donkeykong89 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hei, jeg har et lite problem med å sette inn søk-funksjonen til AJ-Fork. Jeg håper at noen kan hjelpe meg. Jeg tror dreier seg om bare et par enkle grep for å løse problemet mitt, men jeg skjønner ikke php. Det jeg vil er at når jeg søker på siden (hvor som helst på siden) så skal det dukke opp en helt blank side i include-stedet, der skal resultatet komme frem. eks. http://home.no.net/uranus89/news/example.php <- jeg vil at den skal dukke frem slik, men på den siden jeg har lagd har jeg også lagd en undermappe kalt: inc_filer, og AJ-Fork mappen har jeg kalt "news". Hittil har jeg bare klart å gjøre så at resultatet dukker rett ovenfor innholdet. Så hvis det er noen snille mennesker der ute som kan hjelpe meg er jeg veldig takknemlig. Her er koden til index.php <?php $IncludeDir = "./inc_filer"; $DefaultPath = "./inc_filer/hovedsiden.php"; $ErrorPath = "./inc_filer/404.php"; $FileExtension = ".php"; if (isset($_GET['side'])) { $side = $_GET['side']; $side = stripslashes(strip_tags($side)); $Forbidden1 = ereg("\.\./", $side); $Forbidden2 = ereg("/", $side); $IncludePath = $IncludeDir . "/" . $side . $FileExtension; if ($Forbidden1 OR $Forbidden2) { echo "<h1>Advarsel</h1>\n"; echo "<p>Forespørsler på tvers av definerte \n"; echo "områder er ikke tillatt.</p>\n"; } else { if (@fopen("$IncludePath", "r")) { include ("$IncludePath"); } elseif (!(@fopen("$IncludePath", "r"))) { include ("$ErrorPath"); } } } else { include("$DefaultPath"); } ?> Input søk. <form id="smallsearchform" method="post" action=""> <p> <input type="text" name="story" size="14" /> <input type="hidden" name="do" value="search" /> </p> </form> Koden som example.php har brukt <?PHP /* ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Path to the CuteNews directory (to make the includng easyer) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ */ $path = "."; /* ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ This is a fix if register_globals is turned off ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ */ if(!$PHP_SELF){ if($HTTP_POST_VARS) {extract($HTTP_POST_VARS, EXTR_PREFIX_SAME, "post_");} if($HTTP_GET_VARS) {extract($HTTP_GET_VARS, EXTR_PREFIX_SAME, "get_");} if($HTTP_COOKIE_VARS) {extract($HTTP_COOKIE_VARS, EXTR_PREFIX_SAME, "cookie_");} if($HTTP_ENV_VARS) {extract($HTTP_ENV_VARS, EXTR_PREFIX_SAME, "env_");} } if($PHP_SELF == ""){ $PHP_SELF = $HTTP_SERVER_VARS[PHP_SELF]; } ?> <?PHP /* ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Here we decide what page to include ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ */ if($do == "search" or $dosearch == "yes"){ $aj_go = "search"; $dosearch = "yes"; include("$path/search.php"); } elseif($do == "archives"){ include("$path/show_archives.php"); } elseif($do == "stats"){ echo"You can download the stats addon and include it here to show how many news, comments ... you have"; /* include("$path/stats.php"); */ } else{ include("$path/show_news.php"); } ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå