Black Star Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 På jobben hadde de før Macintosh maskiner, men de har nylig fornyet hele maskinparken med PC'er. Jeg har støtt på ett problem. Jeg trodde det skulle gå bra å overføre filene fra MAC'en med ZIP driven min, men den tok kvelden etter en stund. Det som gjenstår er én fil på en av Mac'ene som skal overføres til PC. -Filen er for stor for diskett -Mac'en er gammel og det kan ikke installeres cd-brenner -Zip stasjonen funker ikke lenger. -Nettverket på Mac'ene og PC'ene er ikke av samme type og ikke kompatibelt. Hvordan overfører jeg denne filen? Overføring via parallellporten? Evt. hvordan gjør jeg dette? Tenkte jeg kunne sende filen som mail til meg selv hjemme og brenne den på en CD og ta den tilbake til jobben, men hvor store filer kan sendes på mail? Tror filen er ganske stor (20-30mb?) PC'ene venter fortsatt på bredbånd så de har ikke internett ennå, derfor må jeg evt. sende den hjem til meg. Håper noen kan hjelpe meg. Alle forslag mottas med takk :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hva med å sette opp en ftp-server? Hvor store filer du kan sende på mail, er litt avhengig av ISP, men 20-30MB høres nok litt for mye ut. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 til Mac så kan du jo skaffe Bearshare Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 20:19, skrev borre:Hva med å sette opp en ftp-server?Hvor store filer du kan sende på mail, er litt avhengig av ISP, men 20-30MB høres nok litt for mye ut. Jeg sjekket en eldre versjon av samme fil som jeg har liggende på PC'n. Den var ikke større enn 3MB så jeg får prøve å sende den via mail i morgen. Jeg blandet størrelser med en annen fil som jeg overførte da Zip driven min var i live (den filen var litt over 20MB). Men takk for gode svar :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå