frakk2000 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Bilen har begynt å daue på lavt turtall, f.eks når den står på tomgang, virker også som den holder på å daue i nedoverbakker, turtallet dropper til 0 plutselig, også gir jeg litt gass, så kommer den igjen. Lurte på om dette kunne ha noe sammenheng med "engine control" releet som durer når jeg kutter tenninga. (Hjelper å dunke litt borti releboksen, så slutter den å dure). Mistenker noe tøys i bensinen, noen andre gode forslag? Evnt ting jeg kan sjekke? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Sjekk jordinga, kan være der feilen ligger. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Aj, åssen i h* skal jeg finne ut jordingsfeil? Noen gode tips ? >_< Jeg har et multimeter hvis det hjelper Hvis jeg lar den stå på tomgang, så er det akkurat som den bommer litt av og til. *Murr Murr putt murr murr murr putt* osv (Vanskelig å forklare gitt). Endret 16. april 2006 av frakk2000 Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Ugh, det går bare dårligere, nå starter den ikke i det hele tatt Tror jeg må få sjekket pluggene? Lenke til kommentar
otis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Plugger, tennkabler, rotor og fordeler om du har det. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Er en skikkelig kjip fordeler, ser ikke helt vanlig ut ihvertfall >_< Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Okay, en oppdatert feilbeskrivelse: Det begynte med litt hosting på lavt turtall, fungerte fint når jeg gir gass. Så begynte den å daue på lavt turtall, måtte holde litt turtall på den hele tia, for at den ikke skulle dø. Så blir den kjipere å starte, den vrommer litt, så kutter den. Hvis jeg lar den stå ei stund, så vrommer den mer, men så står den bare å kinner igjen. Trodde kanskje det var snakk om kondens, den kunne virke som jeg ikke får bensin, men har prøvd med kondensfjerner og fylt tanken full. Det så ikke ut til å hjelpe mye, og bilen går greit på høyere turtall, så det virker ikke som det er bensinen som er problemet. Nå i det siste ville den ikke starte i det hele tatt. Noen gode tips? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 *Murr Murr putt murr murr murr putt* osv (Vanskelig å forklare gitt). 5930146[/snapback] Fin forklaring :!: Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Nappa ut et par plugger, men fikk ikke gnist. Sjekket Haynes boka, og det skulle være 1Ω mellom på den ene siden, og 10kΩ igjennom. Viser seg at det bare var 9kΩ gjennom, (iflg Haynes boka, var det bare å bytte med ei gang). Høres dette ut som en fornuftig forklaring på problemet? Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Okay, tror jeg har feilsøkt til dette: - Dårlig eller ingen gnist fra tennpluggene - Motor drukner (så den får bensin) Lav motstand(?) gjennom coilen, dette skal iflg Nissan ikke ha så mye å si (and I qoute: "Vi bytter coil kanskje 1 gang hvert 5 år, de går aldri i stykker") Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Tror jeg skal prøve å bytte plugger, fordelerlokk og rotor. Nesten dønn sikker på at det er noe b0g med det elektriske. Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Plugger, fordelerlokk, pluggkabler og rotor er jo nesten det første punktet når du har en slik type feil. Bra at du gjør noe med det. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Fikk en mekaniker til å kikke på bilen i går, vi testet pluggene, fordeleren, og coil. Får ikke strøm i det hele tatt dit. Startmotor sviver fint, batteriet er helt nytt. Dette er rare greier Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Da er det vel enten feil med ECU, om coil får signal derifra eller så er det vel feil med strømmen til coil. Får coil strøm direkte ifra batteriet? Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Jeg er usikker på hvor coilen får strømmen fra, men jeg mistenker to problemer her: 1. Coil 2. Motorcontrol rele'et som durte (det har så klart sluttet å dure nå) Vi testet med multimeter direkte i kontakten til coilen, og det virker som den får strøm, og det virker som det kommer noe spenning ut fra den, men som nevnt tidligere, så var Ohm testen feil, så jeg regner med jeg kjøper ny coil uansett. (Det er en standard nissan Primera del, så den kosta bare 494,- på mekonomen). Tror ikke det er motorstyringa, da ville motoren ha kutta direkte? Og ikke gradvis blitt dårligere å starte (på kald motor)? Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg er usikker på hvor coilen får strømmen fra, men jeg mistenker to problemer her: 1. Coil 2. Motorcontrol rele'et som durte (det har så klart sluttet å dure nå) Vi testet med multimeter direkte i kontakten til coilen, og det virker som den får strøm, og det virker som det kommer noe spenning ut fra den, men som nevnt tidligere, så var Ohm testen feil, så jeg regner med jeg kjøper ny coil uansett. (Det er en standard nissan Primera del, så den kosta bare 494,- på mekonomen). Tror ikke det er motorstyringa, da ville motoren ha kutta direkte? Og ikke gradvis blitt dårligere å starte (på kald motor)? 5979304[/snapback] Motorstyringa på min var dårlig, da kutta den ut 2 sylindere og vips så ble det dårlig med fart gitt Kan fort være det som er problemet ditt også. Om ikke nødvendigvis akkurat 2 sylindere da... :!: Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Ja, er litt redd for det. Må i hovedsak teste litt, så får jeg muligens heller kjøpe en brukt motorstyring. (Regner med Nissan skal ha 100 000,- for en ny). Coil er uansett billig å kjøpe. Like greit å teste det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå