Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med pixels på VGA skjerm

Anbefalte innlegg

Hei. Har netopp investert i nytt utstyr til pc, som jeg skrudde sammen hjemme.

Det som er nytt er:

AMD Athlon 64, 939 3700+

Asus A8N-E

Sapphire Radeon x850

Mist Strømforsyning, 500W

Fra før av hadde jeg NEC3050, chassis og 2x256mb Corsair Twin 3200LL Cas2

Problemet nå er at selv om maskinen starter opp, kommer det ofte "pixler" på skjermen, streker og firkanter overalt... Jo flere sider, applikasjoner jeg kjører desto verre blir det...

Kom oxo over en ram brikke, på 512mb, noname, pc2100 Cas 2.5 , som jeg satte i. dette funket til et visst punkt, maskina fant den nye brikken og fant ingen problemer med den. Men så knelte maskina og det kom ikke skjermbilde før jeg fjernet denne brikken...

Meg tykkes det har med Ram å gjøre... men vil høre med dere før jeg investerer i nye brikker...

Tillegg1: Har nå installert siste ATI drivere, istedenfor Omega driverene jeg hadde... Men ingen forskjell, fortsatt fullt av punkter på skjermen....

Har også oppstått en tendens med blåskjerm, noe som bekrefter min teori om ødelagte RAM brikker...

Setter pris på alle innspill...

Fortsettelse...

En mulighet for årsak kan være feil drivere installert for Sata disken... det fulgte nemlig ikke med en diskett med drivere, så jeg brukte en gammel diskett fra det gamle HK... Problemet nå er at selv om Bios og Windows utforsker finner diskettstasjonen, vil den ikke lese disketter, eller boote...

I windows explorer står det bare "please insert a disk in drive A". Derfor kan jeg ikke lage diskett med driver for Sata.

Får oxo blåskjerm rett som det er, og maskina henger seg ofte. Begynner å bli desp nå efter å ha brukt mange kroner ....

Endret av Gregor Martin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...