Saftis Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 olefiver: Jeg har lest så mye rart på så mange forskjellige plasser, det ville være mye lettere å diskutere dette om du hadde lest det samme.. Men do me a favor, begynn med denne: "Til tross for at en del sirkler er falske (anslagsvis ca. 20%), er langt de fleste å anse som ekte, dvs. IKKE laget manuelt av mennesker. Bevisene for dette er mange og uomtvistelige, og støttes av mer enn 10 års vitenskapelig forskning av 250 kornsirkler i 8 forskjellige land. " 7061524[/snapback] Haha! Bra det er 0 kildereferanser til disse "uomtvistelige bevisene basert på 10 års forskning i 8 forskjellige land". Det var vel en kornsirkelentusiast som fant den i noe han skrev selv, tipper jeg. Ærlig talt, ser dere ikke hvor latterlig usannsynlig måte å initiere kontakt på dette ville vært? En gjeng "aliens", som tilfeldigvis er kliss lik stereotypen alle film/tv-serier lager, reiser tusenvis av lysår for å tagge i en kornåker? Og velger seg 8-bits signed ASCII for å skrive en beskjed de like gjerne kunne ha skrevet i vanlig engelsk alfabet, siden de uansett da ville ha kunnet det. Og det satt til side, ville de valgt en beskjed som betyr ingenting? I think not... Det satt til side, sannsynligheten for at noe intelligent liv engang vet at vi eksisterer her, er forsvinnende liten, tatt i betraktning hvor langt ut våre første kunstig skapte radiobølger har nådd på dette tidspunktet. Hele idéen med at "dette er for avansert til å være menneskeskapt" er latterlig i mine øyne. Vi temmer atomer, vi reiser til Mars, men vi skal liksom ikke klare å bøye noen korn i et mønster? Gi deres egen rase litt mer credit. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Andre1983: I dine beregninger og tegning har du ikke tatt med alle sirklene som går "sidelengs" ut fra armene.. Og bruk gjerne en lignende matematisk forklaringsmetode på hvordan man skriver binær-kode i en åker. Beskjeden er forøvrig: "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. EELRIJUE. There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING [bell sound]" http://mmmgroup.altervista.org/e-crab.html 7061964[/snapback] Jeg tok med de som gikk sidelengs; jeg beskrev dem som tilfeldige, dårlige og lite bra utført; de har en utrolig ujevn utforming fra arm til arm. Og angående andre sirkler; Alien-hodet kan også løses gjennom tau-metoden; Lag lapper på ett tau som forteller hvor høy og lavt sporet skal gå for annenhver meter. Nummerer tauene. Ett tau per linje. Alle "tallene" i den runde formen er ulik i størrelse, og du trenger bare *en* radius og ett noenlunde jevnt mønster for hvor lange binær-kodene skal være på ett papir, og bare skrive dritt til du kommer til midten... Uansett; tatt fra samme side du ga: "3. I am very much aware of the fact that any speculation about alien life forms and their possible interactions with humans cannot be judged by human logic. Whatever is obvious or logical to us, humans, may be anything but logical or even completely incomprehensible to an intelligence that developed a million light years from here. For that reason, a plea such as "why don't the aliens create a crop circle in front of the White House" is not valid. Have you ever tried to explain to a mosquito that he should not sting you? There may be an extremely obvious thing to do (i.e., obvious for a mosquito) to explain such a thing to the little insect, but despite our much higher intelligence, mosquito logic cannot be understood by humans. However, this argument cannot be applied to my statements written above. The problem is exactly the opposite: the Crabwood formation is full of human logic! And that is exactly the reason why I believe it's an elaborate hoax. The classical 'Gray', straight out of Star Trek, the silly way of creating a 152 byte CD (containing about 0,2 millionth of the data on a real CD), an anonymous decoding engineer who comes up with the translation shortly afterwards... The formation says it all: We OPpose DECEPTION. The most fascinating things about this crop formation, I think, are 1. the curious message, which is completely empty (of course you should beware of false gifts, deception etc., nothing new here) and 2. the strange way of combining capital and lowercase characters, particularly in the word "OPpose". And what does "EELRIJUE" mean? It may all be just a smart trick to deviate our attention from the obvious clues that someone is trying to pull our legs. The question remains: Why? Would anyone create such a time-consuming an elaborate hoax just to fool others? Was this formation made by Mel Gibson and friends, afraid that Signs will flop? There must be a reason, and probably a pretty good one too. I wonder if time will tell. However, whoever made this formation, they did a great job, and that is another fact. My compliments!" Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Formen på hovedmotivet er også langt fra perfekt; Ingen armer på hovedarmene er rett, og 2 av hovedarmene er 12 sirkler med en bitte liten sirkel på enden, mens de resterende 4 er 13 jevnt reduserte sirkler. Figuren er kun symetrisk der den følger en sirkel med sentrum i hjørnet av ett hexagon -- alle former som er utenfor de angivende sirklene er usymetriske: Ta for eksempel alle sirklene til sidene for sirklene langs den angivende sirkelbuen. Uhm.. kan du egentlig konstatere særlig om korrektheten av geometrien, når ingen bilder er tatt 100% ovenfra, og terrenget er langt fra flatt? Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) "3. I am very much aware of the fact that any speculation about alien life forms and their possible interactions with humans cannot be judged by human logic. Whatever is obvious or logical to us, humans, may be anything but logical or even completely incomprehensible to an intelligence that developed a million light years from here. For that reason, a plea such as "why don't the aliens create a crop circle in front of the White House" is not valid. Have you ever tried to explain to a mosquito that he should not sting you? There may be an extremely obvious thing to do (i.e., obvious for a mosquito) to explain such a thing to the little insect, but despite our much higher intelligence, mosquito logic cannot be understood by humans. Dette synes jeg var veldig fornuftig sagt. Ja, jeg ser det han skriver under, ang. crabwood-sirkelen, men i forhold til de aller fleste sirkler, er det et godt argument mot "ihjel-logifisering" av kornsirkler og andre fenomener. Vi vet ikke, sagt på en barnslig måte, om den ledende livsformen på andre planeter faktisk ser ut som vårt gårdsutstyr, og at det er derfor ville være naturlig å gi beskjeder i nærheten av disse. Endret 13. oktober 2006 av toth Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Formen på hovedmotivet er også langt fra perfekt; Ingen armer på hovedarmene er rett, og 2 av hovedarmene er 12 sirkler med en bitte liten sirkel på enden, mens de resterende 4 er 13 jevnt reduserte sirkler. Figuren er kun symetrisk der den følger en sirkel med sentrum i hjørnet av ett hexagon -- alle former som er utenfor de angivende sirklene er usymetriske: Ta for eksempel alle sirklene til sidene for sirklene langs den angivende sirkelbuen. Uhm.. kan du egentlig konstatere særlig om korrektheten av geometrien, når ingen bilder er tatt 100% ovenfra, og terrenget er langt fra flatt? 7062186[/snapback] Ja. Formen er ujevn -- det ser man med *en* gang. Det er ikke tvil -- og når vi ser bilder fra flere sider bare konstaterer det at de som lagde sirkelen gjorde en del feil -- spesielt i armene ut fra armene. Og i svar til neste post: Ja -- Hvis aliens hadde prøvd å ta kontakt, ville vi ikke visst hvordan-- og ville kanskje ikke forstått budskapene deres. MEN-- Nå er alle kornsirkler jeg noen gang har sett *enkle* å lage ved hjelp av papir, en passer og blyant samt ett dusin mennesker, og en lengde med tau. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Saftis Ærlig talt, ser dere ikke hvor latterlig usannsynlig måte å initiere kontakt på dette ville vært? En gjeng "aliens", som tilfeldigvis er kliss lik stereotypen alle film/tv-serier lager, reiser tusenvis av lysår for å tagge i en kornåker? Og velger seg 8-bits signed ASCII for å skrive en beskjed de like gjerne kunne ha skrevet i vanlig engelsk alfabet, siden de uansett da ville ha kunnet det. Og det satt til side, ville de valgt en beskjed som betyr ingenting? I think not... Det var vel vi som valgte å bruke det binære språket i første omgang da SETI i 1974 brukte Arecibo radio teleskopet til å sebde det binære tallsystemet i forklarende form av hvem vi var,hva vi besto av osv. Disse signalene var rettet mot en kuleformet stjerne klynge ca 25.000 lysår unna,i stjernebildet Herkules. Og hvis det er noen som har mottatt disse,så er det jo naturlig for "de" å svare med samme "språk". Og dette språket er kanskje en indikasjon for de som mottar disse,at vi ikke er fullt så intelligente. SaftisDet satt til side, sannsynligheten for at noe intelligent liv engang vet at vi eksisterer her, er forsvinnende liten, tatt i betraktning hvor langt ut våre første kunstig skapte radiobølger har nådd på dette tidspunktet Det er jo mulig. Men igjen,hvis de er så intelligente så vil jeg tro at sjansene for at vi allerede var blitt oppdaget før noen eventuelle radiosignaler ble sendt ut,er stor. Jeg påstår ikke at vi har blitt det. SaftisHele idéen med at "dette er for avansert til å være menneskeskapt" er latterlig i mine øyne. Vi temmer atomer, vi reiser til Mars, men vi skal liksom ikke klare å bøye noen korn i et mønster? Gi deres egen rase litt mer credit. Ja,det er mye som er latterlig her. Vi har reist til Mars,men dette har vært ubemannede fartøy. Mennesket har aldri satt sine ben der. Gi vår egen rase litt mer credit sier du,helt i orden,du tenker da kanskje på vår egen rase som løper rundt med tau og planker? Nei det var kanskje vår teknologi du tenkte på. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Saftis Ærlig talt, ser dere ikke hvor latterlig usannsynlig måte å initiere kontakt på dette ville vært? En gjeng "aliens", som tilfeldigvis er kliss lik stereotypen alle film/tv-serier lager, reiser tusenvis av lysår for å tagge i en kornåker? Og velger seg 8-bits signed ASCII for å skrive en beskjed de like gjerne kunne ha skrevet i vanlig engelsk alfabet, siden de uansett da ville ha kunnet det. Og det satt til side, ville de valgt en beskjed som betyr ingenting? I think not... Det var vel vi som valgte å bruke det binære språket i første omgang da SETI i 1974 brukte Arecibo radio teleskopet til å sebde det binære tallsystemet i forklarende form av hvem vi var,hva vi besto av osv. Disse signalene var rettet mot en kuleformet stjerne klynge ca 25.000 lysår unna,i stjernebildet Herkules. Og hvis det er noen som har mottatt disse,så er det jo naturlig for "de" å svare med samme "språk". Og dette språket er kanskje en indikasjon for de som mottar disse,at vi ikke er fullt så intelligente. SaftisDet satt til side, sannsynligheten for at noe intelligent liv engang vet at vi eksisterer her, er forsvinnende liten, tatt i betraktning hvor langt ut våre første kunstig skapte radiobølger har nådd på dette tidspunktet Det er jo mulig. Men igjen,hvis de er så intelligente så vil jeg tro at sjansene for at vi allerede var blitt oppdaget før noen eventuelle radiosignaler ble sendt ut,er stor. Jeg påstår ikke at vi har blitt det. SaftisHele idéen med at "dette er for avansert til å være menneskeskapt" er latterlig i mine øyne. Vi temmer atomer, vi reiser til Mars, men vi skal liksom ikke klare å bøye noen korn i et mønster? Gi deres egen rase litt mer credit. Ja,det er mye som er latterlig her. Vi har reist til Mars,men dette har vært ubemannede fartøy. Mennesket har aldri satt sine ben der. Gi vår egen rase litt mer credit sier du,helt i orden,du tenker da kanskje på vår egen rase som løper rundt med tau og planker? Nei det var kanskje vår teknologi du tenkte på. 7062918[/snapback] Det er grenser for hvor effektivt det går an å bøye kornaks; Jeg tror mennesker er ganske nærme den minst energikrevende metoden som finnes på det området... 25000 lysår: Det er så langt som lys / radio kommer på 25000 år-- Som betyr at de ikke har mottatt og svart på minst 49000 år. Og angående binærkoden; Det er egentlig ganske rart hvordan aliens kan bygge opp nye ord som egentlig ikke ville gitt noen mening for aliens... Så vidt jeg vet, så var det bare kart-data og menneske-data som ble sendt, ikke hele språket, illustrert med bilder... Det engelske språket har ingen rød tråd som gjør at du kan forstå hele språket når du kan grammatikken-- det følger ingen logikk. Det går ikke an å forstå et språk uten eksempler. Spesielt ikke ulogiske språk som vi har på jorden. Med ulogiske språk mener jeg språk hvor alfabetet og grammatikken ikke forteller betydningen av alle ord. Endret 13. oktober 2006 av Andre1983 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Saftis Ærlig talt, ser dere ikke hvor latterlig usannsynlig måte å initiere kontakt på dette ville vært? En gjeng "aliens", som tilfeldigvis er kliss lik stereotypen alle film/tv-serier lager, reiser tusenvis av lysår for å tagge i en kornåker? Og velger seg 8-bits signed ASCII for å skrive en beskjed de like gjerne kunne ha skrevet i vanlig engelsk alfabet, siden de uansett da ville ha kunnet det. Og det satt til side, ville de valgt en beskjed som betyr ingenting? I think not... Det var vel vi som valgte å bruke det binære språket i første omgang da SETI i 1974 brukte Arecibo radio teleskopet til å sebde det binære tallsystemet i forklarende form av hvem vi var,hva vi besto av osv. Disse signalene var rettet mot en kuleformet stjerne klynge ca 25.000 lysår unna,i stjernebildet Herkules. Og hvis det er noen som har mottatt disse,så er det jo naturlig for "de" å svare med samme "språk". Og dette språket er kanskje en indikasjon for de som mottar disse,at vi ikke er fullt så intelligente. Med tanke på at det er fysisk umulig at de kan han mottatt det ennå, nei. Om 24968 år kan de tidligst ha mottatt de, og det tidligste svaret vi da får vil være om 49968 år. Og som André sier, de kan umulig utlede nye ord ut fra den relativt konsise og saklige meldingen som ble sendt. I det hele tatt ville det være vanskelig for andre å få noe mer ut av signalet enn å vite at det var konstruert av en eller annen form for bevissthet, uten å ha noe mer metainformasjon om det. SaftisDet satt til side, sannsynligheten for at noe intelligent liv engang vet at vi eksisterer her, er forsvinnende liten, tatt i betraktning hvor langt ut våre første kunstig skapte radiobølger har nådd på dette tidspunktet Det er jo mulig. Men igjen,hvis de er så intelligente så vil jeg tro at sjansene for at vi allerede var blitt oppdaget før noen eventuelle radiosignaler ble sendt ut,er stor. Jeg påstår ikke at vi har blitt det. Hva baserer du disse påstandende på? Livet på jorda, og spesiellt menneskene som art, har eksistert *utrolig* kort tid i kosmisk målestokk. Uansett, disse påstandene er i konflikt med det du svarer angående binærkodene. SaftisHele idéen med at "dette er for avansert til å være menneskeskapt" er latterlig i mine øyne. Vi temmer atomer, vi reiser til Mars, men vi skal liksom ikke klare å bøye noen korn i et mønster? Gi deres egen rase litt mer credit. Ja,det er mye som er latterlig her. Vi har reist til Mars,men dette har vært ubemannede fartøy. Mennesket har aldri satt sine ben der. Gi vår egen rase litt mer credit sier du,helt i orden,du tenker da kanskje på vår egen rase som løper rundt med tau og planker? Nei det var kanskje vår teknologi du tenkte på. Vår teknologi er tenkt ut av våre hjerner, som igjen er fullt i stand til å finne praktiske løsninger på de fleste problemer. Teknologi er ikke noe vi fant på bakken et sted, men et resultat av at vi som art er mestere i å utvikle nye metoder å utnytte verktøy på for å oppnå målet vårt. André1983 har allerede tilbakevist mange av påstandene her i henhold til praktisk kornsirkelteknikk, og jeg er sikker på at de som driver med dette aktivt som en hobby, kunne forklart det som måtte gjenstå, men det er engang sånn at de driver med dette for gøy for å lure folk og å få seg en god latter, så de er mer interesserte i å fyre opp under myten om at dette er "umennesklig" enn å forklare hvordan de mest avanserte mønster utføres i praksis. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det er grenser for hvor effektivt det går an å bøye kornaks; Jeg tror mennesker er ganske nærme den minst energikrevende metoden som finnes på det området... 7062991[/snapback] Det er det mulig vi er ja,men det betyr ikke at det ikke finnes flere måter. 25000 lysår: Det er så langt som lys / radio kommer på 25000 år--Som betyr at de ikke har mottatt og svart på minst 49000 år. 7062991[/snapback] Riktig at det ville tatt 25000 lysår før våre signaler nådde dit,noe som egentlig utelukker at noen så langt unna kunne svart på dette(pr.i dag). Hvis det er noe i dette,så vil jeg heller tro at disse signalene har blitt "plukket opp" av et eller annet innen en radius på 25-30 lysår. Det tok 27 år fra vi sendte signalene til binær koden dukket opp som en slags respons på en åker. Og angående binærkoden;Det er egentlig ganske rart hvordan aliens kan bygge opp nye ord som egentlig ikke ville gitt noen mening for aliens... 7062991[/snapback] Fordi vi tror at vår egen intelligens er den eneste intelligente? Så vidt jeg vet, så var det bare kart-data og menneske-data som ble sendt, ikke hele språket, illustrert med bilder... 7062991[/snapback] Og det å svare på samme måte,er ganske logisk. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Forklaringen på den såkalte 409 på Milk Hill er i hvert fall at de som laget den hadde hastverk på slutten. I følge de troende er disse 409 sirklene helt perfekt plassert i forhold til hverandre, men ved å se litt nøye på bildene er det faktisk lett å se at de slett ikke er så veldig perfekt plassert. De store som går ut i 6 armer er ikke så verst, men når det kommer til de mindre sirklene som stråler ut fra hver arm er det lett å oppdage ganske store variasjoner mellom de ulike armene. Jeg har her markert de mest åpenbare tegnene på hastverk med røde punkter (tips: se på innbyrdes plassering, avstand og retning): Konklusjon: Dette verket er åpenbart utført av mennesker som utpå morgenkvisten oppdaget at de holdt på å slippe opp for tid til sluttføre arbeidet. Og hvordan en mengde utøvere kom seg dit og ut igjen uten å etterlate seg spor: De gikk i traktorsporene, som "tilfeldigvis" finnes i alle åkrer med kornsirkler. Traktordekk er brede greier for at traktorene ikke skal synke så dypt ned i jordsmonnet at de kjører seg fast. Sånn er det i Norge og sånn er det i Storbritania også. Endret 13. oktober 2006 av SeaLion Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Så vidt jeg vet, så var det bare kart-data og menneske-data som ble sendt, ikke hele språket, illustrert med bilder...7062991[/snapback] Og det å svare på samme måte,er ganske logisk.7063328[/snapback] To recap a little: - Det som ble sendt i 1974 var kartdata og menneskedata på engelsk i binærkode - Eventuelle utenomjordiske vesener som mottar sendingen vil se at det er et mønster i sendingen. - De vil likevell ikke kunne lære seg å snakke/skrive engelsk (se tidligere innlegg), og sannsynligvis ikke en gang få en mening ut av sendingen pga dette. - Eventuelle returbeskjede ville da enten være et forsøk på et svar basert på orginal sending, eller komplett tull. Returbeskjed kunne også vært en tilsvarende beskjed fra "de" på deres eget språk, som for oss ville fremstå som ... komplett tull. La oss si at "de" har dekodet meldingen og forstår innholdet i den. De forstår likevell ikke engelsk. De setter sammen en svarbeskjed på basis av orginal melding. En melding som innehold kart og menneske data. Jeg vedder min mormors antikke raggsokker på at orginal meldingen ikke innehold ord som deception, pain, false, promises, oppose "EELRIJUE" (hva nå pokker det skulle være). Min teori? De menneskene som bestemte seg for å lage sirkelen hadde problemer med å oversette fra engelsk til binært. Mest markant, problemer med store og små bokstaver. Og ordet eelrijue er sannsynligvis blitt føkka under lagingen av sirkelen. "Elementary dear Watson!" Endret 13. oktober 2006 av olefiver Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Og angående binærkoden;Det er egentlig ganske rart hvordan aliens kan bygge opp nye ord som egentlig ikke ville gitt noen mening for aliens... 7062991[/snapback] Fordi vi tror at vår egen intelligens er den eneste intelligente? Du begynner å høres ganske fanatisk ut. For å prøve å få deg til å forstå hvor illogisk argumentet ditt er, gir jeg en analogi: Dette er 2 ord i et språk du ikke kan: ndiyo la Utled nå 5 andre ord i språket, og form en korrekt setning med de. Dette er umulig uansett intelligens, fordi ord i et språk har lite med intelligens å gjøre, grunnstammene er blitt til ved tilfeldigheter. Man kan kun trekke grammatiske mønster ved å studere en tekst på et ukjent språk, ikke gjette seg til helt nye ord på grunnlag av den. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Og med stor fare for å virke enda mer fanatisk,så skal jeg formulere den lille setningen jeg skrev på en annen måte. Jeg er helt enig i at det å gjette seg til ord og mening i et ukjent språk er umulig,men det var heller ikke det jeg mente.Hva heller om vårt språk og vår måte å kommunisere med hverandre på har blitt forsket på og grundig studert gjennom århundrer av såkalte "Aliens". Vi har ingen garanti på om vi blir iaktatt av andre sivilisasjoner eller ei. Lenke til kommentar
rekar Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Kan det ikke vær en rasjonell løsning på dette? Eller er det klin umulig? Helt sikkert det siste. Nei hvem gidder vel å se på virkelig fakta. Når UFO sprøyt er mye mer artig. Til dere pseudo vitenskapsmenn. Innen virklig vitenskap har vi et begrep dere burde ta til etteretning. Ualminnelige hendelser krever ualminnelige bevis. Humbug som dette bygger som oftes på konspirasjonsteorier og vage bevis. Prøve å motbevise lett lurte og naive mennesker er som å gå rundt i en sirkel. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Have you ever tried to explain to a mosquito that he should not sting you? There may be an extremely obvious thing to do (i.e., obvious for a mosquito) to explain such a thing to the little insect, but despite our much higher intelligence, mosquito logic cannot be understood by humans. Vi vet at insekter kommuniserer med lukt, lyd og farger. Hvor mygg flyr og stikker avhenger hovedsaklig av lukt og gass (CO2). De fleste mennesker lukter godt for mygg, men enkelte gjør det ikke, og det foregår forskning for å prøve å isolere stoffene som gjør at mygg liker enkelte mye dårligere enn andre. Vi kan også kommunisere med en rekke andre dyr, siden vi vet hvilke signaler de bruker. Dyrene er selvsagt mye dummere enn oss, men når vi kommuniserer med dem på deres premisser skjønner de hva vi vil. Jeg synes det er merkelig om ikke en livsform som er mye smartere enn oss skulle klare å kommunisere med oss på samme måte. Endret 18. oktober 2006 av HeltNils Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Og med stor fare for å virke enda mer fanatisk,så skal jeg formulere den lille setningen jeg skrev på en annen måte. Jeg er helt enig i at det å gjette seg til ord og mening i et ukjent språk er umulig,men det var heller ikke det jeg mente.Hva heller om vårt språk og vår måte å kommunisere med hverandre på har blitt forsket på og grundig studert gjennom århundrer av såkalte "Aliens". Vi har ingen garanti på om vi blir iaktatt av andre sivilisasjoner eller ei. 7094094[/snapback] Bare å lese våre forskjellige religioner/skapelsesberetninger det. Godt med historier om guder som spankulerer her på jorden og lærer fra seg til mennesket. Som gudene har skapt i sitt bilde. 'Aliens' historien går tusenvis av år tilbake. Ikke rart at de vet hvem vi er og kan vårt språk da. Ikke slik at det må være reelle utenomjordiske det er snakk om, ei heller at kornsirkler har noe med eventuelle "dem" å gjøre men historiene er nå der og er fascinerende lesning. Star Wars for tusenener av år siden. Weeheey! (Jeg liker både Däniken og Randi uten at jeg anser noen av dem som bærere av den absolutte sannhet.) Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Kvalatad Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) bildet mitt er del av kornsirkelen... legger ved heile bildet, såg det i programet trådstarter snakker om så gjekk på tvnorge i april. Dei kunne ikkje sjå fasongen før sola lagde skyggene på så og så måte, den sirkelen til høgre er "binærtal" som blei overtyda ei stund etter; kor mange dei var hen dei budde osv..huska ikkje tala.. men denne kornsirkelen va kul! veldig bra og goosebumpy dokumentar! "the truth e tydleg out there somewhere"... Endret 28. oktober 2006 av Kvalatad Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Ja, det lages mange med planker og tau, mange flotte også. bl.a til reklamestunt. Men å forsøke å forklare 409 sirkler, 1000 fot i diameter på én natt, med planker og tau.. Det er for dumt, og komplett ignorant. Jeg har ingen grunn til å tro at sirklene ikke er menneskeskapt, men de er isåfall skapt på annet vis enn de kjente metodene. Det er vel nettopp derfor folk driver med sånt. Bare tenk deg hva slags marked som åpner seg for slikt. Bare se på utviklingen av kornsirkler. Fra primitive mønstre i 1990-tallet(?) til større og mer komplekse former. Hvem er vel interessert i enkle sirkler ? Altså må man alltid lage en større og "utrolig" kornsirkler hver gang slik at den skal bli vurdert som 'utenomjordisk'. Dessuten finnes det vel mange åkere i USA hvor absolutt ingen "lever", så da har man sikkert mer tid å lage noe slikt enn bare en natt. Men bare at utenomjordiske vesener (som naturligvis alltid kommer med flyvende tallerken og alltid har de typiske kjennemerkene, ikke noe hår, ovale øyer osv osv) har reist x antall lysår for å lage bitte bitte små kornsirkler (som virker store for oss) er ikke veldig urealistisk. Hvis de virkelig vil gi inntrykk burde de brenne inn mønstre i bakken på et areal på 50 x 50 km. Endret 29. oktober 2006 av Pels Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Og med stor fare for å virke enda mer fanatisk,så skal jeg formulere den lille setningen jeg skrev på en annen måte. Jeg er helt enig i at det å gjette seg til ord og mening i et ukjent språk er umulig,men det var heller ikke det jeg mente.Hva heller om vårt språk og vår måte å kommunisere med hverandre på har blitt forsket på og grundig studert gjennom århundrer av såkalte "Aliens". Vi har ingen garanti på om vi blir iaktatt av andre sivilisasjoner eller ei.7094094[/snapback] I såfall burde det være en enkel sak for de å skrive sine budskap på engelsk i åkrene. Hvorfor gjør de ikke det da? :!: I stedet utfører de hastverksarbeid som f.eks 409 (se utdyping i denne posten) og andre barnsligheter i britiske kornåkre, og altså kun på natta når ingen ser de. :!: :!: Endret 29. oktober 2006 av SeaLion Lenke til kommentar
Orochimaru Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Vel jeg kan si dette med en gang: Jeg tror på dette. Dessuten så "Hvis de lyskulene er virkelige så er det ikke vanskelig for ailiens å få dem til å reise super-fort! Bare tenk på Star Wars =) Tenk på det du. Kanskje denne rasen er såpass avansert. Tenk litt før dere snakker.. Ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå