Gjakmarrja Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Hei! Jeg har en DVD-Spiller som ikke funker som den skal. Den gir meg kun svart skjerm ut og ikke noe mer, den starter og spiller av platen men kun svart skjerm ut. Hvordan kan jeg gå frem for å feilsøke på denne spilleren? Er det en liten svart chip sak som er ødelagt, brent motstand, ødelagt kondensator? Hva kan være gale med den? Spilleren er av lav kvalitet, det er Clash Ohlsons eget merke, står bare clas ohlson på den. Den kan spille av DivX og har innbygget karaoke funksjon. Jeg har gått GK Elektro så kan en del om elektronikk, men har ingen erfaring. Chippen som står i er en ESS Vibratto II. Maskinen spinner opp, den funker som normalt eneste er at skjermen er svart og ikke lyd. Endret 13. april 2006 av chills Lenke til kommentar
martinch Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Er det ein garantisak? Kor lenge er det sidan du kjøpte den? Har du kvitteringa? Det er vel 2 år som er garantitid på slikt trur eg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Lever den inn og prøv å få pengene igjen. Kjøp så en ny en et annet sted. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Glem det! Med mindre det er dårlig kontakt i videoutgangen er det nesten helt sikkert en mikrochip, og den klarer du nok ikke å lodde av engang, og enda mindre få tak i en ny. Det eneste måtte være om du fikk tak i en lik spiller med en annen feil (drivverk, for eksempel) og byttet over kretskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå