Gå til innhold

STOR Xp BUG !!

Dr.X

Anbefalte innlegg

Heisann alle norske nerder!

Jeg opplever ofte at oppgavelinja henger seg for 20sekunder eller noe slikt! Den bare henger helt, reagerer ikke i det hele tatt! Etter en liten stund Kommer den plutselig "tilbake". Vet dere hvordan man kan fikse det!? Det er ganske plagsomt noen ganger..

Håper dere kan hjelpe !

:smile: Von Karpfen :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

har også opplevd dette i WinXP på en av mine maskiner på jobb. Må legge til at jeg har kjørt WinXP på en del PC'er og bare opplevd det på denne ene maskinen. Har ikke prøvd på nytt etter SP1 ble sluppet, men for meg virker det som om problemet oppstår når jeg bruker Explorer.

- Judaz

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 20:31, skrev Dr.X:

Heisann alle norske nerder!

Jeg opplever ofte at oppgavelinja henger seg for 20sekunder eller noe slikt! Den bare henger helt, reagerer ikke i det hele tatt! Etter en liten stund Kommer den plutselig "tilbake". Vet dere hvordan man kan fikse det!? Det er ganske plagsomt noen ganger..

Håper dere kan hjelpe !

:smile: Von Karpfen :smile:

Hadde samme problemet. Fosvant når jeg skiftet brenner(!) Så en som hadde løsningen på ok.no, søk i forumet der. Husker ikke helt hva det gikk i, men det handlet om å slå av/deaktivere noe i xp.

Lenke til kommentar

Kjør programmet services.msc fra kjørmenyen, og prøv å kjøre dette rett etter at problemet oppstår. Står statusen på noen av tjenestene her på Venter, er du nok et skritt nærmere å finne en løsning. Hvis noen av tjenestene har status Venter, prøv rett å slett å deaktivere hele tjenesten, hvis dette ikke er en tjeneste du bare må ha. Det er viktig at programmet startes raskt etter at problemet har oppstått, helst hvis mulig mens problemet pågår. Har løst en god del heng selv ved bruk av programmet services.msc , blant annet heng som skyldes at antivirusprogram prøver å ta kontroll over eller sjekke maskinen under oppstart eller med faste jevne intervaller.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 12:42, skrev Judaz:

Hei,

har også opplevd dette i WinXP på en av mine maskiner på jobb. Må legge til at jeg har kjørt WinXP på en del PC'er og bare opplevd det på denne ene maskinen. Har ikke prøvd på nytt etter SP1 ble sluppet, men for meg virker det som om problemet oppstår når jeg bruker Explorer.

- Judaz

Ja, dette oppstår bare når jeg bruker Internet Explorer ! Ganske plagsomt! Jeg syns da virkelig at MS kan fikse det !! jeg bruker ikke noe Antivirus program heller...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 23:16, skrev ripset:

Kjør programmet services.msc fra kjørmenyen, og prøv å kjøre dette rett etter at problemet oppstår. Står statusen på noen av tjenestene her på Venter, er du nok et skritt nærmere å finne en løsning. Hvis noen av tjenestene har status Venter, prøv rett å slett å deaktivere hele tjenesten, hvis dette ikke er en tjeneste du bare må ha. Det er viktig at programmet startes raskt etter at problemet har oppstått, helst hvis mulig mens problemet pågår. Har løst en god del heng selv ved bruk av programmet services.msc , blant annet heng som skyldes at antivirusprogram prøver å ta kontroll over eller sjekke maskinen under oppstart eller med faste jevne intervaller.

Problemet er jo at HELE oppgavelinja henger seg, det er ingen mulighet å kunne åpne startmeny'en. Det oppstod faktisk akkurat nå også. Jeg sjekk servises.msc etter at det var ferdig, men alt sto på "startet"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...