Co0O Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har tenkt å kjøpe nytt digitalt kompaktkamera før sommeren, og er litt i stuss om hva jeg skal velge. Har et Kodak DX6440 som jeg har vært svært fornøyd med. Nå har det gått i gulvet for siste gang , og jeg må ha nytt. Denne gangen vil jeg ha et som tar mindre plass i jakkelommen. Kriterier: - maks 2700 kr (absoultt grense) - SD/MMC (vil ikke kjøpe nye kort) - lommevennlig - helst med bildeforhold 3:2 - minst 5 megapiksler - minst 3x optisk zoom Akkurat nå vipper jeg litt mellom Ixus 55, Kodak V550 og Nikon P2, andre forslag? Bildekvaliteten er viktigst, størrelse er viktig, bryr meg ikke med masse fikse funksjoner eller manuelle innstillinger. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Ixus 55/60 synes jeg høres ut som et godt valg. Synes nemlig jeg så Ixus 60 til ca 2700 et sted.. men den har 6 megapixler fordelt på en bildebrikke som er like stor som Ixus 50 sin 5 megapixler.. så det kan bli mer støy. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 men den har 6 megapixler fordelt på en bildebrikke som er like stor som Ixus 50 sin 5 megapixler.. så det kan bli mer støy. 5916070[/snapback] Tenkte det samme, for de er vel teknisk like? Ixus 60 har større lcd-skjerm, men det har også 55, derfor jeg vurderer akkurat den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå