Gå til innhold

Liten bit av nærområdet mitt

EspenE

Anbefalte innlegg

Fant denne "haugen" av en bygning på en spasertur jeg tok for noen dager siden.

Tok et bilde av den uten å tenke så mye teknikk, derav for mye dybdeskarphet.

Imidlertid har jeg i etterkant kikket litt nærmere på selve motivet, og blitt facinert

av forfallet. Derfor hadde det vært morsomt med noen ideer om hvilke innfallsvinkler jeg skal velge neste gang jeg går forbi.

post-29665-1144950632_thumb.jpg

post-29665-1144950652_thumb.jpg

Endret av EspenE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydelig forfall, ja, men et vanskelig motiv. Vet ikke helt hva jeg ville gjort med dette motivet. Selv om jeg fascineres av forfall, tror jeg jeg ville gått forbi. Når bildet først er tatt, så ville jeg ryddet opp i bakgrunnen med Clone Stamp Tool i Photoshop. Det blir en del jobbing, og resultatet blir ikke fryktelig spennende for det.

Versjonen i farge er forresten klart best. Det er ofte at man velger s/h, uten at motivet krever det. Dette er et slik tilfelle.

Edit: Artig analog slr du har forresten. Du vet vel at det fantastiske Contax CZ 50/1,4 passer på det. Jeg holder det objektivet som et av verdens beste objektiver. Tror du kan få tak i et slik til under 2k.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Er enig i at versjonen i farger er best, la med s/h som et "langskudd".

Har ryddet noe i bakgrunnen, noe man kan se spor av øverst til høyre

men ser det samme som deg at mer rydding trengs. Alternativet vil vel

være en meget uskarp bakgrunn, noe som kanskje kan bli vanskelig med tanke på at rønna er noen meter dyp. Hvor mye mer jeg kommer til å gjøre utav dette er uvisst, men i min lille verden var det noe som engasjerte. Kanskje nettopp det at dette var veldig lokalt og lite forskjønnende for nærmiljøet. Mer av personlig enn generell interesse

er muligens en riktig observasjon.

Lenke til kommentar

Edit: Artig analog slr du har forresten. Du vet vel at det fantastiske Contax CZ 50/1,4 passer på det. Jeg holder det objektivet som et av verdens beste objektiver. Tror du kan få tak i et slik til under 2k.

5915400[/snapback]

Jo takk skal du ha. Innkjøpt i Skien juli 1986, etter min første "ordentlige" lønn.

Prisen var i 1986 kroner 2490.- noe som var i mine øyne veeeeldig mye penger

den gangen, og det var det sikkert også. Var den først skikkelige tingen jeg kjøpte

for egne penger så det er mange gode minner (og bilder) knyttet til dette kameraet.

Det er såpass godt brukt at "skinndetaljene" på huset er slitt vekk, men mekanisk

virker det fortsatt som et sveitserur etter 20 år i tjenesten.

Dette med Contaxen visste jeg ikke, men skal definitivt legge det på minne.

Takker for tipset :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...