Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hindre kunnskapsspredning, og skremme folk til å holde kjeft? Får du i det hele tatt med det hva det er du skriver? Jeg vet utmerket godt hva jeg skriver. Fikk du med deg hva jeg skrev om hersketeknikker som stempling for å tvinge folk til å holde kjeft? Dette er vanlig fra Lund-kanten. "RASIST!"-stemplet sitter løst. Det er bare å kalle den andre rasist, så har du avsluttet debatten til din fordel. Slik har det i allefall vært i lange tider. Antirasistisk senter prøver å gjøre folk klar over den økende spissfiendtligheten som har kommet frem etter karikaturtegningene. Antirasistisk senter prøver å sette en effektiv stopp for en offentlig debatt rundt dette ved å stemple folk. På meg virker det som om du bare driter i hva slags konsekvenser den økte spissfiendtligheten kan føre med seg, og er mer opptatt av å «gjøre opprør!». Ja, jeg gjør opprør. Jeg gjør opprør mot bøller som i alle år har dominert den offentlige debatt og brukt sin stempling som maktmiddel for å undertrykke andres meninger, og som gjør det med mine penger i lomma. Hvis du bare hadde lest historiebøkene du burde ha vært gjennom på skolen, så hadde du visst om farene ved å la fremmedfrykt gå for langt. Å, jeg har nok lest historiebøkene mine. Og der har jeg lært at for å unngå å gjøre de samme feilene om igjen så må vi ikke ødelegge den offentlige debatt, og vi må ikke undergrave ytringsfriheten. Men det hjelper lite hvis du ikke bryr deg. Å, jeg bryr meg jeg. Jeg bryr meg når pøbler saboterer den offentlige debatten. Jeg bryr meg når pøbler undergraver ytringsfriheten. Jeg bryr meg når mine penger går med til å støtte slike pøbler. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 The Islamic Council has done a terrific job and its spokesperson has made it perfectly clear that Muslims are angry and hurt, but will try to put this behind them and go forward because 'we are all brothers in this country and must treat each other with respect'. But the papers, websites and blogs and discussion groups are flooded with anti-Muslim statements now, and the word 'Islamophobia' is not the correct word for Norway today - it is pure hate. Ja, la oss se litt nærmere på det han skriver her. Han mener norge er islamofobisk. Er det fordi norske muslimer gikk i demonstrasjonstog mot ytringsfriheten istedenfor å gå i demonstrasjonstog mot muslimers herjinger etter trykkingen av tegningene? Tenk om TV-bildene som gikk over verden hadde vært av norske muslimer som demonstrerte mot sine trosbrødre i andre land som oppfører seg som barbarer. Tenk om de hadde støttet ytringsfriheten i praksis, og ikke demonstrert mot den. Tenk hvordan situasjonen hadde vært da. Men nei, her skal vi ikke ha noen debatt. Her er vi alle islamofobe. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Antirasistisk senter prøver å gjøre folk klar over den økende spissfiendtligheten som har kommet frem etter karikaturtegningene.5925443[/snapback] Brevet fra hr Lunde bidrar til å skape fordommer, hat mot vesten, krigshisseri og stempling av en hel befolkning som rasister. Hvis du ikke synes dette er problematisk synes jeg det er litt trist. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg vet ikke hvor du har vært de siste månedene, pricks, men i mediene her til lands har det vært tonnevis av debatter rundt karikaturtegningene. Det du protesterer mot er at det går motsatt vei av det du ønsker. Personlig så tror jeg ikke du har så mye i mot antirasistisk senter, og det arbeidet de gjør, men snarere at du opplever de som en autoritetsfigur og har problemer med å takle det. Men det er selvfølgelig bare mine tanker, og du kan sitere meg for å motbevise meg så mye du vil. Jeg for min del er glad for at vi har folk som tar opp kampen mot fremmedfrykt, og ikke stiller seg likegyldige til konsekvensene de medfører. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Problemet er vell at de som skal kjempe mot fremmedfrykt bare øker den ved å tabubelegge all kritikk av innvandrere. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg vet ikke hvor du har vært de siste månedene, pricks, men i mediene her til lands har det vært tonnevis av debatter rundt karikaturtegningene. Ja, og dette er "islamofobi" i følge Lunde. Det du protesterer mot er at det går motsatt vei av det du ønsker. Hva går motsatt vei, og hvilken vei er det? Personlig så tror jeg ikke du har så mye i mot antirasistisk senter, og det arbeidet de gjør, Si meg, har du ikke lest et eneste innlegg jeg har skrevet? Jeg har forklart flere ganger hvorfor jeg har problemer med ARS. men snarere at du opplever de som en autoritetsfigur og har problemer med å takle det. Slike tåpelige angrep kan du spare deg for. Du tillegger meg meninger og motiver jeg ikke har for å diskreditere meg istedenfor å imøtegå argumentene mine på en ærlig og redelig måte. Jeg for min del er glad for at vi har folk som tar opp kampen mot fremmedfrykt, og ikke stiller seg likegyldige til konsekvensene de medfører. Da er det ironisk at nettopp slike som Lunde skaper fordommer og fremmedfrykt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå