Gå til innhold

Ditt beste treningstips / Bodybuilding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner spise problemet ditt. Men hovednøkkelen til å bli stor er å spise MASSE! kan legge ut et spiseprogram til deg om du vil ;)

5923846[/snapback]

Det hadde jo vært kjempefint .-)

Personlig er jeg redd for at bilringen skal bli større enn den allerede er. Men det tror jeg skyldes uregelmessig inntak. :-/

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Frokost:

Havregryn i skummet melk med rosiner

1-2 glass appelsinjuice

1-2 egg

1 spiseskje tran

multivitamin/mineral tablett

Lag 100g proteinshake med 100g carbo fuel -> ta en slurk til frokosten og ta med resten på skolen/jobben. Skal drikkes opp i løpet av arbeidsdagen (små slurker hver time f.eks).

Lunch:

Matpakke med grovt brød med egg eller kjøttpålegg

evt ta med matpakke med kylling og ris og spis det i stedet

½ l skummet melk

Etter skole/jobb:

Lag ny shake med 70g proteinpulver - skal drikkes opp i løpet av dagen (kommer i tillegg til etter-trening-shaken)

Middag:

Mest mulig rent kjøtt/fisk, pasta/ris/poteter

Rett etter trening:

Proteinshake med 50g protein og 100g carbo fuel

Kveldsmat:

Samme som frokost bortsett fra at bruker olivenolje i stedet for tran

Rett før leggetid:

Grovt brød med en hel boks tunfisk eller hel boks makrell i tomat

2-3 glass skummet melk

3 kapsler ZMA

Dette spiseprogrammet er det jeg bruker.

Dette spiseprogrammet er basert på at du tar en del kosttilskudd. Om du ikke ønsker\har råd til dette kan du bare erstatte "proteinshake" med noe annen proteinholdig

Og husk: Sett alltid naturlig mat foran proteinpulver! proteinpulver er kun for å fylle inn litt ekstra prottiser der du ikke får nok av dem.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Mitt beste tips er egentlig å trene sammen med noen og ta mål og bilder av fremgangen deres. Ingenting er som en sint venn som roper tyske adjektiv til deg når du ligger i benken for å så gjøre narr av deg når dere sammenligner fremgang. :)

5917165[/snapback]

Aaaah, har tatt igjen treningskompisen min nå i de fleste øvelser. Lå på 70-90% av hans nivå når jeg startet i sommer, nå ligger jeg på 90-150% (Jeg har ekstrem fremgang på triceps)

Lenke til kommentar
Frokost:

Havregryn i skummet melk med rosiner

1-2 glass appelsinjuice

1-2 egg

1 spiseskje tran

multivitamin/mineral tablett

Lag 100g proteinshake med 100g carbo fuel -> ta en slurk til frokosten og ta med resten på skolen/jobben. Skal drikkes opp i løpet av arbeidsdagen (små slurker hver time f.eks).

Lunch:

Matpakke med grovt brød med egg eller kjøttpålegg

evt ta med matpakke med kylling og ris og spis det i stedet

½ l skummet melk

Etter skole/jobb:

Lag ny shake med 70g proteinpulver - skal drikkes opp i løpet av dagen (kommer i tillegg til etter-trening-shaken)

Middag:

Mest mulig rent kjøtt/fisk, pasta/ris/poteter

Rett etter trening:

Proteinshake med 50g protein og 100g carbo fuel

Kveldsmat:

Samme som frokost bortsett fra at bruker olivenolje i stedet for tran

Rett før leggetid:

Grovt brød med en hel boks tunfisk eller hel boks makrell i tomat

2-3 glass skummet melk

3 kapsler ZMA

Dette spiseprogrammet er det jeg bruker.

Dette spiseprogrammet er basert på at du tar en del kosttilskudd. Om du ikke ønsker\har råd til dette kan du bare erstatte "proteinshake" med noe annen proteinholdig

Og husk: Sett alltid naturlig mat foran proteinpulver! proteinpulver er kun for å fylle inn litt ekstra prottiser der du ikke får nok av dem.

Lykke til :)

5924301[/snapback]

Dette så virkelig seriøst ut.. Takker så meget :-)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner spise problemet ditt. Men hovednøkkelen til å bli stor er å spise MASSE! kan legge ut et spiseprogram til deg om du vil ;)

5923846[/snapback]

Det hadde jo vært kjempefint .-)

Personlig er jeg redd for at bilringen skal bli større enn den allerede er. Men det tror jeg skyldes uregelmessig inntak. :-/

5924009[/snapback]

For å bli kvitt bilring er det ekstremt viktig å spise ofte og lite, for å få blodsukkeret så stabilt som mulig. Kvaliteten på maten har mye å si, for eksempel kan du bytte ut vanlig sukker med sukrose for å få varigheten til å bli lenger. Grovt brød er knall, og brusen ødelegger alt! :no: Man blir faktisk sulten av å spise sånn, og da er jo sjansen større for at du husker neste måltid.

Spiser du 7 ganger om dagen skal du se du kommer i helt annen form. Ikke spis mye før trening, men spis etter for å bygge raskt. Spis før du legger deg hvis du får sove, eller juster spisetiden så du får sove.

Hvis du deler kroppens muskelgrupper i 5, bør du trene 2 av de hver gang, en gang om dagen. Føler du mer behov for trening per dag kan du gjøre aktive ting senere; tredemølle, klatring, svømming, alpint, fallskjermhopping... Noe du synes er gøy. Hvis det er gøy er det større sjanse for at du fortsetter som aktiv person videre i livet.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Vanlig sukker med sukrose? hva er det du definerer som vanlig sukker, hvis du ikke snakker om disakkaridet sukrose bestående av en glukose- og en fruktose-enhet?

Når du snakker om varighet så regner jeg med at du mener noe som spaltes treigere til glukose, så du snakker kanskje om et polysakkarid i en eller annen form?

Dessuten, du sier at man blir sulten av å spise grovt brød, det går ikke helt opp med mine erfaringer og hva jeg har lært. Kostfiber sveller i magesekken og gir en økt metthetsfølelse og gjør deg mett lenger, ikke omvendt. Grovt, fiberrikt brød er som regel en god kilde til kostfiber, og hverken jeg eller mine kamerater har opplevd økt matlyst etter å ha inntatt grovkornet brød.

Kanskje du har lært noe jeg ikke har lært :hmm:

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Ikke spis mye før trening, men spis etter for å bygge raskt.

Dette er feil. Når du trener hardt tømmes glykogenlagret i kroppen \ blodsukkeret. Det er derfor viktig å spise noe med raske karbohydrater i før OG etter trenning. selv tar jeg med 3 bananer og spiser en før trening og to etter. Da vil ikke glykogenlageret bli tomt, og du får mer energi til treningen. Etter trening er det veldig viktig at du får i deg proteiner. Prøv å få de i deg cirka 30-40 min etter trening. Venter du lenger vil du tape en del på det. for å få i deg proteiner lett, spis en boks med tunfisk eller lag en protein-shake.

Lenke til kommentar
Ikke spis mye før trening, men spis etter for å bygge raskt.

Dette er feil. Når du trener hardt tømmes glykogenlagret i kroppen \ blodsukkeret. Det er derfor viktig å spise noe med raske karbohydrater i før OG etter trenning. selv tar jeg med 3 bananer og spiser en før trening og to etter. Da vil ikke glykogenlageret bli tomt, og du får mer energi til treningen. Etter trening er det veldig viktig at du får i deg proteiner. Prøv å få de i deg cirka 30-40 min etter trening. Venter du lenger vil du tape en del på det. for å få i deg proteiner lett, spis en boks med tunfisk eller lag en protein-shake.

5934491[/snapback]

Faktisk så er det feil, du skal spise langsomme karbohydrater før trening, fordi raske karbohydrater i tillegg til å senke fettforbrenninga også gir dårligere utholdenhet (fordi du vil ikke få et stabilt glukosenivå i blodet, og fordi insulinet som frigjøres når blodsukkeret stiger til ugunstige nivåer sørger for at fett fra blodet presses inn i fettceller og lagres, istedet for å transporteres til musklene for forbrenning). Forskning har også gang på gang vist at det ved å ha høye blodsukkerverdier over en kort tid, vil blodsukkeret etter kort tid igjen synke, og da synke enda lavere enn utgangspunktet, noe som gir en dårligere prestasjon, nesten uansett hva du driver med.

Lenke til kommentar

Å trene fast, progresivt og spise nok er de beste treningstipsene for både styrke- og volumøkning.

Ofte sitter også mer av styrken i toppen enn i kroppen og dermed er kontroll over psyken og evnen til å presse seg helt essensiellt for en fin fremgang.

Personlig merker jeg best fremgang ved å variere fokus av treningen i perioder og legge om treningsprogrammet mitt synkront med kostholdet. Selv har jeg 6 treningsdager/uke.

Kommentar til trådstarter:

Selv om det selvsagt er viktig å trene ofte nok om man er ute etter å bygge opp kroppen så får man virkelig ikke glemme å la kroppen bli vant til slik belastning - ved å ta det rolig først og heller legge på etterpå. Dette lønner seg som regel i lengden.

Lenke til kommentar

Ris er ikke ris. Basmati og Jasmin er det samme som hvetemel.

Må spise, brun ris, villris eller middags ris.

Pasta er bra hvis det er laget av durumhvete.

Jeg har trent med tankte på volum og styrke i 4 år.

Benk 190, mark, 200, knebøy 180. vekt 120

Best benk 12 rep 150kg, best knebøy 160 6 rep, best mark 180 4 rep.

Gi litt faen i hvordan man ser ut under av sesongen. Lettere å bluir sterkere når man fråtser.

Bruke hovedsakelig flerledd øvelser. Benkpress, Markløft, Stående roing med stang eller t-bar knebøy, skulderpress med stang, smal benk for tyriceps, Curls med stang.

Bruk stoppeklokke for å være sikker på at man ikke sluntrer med pasuene.

Reduser pauser progresivt.

Hvis du står fast i en øvelse la den bli prioritert i uka, fremfor å sjenere seg over hvor mye man stinker i den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

jepp... har fulgt det spiseprogrammet jeg la ut til deg en måned nå, og har gått fra å veie 74 kilo, til å veie 78.5...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg trenger å utbrodere disse enkle tipsene:

- Ha et treningsprogram med klare mål

- Ha kontinuitet i treningen (programmet vil hjelpe deg med dette i tillegg til å gjøre treningen mer effektiv)

- Ikke overtren ved å kjøre samme muskel to dager etter hverandre.

- Ha et godt kosthold.

Og sist men ikke minst:

- Ta deg en ronk... (senker testosteronnivået umiddelbart, men fører kjapt til høyere testosterronnivå.)... sex funker sikkert enda bedre hvis man får seg når man vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...