kjekarla Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 abs fungerer ikke lenger på min wolksvagen vento tdk 96mod. Har vært og fått målt hvor feilen ligger, og det kom opp på dataen at det var feil med hydrolikk-pumpa. Ble anbefalt å prøve å tvangsstarte denne med pluss/minus-polen på batteriet. Jeg gjorde dette, og pumpa gikk rundt da. Men fikk ikke liv i abs alikevel. Er det noen som har forslag hvor feilen kan ligge? Kan det være et rele som er gåen? Hilsen kjell. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det er gjerne 4-5 feilkoder eller mere som går på det du sier.Derfor må man ha feilkode nummeret.Det refererer til om det er signal,trykk,motstand,rele osv.Skal noen klare å hjelpe må en ha type system også helst. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har selv koblet ut hele ABS-systemet på min Vento 97, skapte bare helvete allikavel. Sensorer røk i ett kjør, og ABS-en slo inn i tid og utid... Fikk en ny bil etter at jeg koblet det ut. Lenke til kommentar
kjekarla Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Takk for hurtig svar. På feilkoden så står det: 01276. Sier ikke meg så mye det da. Det var ikke merkeverkstedet som målte feilen. Tror du de kan si eksat ut i fra den koden hvor feilen ligger? Hva mener du med system? Skulle gjerne koblet ut abs, men hjelper lite når det er en toer feil på eu-kontrollen.. kjell. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 De gamle ABS systemene kunne reddet en ulykke i visse situasjoner,men totalt sett har de nok skyld i en del skader pga forlenget bremselengde. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 ?? wolksvagen ?? 5915161[/snapback] Lenke til kommentar
kjekarla Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 ok, en skriveleif. volkswagen da. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Takk for hurtig svar. På feilkoden så står det: 01276. Sier ikke meg så mye det da. Det var ikke merkeverkstedet som målte feilen. Tror du de kan si eksat ut i fra den koden hvor feilen ligger? Hva mener du med system? Skulle gjerne koblet ut abs, men hjelper lite når det er en toer feil på eu-kontrollen..kjell. 5915396[/snapback] Dropp ABS fra bilens utstyrsliste, så får du heller ikke toerfeil på det. What Morten B said. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 1276 er ikke defekt pumpe,men signalfeil.Du kan kansje få feilsøkningsprosedyren på den feilkoden hvis du spør Møller.Hvis du liker å måle da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Takk for hurtig svar. På feilkoden så står det: 01276. Sier ikke meg så mye det da. Det var ikke merkeverkstedet som målte feilen. Tror du de kan si eksat ut i fra den koden hvor feilen ligger? Hva mener du med system? Skulle gjerne koblet ut abs, men hjelper lite når det er en toer feil på eu-kontrollen..kjell. 5915396[/snapback] De kan utifra den koden lese ut hva som er feil, og hva som må gjøres. Om du reiser til et verksted, eller noen som har verkstedprogramvare (ala Autodata), så kan du få denne informasjonen.. Edit; Det hadde visst han over meg allerede sagt, ja.. Endret 13. april 2006 av Marvil Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Fatter fremdele ikke hvorfor du vil legge ut tusenvis av kroner på ABS-systemet på en Vento, det er ikke så gull... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Ikke gull, nei, men det blir gjerne lettere å selge bilen med alle fungerende systemer. Svogeren min kjøpte en V ento med ABS slått av, selgeren slo av 20 000 tusen for å få solgt bilen, og det var ca 15 000 under liste pris. staljin Lenke til kommentar
kjekarla Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Haloo! Skal prøve å spørre volkswagenverksted over påsken ang den feilkoden. Hvis de ikke ser kroner i alt, så kanskje dem vil svare på feilkoden. Det var en som nevnte noe om å sløyfe abs fra utstyrlista, for sånn å ikke få toerfeil på eu-kontroll. Hva gjør jeg da? Takk for alle svar. Mest til Morten som har mye teknisk innsikt. kjell Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 De gamle ABS systemene kunne reddet en ulykke i visse situasjoner,men totalt sett har de nok skyld i en del skader pga forlenget bremselengde. 5915406[/snapback] Joda, det er sant, men på glatt føre tror jeg de hjelper en god del.. Om du spør en mengde folk, så er det ikke alle som vet hvordan man skal bremse på isen når man ikke har ABS.. Er ganske mange som trykker på bremsen og sigler så det synger rundt om kring.. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 De gamle ABS systemene kunne reddet en ulykke i visse situasjoner,men totalt sett har de nok skyld i en del skader pga forlenget bremselengde. 5915406[/snapback] Joda, det er sant, men på glatt føre tror jeg de hjelper en god del.. Om du spør en mengde folk, så er det ikke alle som vet hvordan man skal bremse på isen når man ikke har ABS.. Er ganske mange som trykker på bremsen og sigler så det synger rundt om kring.. 5919478[/snapback] Helt enig,men jeg tenker på bremselengden de siste meterene.På de gamle systemene var ikke systemet "raskt " nok.Ta noe så enkelt som å stoppe for en fotjenger som går ut i gaten i byen og det er litt sand på asfalten.Da ligger det gamle systemet å "pumper" som en hoppetusse lenge etter en bil uten ABS har stoppet.De få meterene kan bety mye. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Ikke gull, nei, men det blir gjerne lettere å selge bilen med alle fungerende systemer. Svogeren min kjøpte en V ento med ABS slått av, selgeren slo av 20 000 tusen for å få solgt bilen, og det var ca 15 000 under liste pris. staljin 5919158[/snapback] Det er klart, verdien kan synke. Men slik jeg ser det, har min bil ikke ABS i det hele tatt etter at jeg koblet systemet ut. Jeg ville ikke skrevet "ABS, men koblet ut" i en annonse, men i stedet sløyfet hele begrepet. Hadde noen spurt, hadde saken selvfølgelig vært en annen. Uansett, gode dekk > ABS, i alle fall i min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå