siDDis Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Eg kjører ein enkel INSERT INTO wdata (date, time_moment)VALUES ('13.04.06', '0:00'); Det funker fint når eg er i kommandolinja til databasen. Men når eg skal gjere det frå java så får eg SQLException: ERROR: date/time field value out of range: "13.04.06"SQLState: 22008 VendorError: 0 Det er fordi det eksiterer ikkje 13 måneder. 12 funker heilt fint. Men poenger her er at eg har fiksa databasen til å lese europeisk datastandard og det fungerer fint inni sjølve databasen. Men eg har ein mistanke om at JDBC driveren ikkje har dette som standard. Nokon som veit kva som kan være galt? Bruker PostgreSQL. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Mulig du må sjekke spesifisere Datestyle. http://www.postgresql.org/docs/8.0/interac...l#GUC-DATESTYLE I MS SQL Server kan man bruke cast eller convert, med en gitt kode. Ser ut til at Datestyle kan brukes til noe tilsvarende for PostgreSQL. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå