Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Finner helheten i kornsirkelfenomenet såpass fasinerende at jeg velger å tro at ikke alt er menneskelaget.

Har noen punkter som jeg ikke finner noen gode forklaringer på, uten at man dermed må mene at dette er laget av utenomjordiske.

->5000 mer og mindre avanserte kornsirkler de siste 10 åra, i ganske mange land.

-Kornsirkler i s.k. ubøyelige vekster (raps, trær mm.) uten at de knekker.

-Kornsirkler hvor mønstret er dannet ved at bare toppen av kornet er bøyd!!

-Tydelige avtrykk i åkeren der hvor kornsirklen var året før. (noe jeg har forstått ikke er tilfelle ved mekanisk nedlegging av korn.)

-Til slutt, prøv å forklar meg på en troverdig måte hvordan man med passer og linjal /PC konstruerer disse, forstørrer, og overfører dem til en hveteåker i løpet av ei kort natt, og i mange tilfeller i vær som "normale" folk holder seg inne i. :no:

mvh

Lenke til kommentar
Så mye bull på en gang skal man lete lenge etter.

De formasjonene de hadde funnet fram som var menneskeskapte var da svært uheldige.

Denne formasjonen ble laget på under 5 timer av noen få personer i dagslys forran kamera.

square_spiral.jpg

Ut fra programmets kvalitet og slutninger vil jeg også påstå at det er en høyere inteligens som har laget formasjonene....en høyere inteligens en de som laget programmet og det skal i grunnen ikke så mye til.

5926089[/snapback]

Eksempel over...

Uansett -- vis meg ett bilde av en "avansert formasjon" -- så skal jeg fortelle deg hvordan den kan lages ved hjelp av noen tau og kryss -- eller pinner og steiner.

ELLER ved hjelp av GPS koordinasjon...

Jeg skal fortelle hvordan det lages i full skala -- ikke bare på PCen...

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Så mye bull på en gang skal man lete lenge etter.

De formasjonene de hadde funnet fram som var menneskeskapte var da svært uheldige.

Denne formasjonen ble laget på under 5 timer av noen få personer i dagslys forran kamera.

square_spiral.jpg

Ut fra programmets kvalitet og slutninger vil jeg også påstå at det er en høyere inteligens som har laget formasjonene....en høyere inteligens en de som laget programmet og det skal i grunnen ikke så mye til.

5926089[/snapback]

Eksempel over...

Uansett -- vis meg ett bilde av en "avansert formasjon" -- så skal jeg fortelle deg hvordan den kan lages ved hjelp av noen tau og kryss -- eller pinner og steiner.

ELLER ved hjelp av GPS koordinasjon...

Jeg skal fortelle hvordan det lages i full skala -- ikke bare på PCen...

7737009[/snapback]

Lenke til kommentar
http://www.lucypringle.co.uk/photos/2004/uk2004cf.jpg "andre 1983"

Går ut fra at du tar denne på strak arm. Dvs viser hvordan du ville kommet fram til denne konstruksjonen ad geometrisk vei.

Er spent!

7738153[/snapback]

Ytre mønster: fire seksjoner, med ett ytre, og ett indre innenfor det ytterste mønsteret.

Mønsteret begynner og slutter med helt fylte firkanter, med hule firkanter og streker som andre og nest siste mønster i runden, og i midten er det firkantede bølger.

Alle strekene er like tykke i det ytterste mønsteret.

Umiddelbart ser jeg at det trengs:

Ett tau for å markere opp yttersiden av sirkelen. En knute på tauet for å markere opp starten på det ytre mønsteret, en knute til for å markere mellomrommet mellom det ytterste og innerste ytre mønsteret, og ett eget tau for å markere avstanden mellom hver av seksjonene i det ytre mønsteret.

Ett tau bestemmer dybden på mønsteret; hvor tykke linjene i mønsteret er.

Det lengste tauet går fra ytterpunket i sirkelen til sentrum av sirkelen.

Knutene brukes til å bedømme hvor ytre mønster starter, og det mellomlange tauet forteller hvor lange seksjonene skal være. Det korte forteller dybden på "bordene".

Med tyve lange tau, og tyve mellomlange, og tyve korte, kunne mer enn 40 personer bidratt samtidig. til å lage det ytterste mønsteret.

Det indre mønsteret -- som er to sirkler, som hver har en radius tilsvarende sentrum av sirkelens runde og flate midtpunkts diameter, kunne vært laget ved hjelp av ett tau og en staur.

Hver av de to indre sirklene avbrytes i det allerede flate sentrum.

De mange strålene som ser ut til å gå ut fra sentrum og gjennom hver av de to sirklene, er nettopp det... Bare rette streker som går ut fra sentrum, gjennom de to sirklene. Antallet streker kan være tilfeldig, men med hjelp av pinnen i sentrum kan begge sirklene ha like mange stråler, og ha nøyaktig samme retning.

Andredelen, som er "buer" som går gjennom hver av de to sirklene, med en gitt avstand fra sentrum... er nøyaktig det: Buer som er bestemt ved hjelp av pinnen i sentrum.

Jeg lager gjerne en skissetegning med taulengder og stegvis framgangsmåte...

Lenke til kommentar
Hei

Finner helheten i kornsirkelfenomenet såpass fasinerende at jeg velger å tro at ikke alt er menneskelaget.

Har noen punkter som jeg ikke finner noen gode forklaringer på, uten at man dermed må mene at dette er laget av utenomjordiske.

->5000 mer og mindre avanserte kornsirkler de siste 10 åra, i ganske mange land.

-Kornsirkler i s.k. ubøyelige vekster (raps, trær mm.) uten at de knekker.

-Kornsirkler hvor mønstret er dannet ved at bare toppen av kornet er bøyd!!

-Tydelige avtrykk i åkeren der hvor kornsirklen var året før. (noe jeg har forstått ikke er tilfelle ved  mekanisk nedlegging av korn.)

-Til slutt, prøv å forklar meg på en troverdig måte hvordan man med passer og linjal /PC konstruerer disse,  forstørrer, og overfører dem til en hveteåker i løpet av ei kort natt, og i mange tilfeller i vær som "normale" folk holder seg inne i. :no:

mvh

7736412[/snapback]

Vær som normale folk holder seg inne i høres perfekt ut - færrest mulig vitner. Bare å kle på seg før man setter i gang det.

Lenke til kommentar

Jeg sitter alltid igjen med noen få spørrsmål etter å ha lest mye om kornsirkler:

1. Hvorfor er bildene mer avanserte i f.eks england enn i Norge.

2. Hvorfor er det bare registrert slike sirkler i seinere tid?

(tidligste registrerte som jeg fant var 1678)

3. Hvorfor er det 5000 sirkler registrert de siste 10 åra, hvorfor så mange nå.

Nei, jeg trur at kornsirkler er menneskets lyst etter å lure andre, ja det kan oppstå sirkler i korn, men det er pga. at kornet faller under regn og/eller kraftig vind. En liten puss på slike sirkler og de ser ganske perfekte ut. Sånn jeg ser det så er det antagelig slik det hele har startet.

Lenke til kommentar

"Vokt dere for falske gaver, bruk tiden deres", vil tippe at det betyr at teknologien som skaper den globale oppvarmingen og forrurensningen er den falkse gaven, og at vi må slutte med det hvis vi skal leve lengere på jorda.

Så det er nok mennesker som har planlagt disse kornsirklene i detalj og gjort research på forhånd.

Lenke til kommentar
"Vokt dere for falske gaver, bruk tiden deres", vil tippe at det betyr at teknologien som skaper den globale oppvarmingen og forrurensningen er den falkse gaven, og at vi må slutte med det hvis vi skal leve lengere på jorda.

Så det er nok mennesker som har planlagt disse kornsirklene i detalj og gjort research på forhånd.

7739023[/snapback]

har jeg ikke tenkt på faktisk, men det passer jo ganske bra :)

Lenke til kommentar

post-110514-1168987851_thumb.jpg

Her: Demonstrasjon laget i MS paint, på hvordan 4 taulengder kan brukes til å lage den sirkelen jeg beskrev framgangsmåten på...

Pluss ett eksempel på hva jeg kan lage i MS-Paint :roll:

post-110514-1168987860_thumb.jpg

Wow..! Bare aliens klarer å tegne så bra i et program som bare tillater operasjoner med en ugradert farge for hvert strøk..!

Avanserte ting *trenger* ikke noe vanskelig. Rosen tok meg to timer å tegne, selv om det er over hundre tusen prikker som måtte tegnes... uten andre verktøy enn standard "microsoft paint" og en stødig hånd og en presis data-mus.

Det samme kan overføres til sirkelen:

Det trengs i realiteten bare 1 enkelt tau.

40 tau eller mer ville gitt en gruppe på 20 mennesker muligheten til å lage den formen i løpet av en time, hvis hver person kan lage en av firkantene i løpet av tyve minutter, hele ytterste sirkel på tyve minutter, og hele det innerste mønsteret samt innerste sirkel på de resterende tyve...

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

det forklarer bare at det KAN være gjordt av mennesker, ikke hvordan de kan komme opp i løpet av en time, tror tross alt noen ville sett om 40 mennesker plutselig dansa rundt i en åker^^

for min del beviser dette bare at det KAN være gjordt av mennesker, men det krever betydelig mye lengre tid etc

hvorfor ligger bevisbyrden på de troende når vi ikke får svar på spørmålene vi stiller de ikke troende?

begunnelsen til at mye av dette ikke kan være laget av mennesker er ikke at de er for avanserte men at de er så avanserte som de er OG dukker opp på så kort tid.

Endret av donsai
Lenke til kommentar
hvis det da er 40 mennesker... hvorfor er det da ofte ingen fotavtrykk i det hele tatt rundtomkring og rundt kornsirkelen?

Når man går på nedtrykkede kornstrå blir det ikke fotavtrykk. Man trenger ikke gå der man ikke har trykket ned korn, man følger bare traktorsporene ut dit man skal.

Lenke til kommentar
hvorfor ligger bevisbyrden på de troende når vi ikke får svar på spørmålene vi stiller de ikke troende?

begunnelsen til at mye av dette ikke kan være laget av mennesker er ikke at de er for avanserte men at de er så avanserte som de er OG dukker opp på så kort tid.

7748194[/snapback]

Fordi de "troende" må sansynliggjøre at mennesker ikke *kan* ha laget disse.

Og vi "ikke troende" har som "ansvar" å bevise at det lett kan gjøres.

Husk at jeg brukte 5 minutter på å tegne ned dette -- og at de som driver med dette på fritiden kanskje bruker *dager* på å måle og planlegge.

Og jeg har vel egentlig aldri hørt om nøytrale eller kritiske kilder som påstår at det *ikke* fantes fotspor der..?

På en annen side, så er det litt forunderlig at *alle* de derre kornsirklene har halvparten av ett traktorspor gjennom sentrum -- eller nært, i nesten *alle* tilfeller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...