv.

Jeg kjenner selv en person som har vært inni en slik sirkel og hun ble veldig dårlig. Hun ble med en gang bedre da hun kom ut av sirkelen. Ikke kom å si at dette ikke er litt merkelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...