umy Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) jeg sliter litt med å koble til inett, mottar ikke ip-adresse fra routeren. (de andre maskinene i nettverket mottar ip, det samme gjorde denne maskinen med winxp pro. sp2) har instalert nye nettv.-drivere som skal støtte winxp 64. (bruker den integrerte nettverskontrolleren.) hovedkort: asus a8r mvp router: Thomson Speedtouch 510a os: winxp 64bit http://www.psdata.no/ps.asp?it=114736&mlevel=080200 <- link til hovedkort. http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2...787&modelmenu=1 <-- også link til hovedkort. når jeg starter opp maskinen sender den 2 pakker, og mottar ingen. sånn står den og prøver å få ip. uten at noe mer skjer. ------------ noen som har opplevd noe lignende? vet at xp-64 ikke er kjent for å støtte så mye, men det stod jo i driver-beskrivelsen at det nettop skulle støtte 64. hs morten ---------------------------- edit: prøvde å sette fast ip, da kom jeg inn på routeren. masse pakker blir sendt og mottat, men jeg kommer fortsatt ikke inn på nettsider. ---------------------------- problemet er fikset, det var hele tiden snakk om slurv fra meg, satte fast ip, og skrev gateway og dns-serveradressen RIKTIG, så funka det. typisk. Endret 14. april 2006 av umy Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Det eneste jeg kan komme opp med er at driverene for den intergrerte ethernetadapteren på hovedkortet er synderen her. Er driverene beta? Siden du spesifiserer XP64 så antar jeg samme ruter, hovedkort, kabel etc fungerte fint i 32-bits XP? Lenke til kommentar
umy Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 (endret) slettet innlegg, da problemet er fikset Endret 14. april 2006 av umy Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Godt det ordnet seg da Men syntes det fortsatt er merkelig at du må skrive det inn selv, og at DHCP ikke gjør dette for deg. Har du vært i ruteren og endret på noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå