Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Crome på eksospotta

Pels

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå er det jo snart russetid og bussen fikses i stand. Så oppdaget jeg at eksospotta på bussen lå perfekt, nemlig foran bakhjulet og da må man jo ha crome på den :p

Så jeg lurer på hvordan man fikser det på en grei måte. Er det bare å kjøpe sølv-sprayboks og pusse ? Eller kjøpe et rør i crome og bare sette på ? :hmm:

eksos_buss.jpg

Til noe slikt for eksempel:

eksos2.jpg

Mvh

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den må nok krommes av en spesialist hvis du skal ha samme effekt som på bildet under.

5920148[/snapback]

Forkromming er en elektrolytisk prosess som krever mye strøm, og mye arbeid som voksing etc.

Du kan prøve å polere det som er av krom på potten og få bort den rusten du finner.

Krom er så hardt at du kan ikke ripe i det. Nesten ikke. Så puss med et veldig fint papir. Deretter tar du kromsprayen fra biltema og sprayer KUN over rustflekkene :-)

EDIT: Hersens Leif

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Det er en russebuss! Kjøp et endestykke i "krom" på biltema og fest det på. Det er bare 3 uker du skal kjøre bilen uansett så å pusse ned etc blir bare tull og bortkasta tid. Endestykket kan du ta av igjen etter russetiden og eventuelt bruke på din egen bil om du ikke har et bra eksosanlegg fra før.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskligere og slutte og skrive hvordan du skal få chrome på potta, og kanskje gå ut og pusse ned og lakke den med silverchrome /chrome spray fra Biltema !??

Det er en russebil jo, hvis ikke den lakken tåler varme, så ta sånn sølv papir til bake greier da vel..

Lenke til kommentar

Chrome Montana tåler ikke varme så godt. Den lakken er laget til noe helt annet. Forslaget til FirstPrice var heller ikke så dårlig, men jeg tror heller du burde satse på et endestykke. Du sparer tid og det kan brukes igjen seinere;)

Lenke til kommentar
Chrome Montana tåler ikke varme så godt. Den lakken er laget til noe helt annet. Forslaget til FirstPrice var heller ikke så dårlig, men jeg tror heller du burde satse på et endestykke. Du sparer tid og det kan brukes igjen seinere;)

5940415[/snapback]

tror montana sin er bedre generelt enn biltema sin. Og hvordan vet du at biltema sin er varmebeskyttet? kilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...