V-by Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Ivertfall det jeg tror det heter Er aline hjemme, og har fått fryktelig lyst på pommes frites. Vi har en slik frityr steker eler hva det nå heter som en kan koke pommes frites i, men hva bruker en får å fritere det?Jeg så at vi hadde en slags flaske med matolje av noe slag? funker det, eller må en bruke noe annet? Hadde vert fint med svar fort, jeg er sulten Edit: vi har Maisolje og Oliven olje... Endret 13. april 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Tror mais-olje burde funke.. Det burde egentlig stå på flaska om den er fin til fritering. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Den var så klissete men jeg prøver med det, og håper at stekeren ikke eksploderer Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Maisolje er the way to go. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 takker, da har jeg satt på, og sier det pang, skylder jeg på dere Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Men tror det er meningen at du skal la pommes fritesen stå oppi frityrkokeren i 3-4 minutter, ta den ut, riste litt rundt, vente til lampen slukker/tenner eller noe, og så putte oppi, i et par minutter denne gangen. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Vær forsiktig med hvilken olje du bruker, da forskjellige oljer steker ved forskjellige temperaturer. Ikke bruk olivenolje, den tror jeg blir svidd/harsk (og det vil pommes fritesen også smake) før frityrgryta når den temperaturen du skal ha. Mener det er jordnøttolje du skal bruke, mener å ha hørt at det er det de bruker når de lager potetgull. Kanskje denne siden kan hjelpe deg litt? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 (endret) det ble svaring på denna nedenfor... Endret 13. april 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Har fått det til å funke med maisoljen. Første porsjon er ferdig og det ble faktis bra og nå er snart resten ferdig 5914922[/snapback] Edit: Det ble bra alt sammen, så nå skal jeg sitte her og gomle det i meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå