mhw357 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hei, jeg ble ringt av en idag, som ikke får start på maskinen sin. Han kom hjem fra LAN og startet maskinen, og fikk feilmelding om fil som er borte. Jeg kommer og finner ut at hele system32 (og system) mappen er borte! Er reinstallering eneste utvei? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 System32 er ikke borte. Men han har antagelig fått et virus som blokker tilgang til mappen, for å beskytte seg selv. Vi vil heller vite hvilken fil som påstås borte. Kan han starte i Safe Mode? Hvordan har du funnet ut at system32 tilsynelatende er borte hvis ikke maskinen starter? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Hal.dll var den filen som manglet, greier ikke å starte i safe modus... Jeg startet opp fra MiniPE, for å finne ut at system32 var borte. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 På tide å formatere da. Er ikke noen lett jobb og gjennopprette hele system/system32 Lenke til kommentar
berxter Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Først kan han jo kjøre antivirusprogrammene fra The Ultimate Boot CD (google UBCD) Så kikke på denne siden: http://pcsupport.about.com/od/pcrepair/a/missinghal_dll.htm om det hjelper noe. Bernt K Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Kjørte antivirus rett før jeg dro, vet ikke om den fant noe. Men jeg laget en ny system32 mappe og la inn en ny hal.dll, og da kom det bare at en ny fil manglet. Da må jeg nok reinstallere Lenke til kommentar
berxter Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Du må da prøve en recovery som beskrevet på den siden jeg linket til først, synes nu jeg. Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå