olefiver Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har diskutert kornsirkler opp og i mente, med mange mennesker. Det som slår meg hver gang, er hvordan skeptikerne _alltid_ unnviker å nevne noe om de fysiske/biologiske endringene i kornet påvirket av sirkler. Les her: http://www.bltresearch.com/plantab.html Hm, første gang jeg har hørt om den siden. Skal ta en titt på den, men ved første blikk fant jeg ikke noen omfattende undersøkelser gjort av BLT for å se om det er mulig å forårsake de endringene selv. En dokumentasjon av endringer er ikke bevis.Men som sagt, det er bare ved første blikk. 409 _kan_ ikke lages på én natt, perfekt geometrisk, biologiske endringer i kornet, uten å etterlate fotspor. Man måtte jo vært 100 mann med GPS, og da hadde man nok blitt oppdaget.Hvem/Hva lager de "ekte" sirklene? Jeg vet ikke. Men jeg vet at det ikke er ungdom med planker og tau. Ja, det lages mange med planker og tau, mange flotte også. bl.a til reklamestunt. Men å forsøke å forklare 409 sirkler, 1000 fot i diameter på én natt, med planker og tau.. Det er for dumt, og komplett ignorant. Jeg har ingen grunn til å tro at sirklene ikke er menneskeskapt, men de er isåfall skapt på annet vis enn de kjente metodene. En annen sak som ofte går igjen er at tilhengere av "sirklene er for avanserte for å lages med tau og plank" er at sirkelmakerne ikke kunne gjort det på tau og plank måten uten å bli oppdaget. Det faller tilsynelatende aldri inn at det kan være avtalt spill med åker eieren, eller at åkere rett og slett er så stor at det ikke er mulig å bli oppdaget uten 24/7 overvåking. Når det gjelder 409 vet jeg ikke mer enn det jeg ser. Altså jeg vet ikke hvor nær evt. bebyggelse er den delen av åkeren, bildet viser ikke det. Så, 409 har 6 armer. Hver arm har 13 hovedsirkler med avleggere. hvis vi beregner en kæll per sirkelgruppe per arm er det 78 kæll. Det frigjør 22 mann fra de 100 med GPS du mente trengtes. GPS trengs ikke, og ville i tillegg vært for unøyaktig. Det du trenger er kjennskap til geometri, og god og omhyggelig organisering. Lag midt sirkelen og så gå utover derfra. 78 mann fordeler seg utover mens 22 organiserer. Ferdig oppmålte tau definerer avstandene. Spiral formen kan være en utfordring, men kan løses relativt lett med planlegging, ferdige avstandstau og triangulering. Hvis folka har øvd på forhånd går det som fot i hose. Så tråkker/bøyer/hwatever de opp de 78 hovedsirklene, sirkler er enkle å lage, og går videre med småsirklene etterpå. Fotspor. Har BLT, eller noen andre, virkelig gått rundt i åkeren og lett etter fotspor? jeg har sovet i kornåkere gjentatte ganger og bakken der er ikke egnelig til å etterlate seg fotspor med mindre det er ganske bløtt. Hvis du mener "uten å etterlate fotspor" som i "uten å etterlate gåstier i kornet" vil jeg si at det er meget mulig å gå (forsiktig) gjennom en åker uten å lage en sti. Dertil er det bildet klart tatt fra stor høyde. Fravær av stier i åkeren på det bildet kan like godt tilskrives detaljnivået. Dertil er traktorspor en god fremkomstmåte. Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 olefiver: Kjenner du til circlemakers? De er verdens-ledende på man-made sirkler. Les reaksjonen deres på 409, spesielt det jeg har uthevet: 17 August 2001: Awe inspiring, jaw dropping, mind warping, incomprehensible, bloody huge, are a few phrases that come to mind when viewing this years "finale" formation which was discovered on top of Milk Hill in Wiltshire above the White Horse on 13th August. It's difficult to take on board the sheer scale and complexity of this formation it spans ten tram lines and if you walked from one side of the formation to the other you would have covered approaching 1500ft! Compare that to the average diameter of formations this year which is approx 200ft. There are over 400 circles incorporated into the design a record amount dwarfing all previous formation. The formation has already been variously described as "Utterly AWESOME" by american radio talk show host Jeff Rense, as the "greatest formation to form in the entire world" by crop circle researcher Stuart Dike, as "the mother and father of all crop circles" by crop circle researcher Charles Mallett, as "the pinnacle, the very epitome of perfection, the paragon of all circles" by Mark Fussell from the crop circle connector website, who goes on to say "there are not enough words in the English vocabulary to describe how amazing this crop circle is". Everyone is saying this feat is beyond human ability. This is an unprecedented formation and definitely one for the history books and I don't think it's an overstatement to describe it as truly paradigm shifting. You can view some great aerial footage of the formation at the cropcircleconnector.com. Here's something to ponder, if this formation was man made allowing for time to get into and out of the field under cover of darkness the construction time left should be around four hours. Given that there are over 400 circles some of which span approx 70ft in diameter that would mean that one of those circles would need to be created every 30 seconds and that's not even allowing any time for the surveying, purely flattening, this formation pushes the envelope and that's a MASSIVE understatement... my brain hurts! To give you some idea of the scale of the formation pictured below is an enlarged detail of the above photo showing just the center of the formation, we've ringed the area to indicate where someone is standing, you can barely see them, now can you see how massive the formation is! De skriver videre: 18 August 2001: It's now a week since the spectacular Milk Hill formation was discovered and the UK media have smelt the coffee and are now starting to run articles about this unprecedented formation. UK press agency ananova.com have run two articles about this years crop circles. The first is about the Milk Hill formation entitled "Largest and most complex crop circle ever". The second article also mentions the Milk Hill formation and is sourced from an earlier report from BBC Online (see below). BBC Online have published an article about the crop circle phenomenon which includes the Milk Hill formation. In it local farmer Tim Carson talks about the formation describing it as "something that defies belief." http://www.circlemakers.org/totc2001.html én ting er at 100 mennesker garantert ville laget spor, og deres parkerte biler osv ville blitt observert. En annen ting er at om 100 stk hadde vært med på dette, hadde garantert circlemakers, som er selve kjernen, vært involvert, ikke bare forbauset og enormt imponerte. Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvor er dette bildet fra? Jeg kopierte bildet og forstørret det,og synes kanskje "traktorsporene?" synes litt for godt der sirklene er? 7046403[/snapback] Flust av bilder å velge mellom: http://images.google.com/images?q=milk+hil...18&sa=N&ndsp=18 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva om hundrevis av folk hadde deltatt på noe slikt. En, om ikke flere ville ha røpt det hele temmelig fort. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) olefiver: Kjenner du til circlemakers? De er verdens-ledende på man-made sirkler.Niks, ikke før nå.Men jeg la merke til å selv ikke de sa flatt ut at den var umulig å lage med konvensjonelle middler. én ting er at 100 mennesker garantert ville laget spor, og deres parkerte biler osv ville blitt observert.Din påstand om at 100 mennesker garantert ville laget spor, er kun det: en påstand.Men jeg tar gjerne imot bevis på at det ville være umulig for 100 mennesker å bevege seg gjennom en åker uten å lage åpenbare spor. Er det forresten kilder som sier at det ikke var spor etter mennesker i åkeren til 409? En annen ting er at om 100 stk hadde vært med på dette, hadde garantert circlemakers, som er selve kjernen, vært involvert, ikke bare forbauset og enormt imponerte.Desverre enda en påstand uten underbygging. Det at Circlemakers er verdensledende på kornsirkellaging garanterer på ingen måte at noen av disse var involvert i sirkel 409. Given that there are over 400 circles some of which span approx 70ft in diameter that would mean that one of those circles would need to be created every 30 seconds Bet meg forresten fast i dette regnestykket hans. Nå vet ikke jeg hvor mange Circlemakers som vanligvis drar ut på jobb, men her beregner han altså med at det var kun en person som lagde 409. DET tror tilogmed jeg er umulig.Hadde han derimot beregnet tidsaspektet mot en mer fornuftig mengde sirkelmakere ... EDIT: Hva om hundrevis av folk hadde deltatt på noe slikt. En, om ikke flere ville ha røpt det hele temmelig fort.Hvis det prinsippet var riktig ville all hemmelig etterretning i verden være fåfengt. Endret 11. oktober 2006 av olefiver Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 olefiver: Kjenner du til circlemakers? De er verdens-ledende på man-made sirkler.Niks, ikke før nå.Men jeg la merke til å selv ikke de sa flatt ut at den var umulig å lage med konvensjonelle middler. Nettopp mitt poeng. Andre sirkler sier de nemlig "flatt ut" hvem som har og hvordan de er laget. Det merkverdige her var hvor usedvanlig forsiktige de er i sin omtale av 409 kontra andre sirkler. én ting er at 100 mennesker garantert ville laget spor, og deres parkerte biler osv ville blitt observert.Din påstand om at 100 mennesker garantert ville laget spor, er kun det: en påstand.Men jeg tar gjerne imot bevis på at det ville være umulig for 100 mennesker å bevege seg gjennom en åker uten å lage åpenbare spor. Er det forresten kilder som sier at det ikke var spor etter mennesker i åkeren til 409? Jeg vil gjerne se deg og 99 venner tråkke over store områder i en åker uten å lage spor.Ja, det har vært vist til i denne og mange andre sirker at det ikke er fotspor, har ikke link for hånden. Så du nevnte dokumentar på TVN? mener det nevnes der. En annen ting er at om 100 stk hadde vært med på dette, hadde garantert circlemakers, som er selve kjernen, vært involvert, ikke bare forbauset og enormt imponerte.Desverre enda en påstand uten underbygging. Det at Circlemakers er verdensledende på kornsirkellaging garanterer på ingen måte at noen av disse var involvert i sirkel 409. De ville ha visst om det jo, om det var 100 proffe sirkelmakere fra England som sto bak. Det er tross alt ikke _så_ stort miljø, og det er knyttet sammen nettopp via circlemakers. Som du vil finne ut ved å lese litt mer på siden. Given that there are over 400 circles some of which span approx 70ft in diameter that would mean that one of those circles would need to be created every 30 seconds Bet meg forresten fast i dette regnestykket hans. Nå vet ikke jeg hvor mange Circlemakers som vanligvis drar ut på jobb, men her beregner han altså med at det var kun en person som lagde 409. DET tror tilogmed jeg er umulig.Hadde han derimot beregnet tidsaspektet mot en mer fornuftig mengde sirkelmakere ... Nå roter du litt.. Han sier da ingenting om antall personer i beregningen sin, han simpelthen fastslår at en ny sirkel må fullføres hvert 30 sek. Noe som betyr at 2 pers. ville gjort det dobbelt så fort, og at de dermed hadde hatt 60 sek. på hver sirkel, 4 pers. ville hatt 120sek. osv.EDIT:Hva om hundrevis av folk hadde deltatt på noe slikt. En, om ikke flere ville ha røpt det hele temmelig fort.Hvis det prinsippet var riktig ville all hemmelig etterretning i verden være fåfengt. 7046970[/snapback] Du må skille mellom proffe militære og ungdommer som driver hobby. Om du hadde samlet 100 grafittimalere i Norge til å lage noe hemmelig, tror du ikke én av dem hadde lekket noe som helst til en venn som hadde lekket til en venn osv? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har diskutert kornsirkler opp og i mente, med mange mennesker. Det som slår meg hver gang, er hvordan skeptikerne _alltid_ unnviker å nevne noe om de fysiske/biologiske endringene i kornet påvirket av sirkler.7046199[/snapback] Svaret står bl.a her: http://www.seti.org/site/apps/nl/content2....94993&ct=220976 Those folks that continue to believe that at least a few of the non-Hollywood crop circles have alien architects often point to so-called physical anomalies. The wheat stalks themselves seem pathologically different. But as Lundberg notes, "when you crush wheat down, there are going to be biological changes." In addition, finding unusual components in the soil at a crop circle doesnt mean much unless you do a controlled experiment, and sample soil at nearby, but unblemished, locations. Finally, theres the hoax factor. One published advocate of anomalies in crop circles continues to maintain that he found one saturated with "meteorite dust," despite the fact that human perpetrators have admitted to pouring iron filings on this particular glyph. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 én ting er at 100 mennesker garantert ville laget spor, og deres parkerte biler osv ville blitt observert.Din påstand om at 100 mennesker garantert ville laget spor, er kun det: en påstand.Men jeg tar gjerne imot bevis på at det ville være umulig for 100 mennesker å bevege seg gjennom en åker uten å lage åpenbare spor. Er det forresten kilder som sier at det ikke var spor etter mennesker i åkeren til 409? Jeg vil gjerne se deg og 99 venner tråkke over store områder i en åker uten å lage spor.Har ikke 99 venner Med litt planlegging ville jeg ihvertfall fått mine 99 liksom venner til ikke å gå rundt i åkeren i flokk. Dessuten, husk de fine stiene som traktorsporene lager. En annen ting er at om 100 stk hadde vært med på dette, hadde garantert circlemakers, som er selve kjernen, vært involvert, ikke bare forbauset og enormt imponerte.Desverre enda en påstand uten underbygging. Det at Circlemakers er verdensledende på kornsirkellaging garanterer på ingen måte at noen av disse var involvert i sirkel 409. De ville ha visst om det jo, om det var 100 proffe sirkelmakere fra England som sto bak. Det er tross alt ikke _så_ stort miljø, og det er knyttet sammen nettopp via circlemakers. Som du vil finne ut ved å lese litt mer på siden.Så det måtte vært 100 proffe sirkelmakere som lagde 409?Dessuten klarer jeg å skrive som om jeg er overrasket selv om jeg vet hva som foregår fordi jeg var med på det som foregikk. *wink, wink* Given that there are over 400 circles some of which span approx 70ft in diameter that would mean that one of those circles would need to be created every 30 seconds Bet meg forresten fast i dette regnestykket hans. Nå vet ikke jeg hvor mange Circlemakers som vanligvis drar ut på jobb, men her beregner han altså med at det var kun en person som lagde 409. DET tror tilogmed jeg er umulig.Hadde han derimot beregnet tidsaspektet mot en mer fornuftig mengde sirkelmakere ... Nå roter du litt.. Han sier da ingenting om antall personer i beregningen sin, han simpelthen fastslår at en ny sirkel må fullføres hvert 30 sek. Noe som betyr at 2 pers. ville gjort det dobbelt så fort, og at de dermed hadde hatt 60 sek. på hver sirkel, 4 pers. ville hatt 120sek. osv.Jeg roter ikke.Hans regnestykke baserer seg på at det er en person som lager sirkelen. Derfor må det lages en sirkel per 30 sek. Men det er helt riktig at han ikke sier noe om antall personer i beregningen. Det er det som gjør beregningen så tvetydig, og er grunnen til at jeg bemerket det. For folk flest vil ikke tenke over dette. Det de ser er: det var 409 sirkler, noen av dem 70 fot i diameter, og det må lages en ny hvert 30. sek. "wow! hvert 30. sek! det er jo umulig!" Folk kan kort sagt bli blendet av tallene. Binder seg forresten opp mot min *wink, wink* over EDIT:Hva om hundrevis av folk hadde deltatt på noe slikt. En, om ikke flere ville ha røpt det hele temmelig fort.Hvis det prinsippet var riktig ville all hemmelig etterretning i verden være fåfengt. 7046970[/snapback] Du må skille mellom proffe militære og ungdommer som driver hobby. Om du hadde samlet 100 grafittimalere i Norge til å lage noe hemmelig, tror du ikke én av dem hadde lekket noe som helst til en venn som hadde lekket til en venn osv?Poenget er at både Marzo og du tar det for gitt at av 100 personer ville minimum 1 ha tjattra innen kort tid. Verden er ikke så skråsikker. Det er absolutt mulig for 100 personer å holde en hemmelighet.Særlig hvis det er en gevinst eller straff i det... (merk at jeg ikke sier at de som sladrer blir drept eller de som holder tett blir rike. gevinst/straff kan være så mangt) Merk også at jeg ikke er uenig av prinsipp. Noen må være djevelens advokat Uansett har jeg ennå til gode å se bevis/argumenter/sirkler/ect. som ikke kan forklares ved menneskelig driftighet, sluhet og kunnskap. Den beste måten å bevise at sirkler blir lagd av andre, eller med ikke offentlig teknikk, er å finne den ene saken som uomtvistelig ikke kan forklares med de teknikker som er kjente, eller ved naturlige fenomener uavhengige av, eller konsevkenser av sirkellaging. Det finnes en meget enkel måte å bevise (motbevise) at 409 ikke kan lages med konvensjonelle sirkelmaker teknikker: Få Circlemakers, eller noen andre, til å forsøke å gjenskape 409. Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Jeg har diskutert kornsirkler opp og i mente, med mange mennesker. Det som slår meg hver gang, er hvordan skeptikerne _alltid_ unnviker å nevne noe om de fysiske/biologiske endringene i kornet påvirket av sirkler.7046199[/snapback] Svaret står bl.a her: http://www.seti.org/site/apps/nl/content2....94993&ct=220976 Those folks that continue to believe that at least a few of the non-Hollywood crop circles have alien architects often point to so-called physical anomalies. The wheat stalks themselves seem pathologically different. But as Lundberg notes, "when you crush wheat down, there are going to be biological changes." In addition, finding unusual components in the soil at a crop circle doesnt mean much unless you do a controlled experiment, and sample soil at nearby, but unblemished, locations. Finally, theres the hoax factor. One published advocate of anomalies in crop circles continues to maintain that he found one saturated with "meteorite dust," despite the fact that human perpetrators have admitted to pouring iron filings on this particular glyph. 7047769[/snapback] Det der er ikke et svar, det er en teori. Bending at the base of the plant stem is a totally separate condition which is thought by many people to indicate that any formation in which it is found is "genuine" (not mechanically flattened). This type of bending is found at the very bottom of the stem, where it comes out of the earth, and is often quite pronounced. Marked bending at the base of conola/oilseed rape plants -- which are known to break, not bend, when mechanically flattened. Photos: Janet Ossebaard Although this particular parameter has not been scientifically evaluated, it is known that mechanical flattening (with planks, boards or human feet) of many plants (particularly canola, above) will snap or break the plant stems, rather than bend them. As the summer progresses and the cereal crops - in which a majority of the crop formations occur - dry down, the plants become less and less elastic, making bending at the stem base in these crops perhaps more significant later on in the season. "In addition, finding unusual components in the soil at a crop circle doesnt mean much unless you do a controlled experiment, and sample soil at nearby, but unblemished, locations." Vel, BLT bruker alltid kontrollområder i tillegg: When crop circles occur in more mature plants, where the embryo is fully formed or nearly so, the seeds will again be visually stunted and will weigh less than normal, but the effects on reproduction vary. One effect observed has been an alteration in normal growth-habit of the developing seedlings: in species which have a normal variability of growth at particular stages, this variability has been lost -- with the result being that all of the germinating seeds exhibit synchronized growth Finally, when crop circles occur in mature plants with fully formed seeds, these seeds often exhibit a statistically significant massive increase in growth rate and vigor, with growth-rate up to five times the rate of the control seeds. Further, these seedlings can tolerate extreme stress (lack of water and/or light) for considerable periods of time without apparent harm. Endret 11. oktober 2006 av toth Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Det finnes en meget enkel måte å bevise (motbevise) at 409 ikke kan lages med konvensjonelle sirkelmaker teknikker: Få Circlemakers, eller noen andre, til å forsøke å gjenskape 409. 7047821[/snapback] De vil ikke. Ikke i dagslys en gang. Hvorfor, mon tro? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Jeg har diskutert kornsirkler opp og i mente, med mange mennesker. Det som slår meg hver gang, er hvordan skeptikerne _alltid_ unnviker å nevne noe om de fysiske/biologiske endringene i kornet påvirket av sirkler.7046199[/snapback] Svaret står bl.a her: http://www.seti.org/site/apps/nl/content2....94993&ct=220976 Those folks that continue to believe that at least a few of the non-Hollywood crop circles have alien architects often point to so-called physical anomalies. The wheat stalks themselves seem pathologically different. But as Lundberg notes, "when you crush wheat down, there are going to be biological changes." In addition, finding unusual components in the soil at a crop circle doesnt mean much unless you do a controlled experiment, and sample soil at nearby, but unblemished, locations. Finally, theres the hoax factor. One published advocate of anomalies in crop circles continues to maintain that he found one saturated with "meteorite dust," despite the fact that human perpetrators have admitted to pouring iron filings on this particular glyph. 7047769[/snapback] Det der er ikke et svar, det er en teori. Hm. Det er ikke en teori, det er logikk. Pluss: gå ut i en åker, tråkk ned korn, kom tilbake om en uke. Har det skjedd noe med kornet du tråkket ned? *snip klipp fra BLTs nettsider*Problemet er at BLT ikke har foretatt kontrollerte eksperimenter (så langt jeg kan se) for å se om de kan gjenskape forhold ved kontruksjonen av kornsirkler. Intil de gjør det er korninnsamlingen deres kun akkurat det: korninnsamling. Det finnes en meget enkel måte å bevise (motbevise) at 409 ikke kan lages med konvensjonelle sirkelmaker teknikker: Få Circlemakers, eller noen andre, til å forsøke å gjenskape 409. De vil ikke. Ikke i dagslys en gang. Hvorfor, mon tro? Sannsynligvis ikke fordi de var med på det sjøl *wink, wink, nudge, nudge* Endret 11. oktober 2006 av olefiver Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har diskutert kornsirkler opp og i mente, med mange mennesker. Det som slår meg hver gang, er hvordan skeptikerne _alltid_ unnviker å nevne noe om de fysiske/biologiske endringene i kornet påvirket av sirkler.7046199[/snapback] Svaret står bl.a her: http://www.seti.org/site/apps/nl/content2....94993&ct=220976 Those folks that continue to believe that at least a few of the non-Hollywood crop circles have alien architects often point to so-called physical anomalies. The wheat stalks themselves seem pathologically different. But as Lundberg notes, "when you crush wheat down, there are going to be biological changes." In addition, finding unusual components in the soil at a crop circle doesnt mean much unless you do a controlled experiment, and sample soil at nearby, but unblemished, locations. Finally, theres the hoax factor. One published advocate of anomalies in crop circles continues to maintain that he found one saturated with "meteorite dust," despite the fact that human perpetrators have admitted to pouring iron filings on this particular glyph. 7047769[/snapback] Det der er ikke et svar, det er en teori. Hm. Det er ikke en teori, det er logikk. Pluss: gå ut i en åker, tråkk ned korn, kom tilbake om en uke. Har det skjedd noe med kornet du tråkket ned?Jeg tør vedde et stort antall av mine kroppsdeler på at vekstforholdene ikke _bedres_ av å bli tråkket på..Det er en grunn til at bønder over hele verden har noe imot at folk tråkker i åkeren. Men i en "ekte" kornsirkel derimot: *snip klipp fra BLTs nettsider*Problemet er at BLT ikke har foretatt kontrollerte eksperimenter (så langt jeg kan se) for å se om de kan gjenskape forhold ved kontruksjonen av kornsirkler. Intil de gjør det er korninnsamlingen deres kun akkurat det: korninnsamling. Marked bending at the base of conola/oilseed rape plants -- which are known to break, not bend, when mechanically flattened. Det finnes en meget enkel måte å bevise (motbevise) at 409 ikke kan lages med konvensjonelle sirkelmaker teknikker: Få Circlemakers, eller noen andre, til å forsøke å gjenskape 409. De vil ikke. Ikke i dagslys en gang. Hvorfor, mon tro? Sannsynligvis ikke fordi de var med på det sjøl *wink, wink, nudge, nudge* 7047941[/snapback] De lager jo gjerne andre sirkler, så det holder ikke.. *know what i mean? say no more!* Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Tar å kutter litt siteringer jeg *snip*Jeg tør vedde et stort antall av mine kroppsdeler på at vekstforholdene ikke _bedres_ av å bli tråkket på.. Det er en grunn til at bønder over hele verden har noe imot at folk tråkker i åkeren. Men i en "ekte" kornsirkel derimot: Grunnen til at bønder ikke liker at kornet blir tråkket i er at "på-tråkket" korn ikke er like mye verdt. De får ikke like mye penger av korn med jord i aksene. Ei heller blir vekstforholdene for det nedtråkte kornet noe særlig bedre.Men skal det bildet "bevise" at vekstforholdene bedres i en "ekte" kornsirkel?? Og er det forresten stående korn? For hvis det er stående korn har jeg ingen problemer med å forstå at kornet i sirkelen har vokst bedre. Kornsirkelen har nemlig fjernet store deler av konkurransen om sol og næring. *snip*Marked bending at the base of conola/oilseed rape plants -- which are known to break, not bend, when mechanically flattened. Igjen, er dette kontrollerte, gjennomgående eksperimenter på forhold i og utenfor kornsirkelen over tid med kontrollgrupper i andre åkere og i kunstige, sammenliknbare forhold i en lab?Vil mengde vann/fuktighet i planten, jordsmonn, luft påvirke i hvilken grad planten står i fare for å brekke i steden for å bøyes? Hvordan var værforholdene før, under, etter sirkeldannelse og korninnsamling? Hvilke teknikker, metoder har blitt brukt på testing av effekten av mekanisk utflating (mechanically flattened) ? Er det udelt bevist at alle kjente metoder for sirkellaging gir samme effekt på kornstammen? Gir denne/disse formen(e) for mekanisk påvirkning av kornet samme effekt uansett korntype? Har tidspunkt for såing noen innvirkning? etc. etc. Endret 12. oktober 2006 av olefiver Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Enkelte sirkler er jo rett og slett imponerende uansett hvem det er som har laget dem,med tanke på presisjon og kompleksitet. Husker jeg så den dokumentaren på TVN for en stund siden,og det var vel det mest interessante jeg har sett angående dette. Selv om jeg hadde vanskeligheter for å svelge det innslaget hvor alien ansiktet dukket opp i åkeren,så var det andre innslag igjen som gjorde det mer interessant igjen.Husker ikke helt eksakt,men det var en sirkel som var i koder av noe slag som viste seg å inneholde teksten "goddess of all creation". Er dette mulig for en bonde eller 100? Men det er jo lov å være litt kritisk uansett,siden dette også ER mulig for mennesket å skape. Mer interessant hadde det vært hvis "det/de" som lager dette kunne gjort dette på andre steder og på andre måter som det ville vært nærmest umulig for mennesket å etterligne. Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 FTV: alien-ansiktet dukket faktisk opp, sjekk engelske aviser.. olefiver: Det er lettere om du leser på BLT, enn at jeg gjengir det mer eller mindre korrekt. Det er faktisk seriøse forskere, ikke "croppies". btw: det er bare én kjent metode for å lage sirklene: "stompers" og tau. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 olefiver: Det er lettere om du leser på BLT, enn at jeg gjengir det mer eller mindre korrekt. Det er faktisk seriøse forskere, ikke "croppies".Har lest noe inne på BLT sine sider. Tviler ikke på at de er seriøse, men jeg har enda tilgode å finne omfattende forskning av den typen jeg spør etter. Men selvfølgelig mulig at jeg ikke ser på riktig sted. btw: det er bare én kjent metode for å lage sirklene: "stompers" og tau.Mener så bestemt at jeg har sett dokumentar om sirkelmakere som bruker andre metoder. En stund siden så jeg husker ikke mye, men husker noen brukte plenruller... Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) olefiver: Jeg har lest så mye rart på så mange forskjellige plasser, det ville være mye lettere å diskutere dette om du hadde lest det samme.. Men do me a favor, begynn med denne: "Til tross for at en del sirkler er falske (anslagsvis ca. 20%), er langt de fleste å anse som ekte, dvs. IKKE laget manuelt av mennesker. Bevisene for dette er mange og uomtvistelige, og støttes av mer enn 10 års vitenskapelig forskning av 250 kornsirkler i 8 forskjellige land. " Endret 13. oktober 2006 av toth Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Angående 409: Traktorsporene går *jevnt* gjennom hele åkeren, med *jevne* mellomrom. De som lagde sirkelen kan bare bruke traktorspor for å bevege seg i. Ellers er alle sirklene uten traktorspor gjennom ett lite hopp mellom hver. Formen er en følger en grei algoritme: 1. Hexagram -- 1-7 personer kan måle seg fram med ett tau med gitt lengde, til seks punkter, som danner et hexagon. 2. Sentrum av hexagon er midten av motivet. 3. Avstanden fra sentrum av motivet til hjørnene av hexagon brukes til å danne angivende "sirkler" / halvmåner rundt hvert punkt i hexagon-- som er angivende sirkler som starter i midten av motivet, og avsluttes når de bryter neste angivende sirkel. 4: I punktene hvor de angivende sirklene bryter hverandre, dannes den første 6 sirklene, utenom midt-sirkelen. Alternativt, så ville de som lagde sirklene brukt den 5/6. sirkelgruppen, inkludert midten som referansepunkt i ett hexagon-- som løses enkelt og greit ved å bruke 6 like lange tau fra midten ut til 5/6 sirkelgruppe, hvor avstanden mellom alle i gruppen er lik avstanden fra midten til hver gruppe. Tegningen er laget i MS-Paint på fem minutter, og har ikke vitenskapelige måleenheter eller hjelpeliner; likevel ble den rett i den forstand at den gjengir formen på mønsteret i åkeren. Sirklene reduseres ikke riktig i tegningen, og den største sirkelen er på feil punkt; den er *før* brytninspunktet mellom de angivende sirklene. Formen på hovedmotivet er også langt fra perfekt; Ingen armer på hovedarmene er rett, og 2 av hovedarmene er 12 sirkler med en bitte liten sirkel på enden, mens de resterende 4 er 13 jevnt reduserte sirkler. Figuren er kun symetrisk der den følger en sirkel med sentrum i hjørnet av ett hexagon -- alle former som er utenfor de angivende sirklene er usymetriske: Ta for eksempel alle sirklene til sidene for sirklene langs den angivende sirkelbuen. Størrelseforholdet mellom sirklene: Radius = Midtsirkelens radius = 15 enheter Midten og alle sirkler i hexagon (ytterste røde hexagon), som brytes av en linje trukket mellom 5. og 6. sirkel i to punkter fra hexagon (ytterste røde) er 15 enheter. Til hver side fra de store sirklene, i sirkel-buene (fiolett) trekkes omtrent 1 enhet i radius fra hver sirkel. Det er *ikke* vanskelig matte eller kunst; det er en enkel algoritme. Tallene som går igjen hele tiden er: Avstanden mellom punktene i hexagon er den samme som fra sentrum av hexagon til hvert punkt i hexagon. Avstanden fra midten til hvert punkt i hexagon er den samme som radius i den angivende sirkelen-- som former armenes bane i en sirkel-bue. Det vil si; De som lagde sirklene trengte TO lengder tau; -6 tau på 15 enheter -6 tau på radius av sirklene = avstanden fra punktene i hexagon = avstanden fra sentrum av motivet til hvert punkt i hexagon. Med planlegging: Kunne seks personer laget bildet, mens en person holdt tauene langs sentrum og passet på at alle holdt seg til algoritmen. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har lest om "alien-ansiktet" nå av både kritikere og av de som ikke tror det er menneske laget. Og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro.Det å lage noe sånt er uansett godt gjort spør du meg. Kritikerene på sin side gjør det de kan for å finne feil,blandt annet så påpeker de rammen som omgir ansiktet og sier at vinklene nederst på rammen ikke er 100% 90 graders vinkel og at selve ansiktet ikke er 100% i senter i forhold til rammen. Sirkelen ved siden av ansiktet inneholdt en binær-kode med en forholdsvis guffen beskjed. Nå skjønner ikke jeg så mye av binær-koder akkurat,men noe sier meg at man bør ha rimelig grei kunnskap om dette,spesielt hvis man bestemmer seg for å "tråkke" dette sammen ned i en åker? Men hva vet jeg. Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Andre1983: I dine beregninger og tegning har du ikke tatt med alle sirklene som går "sidelengs" ut fra armene.. Og bruk gjerne en lignende matematisk forklaringsmetode på hvordan man skriver binær-kode i en åker. Beskjeden er forøvrig: "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. EELRIJUE. There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING [bell sound]" http://mmmgroup.altervista.org/e-crab.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå