Gå til innhold

Slettet etter en tid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med han. Etter muhammed-tegningene har flere og flere blitt negative til muslimer gennerelt, noe som er synd, da det kun er en ekstremt liten del av verdens muslimer som faktisk deltar i opprør slik vi ser på tv, også blir majoriteten av muslimene, som ikke har gjort noe galt syndebukker.

Lenke til kommentar
After a Christian fundamentalist paper printed the drawings of the Prophet Mohammed, things have been on the far side of crazy.

Fakta fra livet:

1) Jyllands-Posten er en moderat avis, og har stått opp ned på hodet for å beklage for sin rett til å bruke ytringsfrihet.

2) Det var ikke nazi-nøff som som herjet i Frankrike, det var ikke rassisten O.Nordmann som tente på ambassader, plyndret butikker og truet med ord og med handlinger folk fra samme land som karrikaturene, som ikke hadde noe med Jyllands-Posten å gjøre.

3) Det var ikke Jyllands-Posten som hetset muslimene, men muslimske propaganda-imamer fra mange tusen kilometer fra Danmark som brukte BÅDE Jyllands-Posten karrikaturer og ANDRE (som de selv innrømmte, men det er "ikke så viktig") til sine propagdandformål og hets.

Selv tror jeg at hele saken er en bevisst hets av muslimer mot kristne og vica versa.

Lenke til kommentar

Lunde er en idiot. Muslimer har allerede brent ambassader og flere titalls mennesker har fått sitt endelig ved slike pøblers hender pga. disse harmløse strektegninger. Dermed er ikke Lunde bare for sent ute, hans teite utspill er også feiladressert.

Endret av farke
Lenke til kommentar
After a Christian fundamentalist paper printed the drawings of the Prophet Mohammed, things have been on the far side of crazy.

Fakta fra livet:

1) Jyllands-Posten er en moderat avis, og har stått opp ned på hodet for å beklage for sin rett til å bruke ytringsfrihet.

Det er vel heller magazinet han mener når han sier kristenfundamentalistisk avis.

Lenke til kommentar

Reaksjonene en del muslimer kom med etter mohammed-karikaturene økte fremmedfrykten og fiendtligheten mot islam her til lands, til de grader. Men at det er snakk om «et rent hat», er jeg ikke enig i. Enten så har Henrik Lunde tatt i litt ekstra for å få frem alvoret i saken, eller så har han tatt bråkjekke drittunger og vanlig folks redsel for alvorlig.

Men ikke for det. Antirasistisk senter gjør en god jobb. :)

Lenke til kommentar
Det er vel heller magazinet han mener når han sier kristenfundamentalistisk avis.

5920717[/snapback]

Ok... var der nå og kikket litt. Kan ikke se noe ekstremt der.

5920812[/snapback]

Ingen har heller nevnt noe med at den er ekstrem, den er kristenfundamentalistisk, og man vil vel ofte betegne det som mer ekstremt, så på mange måter er den ekstrem, ja.

At du ikke ser det, betyr ikke at den ikke er det.

:)

Lenke til kommentar

Jeg trodde det som antirasistisk senter sloss mot var generaliseringer basert på enkeltpersoners handlinger, mens de selv tydeligvis ikke har noen problemer meg å sette en hel befolkning i bås og generalisere både i øst og vest. Hyklersk spør du meg. Men så er det ikke førstegang vi har hørt sludder fra den kanten. De bør moderere seg før folk slutter å ta de seriøst.

Lenke til kommentar
Jeg trodde det som antirasistisk senter sloss mot var generaliseringer basert på enkeltpersoners handlinger, mens de selv tydeligvis ikke har noen problemer meg å sette en hel befolkning i bås og generalisere både i øst og vest. Hyklersk spør du meg. Men så er det ikke førstegang vi har hørt sludder fra den kanten. De bør moderere seg før folk slutter å ta de seriøst.

5923522[/snapback]

Antirasistisk senter

Hva er Antirasistisk Senter?

Antirasistisk Senter er et frittstående, partipolitisk uavhengig senter som samler kunnskap om og dokumenterer rasisme og innvandrernes status i Norge. Vi informerer og mobiliserer ungdom til aktivitet. Senterets fremste mål er å skape aksept for Norge som et flerkulturelt samfunn.

Hva vil vi?

Antirasistisk Senters visjon for Norge er et kulturelt mangfoldig og sosialt rettferdig samfunn, fritt for rasisme og diskriminering.

Antirasistisk Senter ønsker å fremme innvandreres, flyktningers og minoriteters likestilling og mulighet til aktiv deltakelse i samfunnet.

Vårt arbeid mot rasisme er et menneskerettighetsarbeid. Vi fokuserer på forskjeller i rettigheter mellom innvandrere og etniske nordmenn.

Synes de gjør en uunnværlig jobb, jeg :)

(edit; måtte skrive ferdig setningenen)

Endret av reverto
Lenke til kommentar

Fikk lyst til å utfordre påstandene dine jeg, pricks, siden du fattet deg i korthet og unnlot å begrunne de. Det er standard «hvem, hva, hvor» prosedyre - noe du sikkert husker ifra norsktimene på skolen - og burde ikke være noe problem for deg.

Vi begynner.

Stempler.

• Hvem har de stemplet?
  • Hva har de stemplet?
  • Hvor har de stemplet?
  • Når har de stemplet?
  • Hvorfor har de stemplet?
  • Hvordan har de stemplet?
  • Hvilke sider av saken må vi ta hensyn til?

Forsøpler.

• Hvem har de forsøplet?
  • Hva har de forsøplet?
  • Hvor har de forsøplet?
  • Når har de forsøplet?
  • Hvorfor har de forsøplet?
  • Hvordan har de forsøplet?
  • Hvilke sider av saken må vi ta hensyn til?

Organisasjonen skader.

• Hvem har de skadet?
  • Hva er de skadet?
  • Hvor har de skadet?
  • Når har de skadet?
  • Hvorfor har de skadet?
  • Hvordan har de skadet?
  • Hvilke skader er det snakk om?

Og så er det jo også sådd tvil om antirasistisk senters motiver.

Så vi fortsetter.

• Hvem er antirasistisk senter?
  • Hva er antirasistisk senter?
  • Hva er det antirasistisk senter jobber for mot?
  • Hvor er antirasistisk senter?
  • Hvor trenger vi antirasistisk senter?
  • Når er antirasistisk senter der?
  • Hvorfor er antirasistisk senter der?
  • Hvordan er det der antirasistisk senter er?

Og ikke minst; synes du i det hele tatt at vi trenger et frittstående, partipolitisk uavhengig senter som samler kunnskap om og dokumenterer rasisme og innvandrernes status i Norge, og som informerer og mobiliserer ungdom til aktivitet, hvis mål er å skape aksept for Norge som et flerkulturelt samfunn, og visjon for Norge er å få et kulturelt mangfoldig og sosialt rettferdig samfunn, fritt for rasisme og diskriminering.

Hvis svaret er "ja, men ikke dem", hvem synes du da burde ta over?

-

Jeg har ikke for vane å underholde påstandene til folk her inne.

Til det er bare alt for mange av dem for barnslige.

Men enkelte ganger kan det jo være interessant. :)

(edit; måtte rette på noe)

Endret av reverto
Lenke til kommentar

Denne saken er jo et godt eksempel på hvordan ARS er skadelig.

"the word 'Islamophobia' is not the correct word for Norway today - it is pure hate. Thankfully the far-Right is weak, but we are very close to violence."

ARS stempler de som kritiserer muslimer som "islamofobe". Ja, de stempler en hel nasjon som "islamofob" fordi det har kommet reaksjoner på muslimers reaksjoner på tegningene.

Slik stempling fører til en forsøpling av debatten fordi ARS ikke forholder seg rasjonelt og saklig. Henrik Lunde er kjent for å holde på slik. Han er en irrasjonell tulling som gjerne lyver og vrir på sannheten, slik han gjør i denne saken.

Jeg har sett Lunde i diskusjoner på Usenet, og det er intet pent syn. Slike som Lunde er de som raskt er ute med "RASIST!"-stemplet hvis noen ikke er enige med ham.

Lenke til kommentar

Farene ved fremmedfrykt trenger vel ingen utdypning. Og det er ikke til å komme unna at fremmedfrykten - med påfølgende spissfiendtlighet - har eksplodert her til lands, etter reaksjonene på karikaturtegningene. Skal ikke antirasistisk senter få lov til å gjøre folk oppmerksom rundt dette? At folk føler seg fortvilet over situasjonen, og videre har et behov for å uttrykke det, er helt naturlig. Men hvis vi skal nekte antirasistisk senter i å holde på, så kan vi jo like gjerne glemme alt det historien har lært oss, og begynne å forberede oss til når vi blir tvunget til å gjenta den.

Jeg synes ærlig talt det er latterlig å få det til å høres ut som om Henrik Lundes eneste ønske er å sitte med «et sugerør nede i statskassa», som fromage gjorde i hovedinnlegget. Hvis det er stempelet folk som jobber mot rasisme skal få på seg, så er det virkelig noe gærent ute å går. :roll:

Lenke til kommentar
Farene ved fremmedfrykt trenger vel ingen utdypning. Og det er ikke til å komme unna at fremmedfrykten - med påfølgende spissfiendtlighet - har eksplodert her til lands, etter reaksjonene på karikaturtegningene.

Frykt kommer av mangel på kunnskap Når folk som Lunde ødelegger den offentlige debatt på denne måten så hindrer de samtidig kunnskapsspredning. Å stemple folk som kritiserer noe eller noen for å prøve å skremme dem til å holde kjeft hjelper ikke i det hele tatt.

Skal ikke antirasistisk senter få lov til å gjøre folk oppmerksom rundt dette?

De skal få lov til å gjøre hva pokker de vil - så lenge de holder sugerøret unna lommeboka mi. Og jeg skal selvsagt benytte meg av min rett til å si hva jeg mener om denne personen og de usaklige utspillene hans.

Jeg synes ærlig talt det er latterlig å få det til å høres ut som om Henrik Lundes eneste ønske er å sitte med «et sugerør nede i statskassa», som fromage gjorde i hovedinnlegget. Hvis det er stempelet folk som jobber mot rasisme skal få på seg, så er det virkelig noe gærent ute å går.  :roll:

Det er stemplet en som aktivt saboterer den offentlige debatt, blant annet ved å stemple sine meningsmotstandere, får.

Lenke til kommentar

Hindre kunnskapsspredning, og skremme folk til å holde kjeft? Får du i det hele tatt med det hva det er du skriver? Antirasistisk senter prøver å gjøre folk klar over den økende spissfiendtligheten som har kommet frem etter karikaturtegningene. På meg virker det som om du bare driter i hva slags konsekvenser den økte spissfiendtligheten kan føre med seg, og er mer opptatt av å «gjøre opprør!». Hvis du bare hadde lest historiebøkene du burde ha vært gjennom på skolen, så hadde du visst om farene ved å la fremmedfrykt gå for langt.

Men det hjelper lite hvis du ikke bryr deg. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...