Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?

Anbefalte innlegg

Skal jeg svare på det? Jeg har da aldri laget en kornsirkel...

Men bare for å bevise at jeg har fantasi...du improviserer en passer ved å feste et tau i sentrum. Sentrum kan du markere med en stang. Hvis du ikke kjenner en metode for å bevege deg i en åker uten å trampe ned kornaks kan du bruke samme metode som når man henger opp gatelys i byer. Spenn opp et tau og definer et punkt på midten som sentrum, dermed har du definert et fast sentrum uten at noen trenger å sette sine bein der.

Noe mer du lurte på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke bare mønstrene i seg selv som er utrolige, men også hvordan magnetisme havner i de, hvordan det blir varmet opp så fort og hvordan kornet ikke "brekker".

Jeg tror det er noe utenfor oss og at de prøver å få kontakt, så er det jo lov å spørre seg; hvorfor kommer de ikke selv? Vel, jeg vil tippe at det er en forberedelsesfase, de må forberede oss på nærmere kontakt og vil ikke gå for fort frem.

Hvorfor i kornåkre? De vet kanskje ikke at det er en kornåker, eller et sted vi får mat fra, men de skjønner nok at det er et sted å plassere beskjedene sine på en veldig synlig måte.

Men hvorfor bare i kornåkre? Det stemmer ikke, de er påbevist i snø, gress og rapsåkre blant annet, men de i korn er mest synlige.

Tror jeg at alle kornsikler er laget av noe "fremmed"? Så klart ikke, jeg er da ikke dum, men at alt kan være laget av mennesker anser jeg som umulig. Jeg tror forøvrig og at alle som hevder de har laget den og den kornsirkelen ikke nødvendigvis snakker sant. Det var to stykker som hevdet de hadde laget en mengde kornsirkler for lenge siden og tok all "æren", men når de ble bedt om å lage det foran et kamerateam, klarte de ikke.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke bare mønstrene i seg selv som er utrolige, men også hvordan magnetisme havner i de, hvordan det blir varmet opp så fort og hvordan kornet ikke "brekker".

Hva har magnetisme med dette å gjøre? Magnetisme er ikke noe overnaturlig. Magnetisme forekommer nesten over alt. Kansje kornet ikke "brekker" fordi det er fuktig?Du har en artig måte å vri om ting på.

Jeg tror det er noe utenfor oss og at de prøver å få kontakt, så er det jo lov å spørre seg; hvorfor kommer de ikke selv? Vel, jeg vil tippe at det er en forberedelsesfase, de må forberede oss på nærmere kontakt og vil ikke gå for fort frem.

Hvorfor i kornåkre? De vet kanskje ikke at det er en kornåker, eller et sted vi får mat fra, men de skjønner nok at det er et sted å plassere beskjedene sine på en veldig synlig måte.

Men hvorfor bare i kornåkre? Det stemmer ikke, de er påbevist i snø, gress og rapsåkre blant annet, men de i korn er mest synlige.[/qutoe]

Hvorfor tror du det? Hvordan kom du frem til den konklusjonen?

Endret av rekar
Lenke til kommentar

Hva har magnetisme med dette å gjøre? Magnetisme er ikke noe overnaturlig. Magnetisme forekommer nesten over alt. Du har en artig måte å vri om ting på.

7705547[/snapback]

Hva har magnetisme med dette å gjøre ?

På dokumentaren som gikk på TVN målte de mye magnetisme der kornsiklene hadde vært.

Selv, er jeg litt overasket at Magnetisme kan forekomme på noe ikke-metallisk.

Er ikke dette litt umulig, eller kan en gjøre alt magnetisk bare en vil det ?

Stemmer at magnetisme forekommer på mange plasser, men som sagt, ikke så kraftig som vist i kornsirklen.

Lenke til kommentar

de fant metaller i jorden så det er det som er kilden, men forklar hvordan metallene og magnetismen kun finnes innenfor kornsirkelen, det ble også påvist at kornet innenfor sirkelen vokste fortere enn resten av kornet.

vanskelig og si om man tror på dette eller ikke men jeg synes det er litt unnødvendig og motsi sår man ikke helt vet hva man motsier...

Nei magnetisme er ikke noe unaturlig, men at det er såpass kraftig innenfor sirklelen er unaturlig, om dette er mennesker som skaper for og mystifisere kornsikelene kan godt hende..

men slutt og argumenter med "dette er menneskeskapt" for det er faktisk ikke ett argument men en påstand :)

Endret av donsai
Lenke til kommentar

Hva har magnetisme med dette å gjøre? Magnetisme er ikke noe overnaturlig. Magnetisme forekommer nesten over alt. Kansje kornet ikke "brekker" fordi det er fuktig?Du har en artig måte å vri om ting på.

7705547[/snapback]

Fortell meg hvorfor det flere steder har gått folk inn i "ferske" kornsirkler, tatt på kornet og kjent varme. Fortell meg hvorfor det i noen kornsirkler har vært svimerker. Hvorfor er små insekter så og si frosset fast og dødd i kornsirkler fordi de har opplevd en meget rask oppvarming. Og vær så snill å fortelle meg hvordan fuktighet kan fremkalle varme.

Når det gjelder magnetisme kan du lese svaret til Ozelot. Det finnes magnetisme overalt ja, men ikke så mye at klokker, mobiltelefoner og kameraer blir ubrukerlige.

Hva mener du forresten med at jeg vrir på ting?

Lenke til kommentar
Når det gjelder magnetisme kan du lese svaret til Ozelot. Det finnes magnetisme overalt ja, men ikke så mye at klokker, mobiltelefoner og kameraer blir ubrukerlige.

Og likevel klarer noen faktisk å ta bilder av kornsirklene når kameraer visstnok blir ubrukelige? Hvordan beskyttes de kameraene som fungerer da? Med et kraftfelt av negativ magnetisme eller noe? :!:

Lenke til kommentar

La meg gjenta et par spørsmål som er stilt utallige ganger i denne tråden og som enda ikke er besvart:

Hvorfor lages disse kornsirklene kun i britiske kornåkre? Ikke i Frankrike, ikke i naturgress, kun i britiske kornåkre. Hvorfor?

Hvorfor lages disse kornsirklene kun om natten? Aldri i fullt dagslys, aldri mens bonden er våken. Hvorfor? Liker ikke kornsirkelskaperne å bli oppdaget?

Hvorfor er kornsirklene begrenset i størrelse innenfor maksimalt noen få hundre meter, som oftest mye mindre? Hvis det er snakk om overlegen utenomjordisk intelligens burde de jo kunne ta i bruk f.eks et helt fylke som lerret, om ikke bare for å overbevise skeptikerne?

Hvorfor er kornsirkler ofte komplekse i utgangspunktet, men med ofte med svært slurvete detaljutforminger? Fikk de som lagde kornsirklene hastverk på slutten?

- Jamfør med min egen analyse av den såkalte 409, det mest utpregete slurvet er markert med rødt (se på innbyrdes plassering og avstander):

milkhill409ahoaxjj6.jpg

Hvorfor dukket rasterbilder i kornsirklene opp først etter at vi mennesker begynte å lage tilsvarende datagrafikk på våre PC-er?

Lenke til kommentar

Det skal ha blitt laget kornsirkler i fullt dagslys. For eksempel en gang ved Stonehenge. En vakt kastet blikk mot jordet og så ingenting, men neste gang så han en stor kornsirkel. Veien ved siden av stoppet helt opp og folk strømmet ut fra bilene sine for å se på sirkelen som visstnok plutselig skal ha dukket opp i løpet av få sekunder.

Når det gjelder valget av England er jeg usikker. Men det kan jo godt hende at dette rett og slett bare er et egnet sted å lage de.

Hvis kornsirklene hadde vært gigantiske hadde det ikke vært like lett for oss å se de, og det eller de som lager det vil kanskje at det skal være mulig å se hva det er noenlunde fra bakkehøyde.

Unøyaktigheten er det vel ingenting å si på egentlig. Det er ikke veldig mange steder det er gjort "feil" og ingen er vel ufeilbarlige? ;)

Det siste er et godt spørsmål og ikke noe jeg klarer å finne argumenter mot, men det er jo mulig at de heller vil vi skal oppdage det selv, eller at de hermer litt etter oss.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Det skal ha blitt laget kornsirkler i fullt dagslys. For eksempel en gang ved Stonehenge. En vakt kastet blikk mot jordet og så ingenting, men neste gang så han en stor kornsirkel. Veien ved siden av stoppet helt opp og folk strømmet ut fra bilene sine for å se på sirkelen som visstnok plutselig skal ha dukket opp i løpet av få sekunder.

Når det gjelder valget av England er jeg usikker. Men det kan jo godt hende at dette rett og slett bare er et egnet sted å lage de.

Hvis kornsirklene hadde vært gigantiske hadde det ikke vært like lett for oss å se de, og det eller de som lager det vil kanskje at det skal være mulig å se hva det er noenlunde fra bakkehøyde.

Unøyaktigheten er det vel ingenting å si på egentlig. Det er ikke veldig mange steder det er gjort "feil" og ingen er vel ufeilbarlige? ;)

Det siste er et godt spørsmål og ikke noe jeg klarer å finne argumenter mot, men det er jo mulig at de heller vil vi skal oppdage det selv, eller at de hermer litt etter oss.

7711399[/snapback]

de klarte jo å finne de gigantiske figurene i en ørken ved/i egypt.

Lenke til kommentar
Hvorfor lages disse kornsirklene kun i britiske kornåkre? Ikke i Frankrike, ikke i naturgress, kun i britiske kornåkre. Hvorfor?

7708792[/snapback]

De har da blitt oppdaget mange andre steder i verden også.

Kan ikke kornsirklene inneholde unøyaktigheter selv om de kommer "uten fra"?

Lenke til kommentar
...

Kan ikke kornsirklene inneholde unøyaktigheter selv om de kommer "uten fra"?

7714155[/snapback]

Joda, men unøyaktigher av den typen som ble vist på det bildet passer bedre med teorien om at dette er gjort av menneskelige spøkefugler med enkle verktøy og litt vanskelige arbeidsforhold enn at det er gjort av utenomjordiske vesener fra en kultur som er avansert nok til å reise hit fra utenfor vårt solsystem.

Lenke til kommentar

Nå ligger strengt tatt bevisbyrden på deg, du skal bevise at det bare kan ha vært laget av utenomjordiske vesener. Siden det ikke er allment godtatt at utenomjordiske vesener besøker jorda så må du faktisk gjøre en grundig analyse av kornsirkelfenomenet og sannsynligjøre at det er utenfor rekkevidde for jordisk teknologi.

Lenke til kommentar

Jeg selv har ingen tro på kornsirkler da en Britisk etteretnings tjeneste har lett etter hvilket som helst bevis/spor i over 4 år.

Hvis det skulle finne liv en plass i det ytre tror jeg ikke dem har besøkt oss og heller ikke at dem har svære hoder og flyvende tallerkner. Men at det finnes liv kan jeg være med på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...