Gå til innhold

Ny gpu blokk til 7800gtx.

Anbefalte innlegg

Da jeg bare har skjermkortet igjen som "skikkelig" støykilde i kabbiset er det vel på tide å gjøre dette også vannkjølt.. MEN, noen som vet om gpu blokkene man får kjøpt i dag passer på morgensdagens dx10 kort?

Skulle gjerne hatt anbefalninger av noen blokker som passer inn i High Performance-settet fra mist..

stinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kjøleblokken der er rimelig ny, vet ikke så mange har testet den ennå, men du finner sikkert en test på google. Jeg hater de termiske teip som ikke duger særlig. Ramsinkene bare faller av jo... Men er redd for at termisk lim skal gjøre det umulig å fjerne dem igjen.

Lenke til kommentar
Men er redd for at termisk lim skal gjøre det umulig å fjerne dem igjen.

5915590[/snapback]

Var akkurat det jeg var redd for ja :nei:

Siterer microplex litt om termisk lim: Limet er meget sterkt. Hvis det som limes sammen senere skal taes fra hverandre må "Arctic Silver Thermal Adhesive" blandes ut med "Arctic Silver Premium Silver Thermal Compound".

Lenke til kommentar

Jeg har også bestilt MCW60, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal feste ram-kjølerne :hm: . Jeg vil jo ikke at de skal limes fast permament. Har noen prøvd å blande arctic silver 5 og den her? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ASAATA5G&mcat=c184

De må jo sitte godt fast, men jeg må kunne få de av også :p . Noen tips?

Btw, jeg tror MCW60 er den beste vannkjølingsblokken du får tak i nå, den bruker samme "bunn" som apogee. :)

Lenke til kommentar
De må jo sitte godt fast, men jeg må kunne få de av også :p . Noen tips?

5923568[/snapback]

Arctic Silver 5 er nesten lim i seg selv. Bare å presse de varmesprederne hardt på, og de sitter nok. Jeg slipper heldigvis å bekymre meg da jeg har V1000B, hvor hovedkortet monteres opp ned.

Lenke til kommentar
Okey.. Hvordan skal du feste ram kjølerne da? Vært bra om du kunne prøvd med standard pads først, og logge temp, før du eventuelt skifter!?

5946107[/snapback]

Jeg skal bruke en blanding av ceramique kjølepasta(noe fra arcitc silver) og noe termisk lim fra arctic silver. I følge folk fra andre forum skal det være solid, men ikke permament, som jo er veldig kjekt når jeg senere skal bytte grafikkort :) .

Nei, jeg gidder ikke prøve med thermal pads, jeg risikerer jo at de sitter alt for godt og jeg river av en ram-brikke :no: . Pluss at det gir høyere temp da...

Lenke til kommentar
Hvordan ligger testingen av MCW60 an?

Vil gjerne ha tilbakemeldinger.. Nysgjerrig!!

Vurderer å bytte vannblokk selv, på et X1800XT.. Mye varme fra det beistet..

5953892[/snapback]

Hei! Nå fikk jeg lapp i posten, så nå skal jeg ned på postkontoret og hente pakka :) . Jeg har x1800xt PE selv også ;) . Men jeg er vel ikke ferdig før tidligst i morgen kan jeg tenke meg, jeg skal jo sette opp hele vannkjøling, dremle osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...