Gå til innhold

Lite hull på DVD/CD-brennere

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Har etter en lang stund med undring og fundering tatt meg den frihet å poste en post om et spørsmål jeg alltid har lurt på.

Med siden av knappen man trykker inn for å få en DVD/CD-brenner ti å åpne seg er det et bittelite hull som jeg alldri har sett noen nytte i. Det er så lite at man trenger en nål hvis man skal finne på å stikke noe inn der. Hva er dette hullet for noe. Skjer det noe hvis man tetter dette igjen? Her tenkte jeg spesielt hvis jeg kjøpte et front-deksel som typen under (se bilde) og det lille hullet ikke kom der det skulle, og dermed ble dekket til og ikke fikk luft.

Dette ser ut til å passe en DVD-brenner jeg har bortsett fra at 'det lille hulet' kommer til å bli dekket til. Er det farlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du stapper en nål eller lignende inn i hullet så skal du kunne skyve ut CD-rommen, altså en nødløsning ved evt. strømbrudd eller lignende...

Så om du ikke planlegger å utsette PC'en for et strømbrudd akkuratt idet du MÅ ha tak i CD'en som står i CD-ROM'en, så tror jeg du uten videre problemer kan skifte deksel til et annet...

Lenke til kommentar
Så om du ikke planlegger å utsette PC'en for et strømbrudd akkuratt idet du MÅ ha tak i CD'en som står i CD-ROM'en, så tror jeg du uten videre problemer kan skifte deksel til et annet...

5927430[/snapback]

Hvem planlegger dette da? ;)

5927503[/snapback]

Det spiller ingen rolle. Så lenge du kan få av dekselet igjen kommer du jo også til hullet, og dermed kan du få ut igjen cden.

Til trådstarter: bare skift deksel du, det er helt trygt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Siden jeg alldri har hatt behov for å bruke det lille hullet tenker jeg at jeg alldri vil få det heller.

Takker for svar.

Lenke til kommentar

5927430[/snapback]

Hvem planlegger dette da? ;)

5927503[/snapback]

Ingen, men dersom det er en dårlig lodding og CD-ROMen inneholder en plate med favorittspillet (eller for den saks skyld svindyr programvare), så er det ganske praktisk å ha denne muligheten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...