Gå til innhold

Finner HD i BIOS, men ikke i XP

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg innstalerte XP på nytt, i en SATA disk. Dette gikk smertefritt, helt til jeg skulle sjekke om alle diskene mine hadde det bra. Jeg har, ved siden av SATA-disken, en 120 GB og en 250 GB, begge IDE.

jeg får kun opp den med 120 GB, men 250 GB'en klarer ikke XP å få opp under Min Datamaskin. Den finner disken i BIOS og Diskbehandling.

Problemet er at jeg ikke vil formatere eller noe sånt, for jeg har allerede mange filer der som jeg vil gjerne beholde.

men hvis jeg MÅ formatere/slette partisjon, for å få opp disken, så må jeg vel gjøre det.. MEN HELST IKKE!

Jeg har ikke rørt noen jumpere eller kabler, etter innstalasjonen av XP. Dvs. at jeg har beholdt alle "innstillinger" av kabler som fungerte før jeg innstalerte, så jeg håper alt er i orden her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen partisjoner.. ingen tildelt bokstav..

Det står at den er aktiv..

5918050[/snapback]

Dvs at det står som utildelt og at det er riktig antall GB i henhold til disken?

Når du høyre klick på den hvilke active alternativer får du der ?

Ellers du må finne verktøy for lese Master boot Record . ta kopi av den , og se da på partitions tabelen som er der.

Du vil få svar om hva det står der og eventuelt hva du kan gjøre, og hva du kan ikke gjøre.

Lenke til kommentar

jeg fikk en gjort en annen løsning.

jeg lånte en ekstern kabinett og overførte all data og filer over til de andre diskene.

Etter det formaterte jeg, så nå er den synlig igjen!

Tusen takk til alle som har bidratt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...