Joakim Gjerde Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hei! Jeg har en pc hvor skjermkortet kutter etter bios load... Eller det skjer sånn ca annen hver gang.. Noen som vet hva dette kan være? Har et XFX 7800gt og Msi k8n neo 4 hovedkort. Jeg tenkte først det var for lite strøm men har 580w power så kan ikke være det heller... Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hvordan mener du da? at skjermen skrur seg av etter bios load? eller at ingenting starter? men skjermen er på! forklar litt bedre Kan hende du har samme problemet som jeg har hatt en gang.... Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 altås jeg får bilde i bios loaden, men med en gang windows egentlig skal starte å loade så blir skjermen svart i steden.. Og hvis jeg da venter litt så får jeg no input signal som melding på skjermen... Skjønner ikke hva det kan være.. Sitter på The Gathering og er litt rett for at det kan gå ut over skjermkortet mitt... Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hmm.... Har det blitt sånn nå, eller etter du byttet skjermkortet? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Har blitt sånn nå i det siste.. Og rett etter det skjedde formaterte jeg pcen og innstalerte windows for å sjekke om det var noe med det men det hjalp ikke... Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Snodig... Prøvd å se på innstilingene i bios er riktig... også du? Ser du om pcen begynner loaden(harddisk aktivitet).... viss den gjør det... kan du prøve å bytte skjermuttak bak på skjermkortet... Se på kortet ditt... prøv det gjerne i en annen pc viss du får til det der nede på tg... Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Jeg prøvde å restarte pcen akuratt nå.. det som er rart er at skjermkortet går på ca annenhver gang... Første gangen jeg jeg restartet startet ikke skjermkortet eller altså jeg fikk ikke skjermbilde. Denne gangen jobbet ikke hardisken min i følge, en sånn harddisk måler jeg har innstaleert... Gangen når jeg restartet neste gang fikk jeg skjermbilde, og da jobbet disken i følge den harddisk måleren.. Vil dette da tyde på at det er hardisken det er noe galt med? Noen måte jeg kan få sjekket det? Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Vilken strømforsyning har du? Og hva har du koblet til den Samt kan du prøve å restarte biosen Lenke til kommentar
Vidde1 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Prøv og ta vekk alt som bruker strøm som du ikke trenger for å starte opp. Hvis alt er ok da så er det vel psu som det er noe galt med eller at den er for liten. Hadde et slikt problem etter installasjon av mer ram. Noen ganger startet maskinen opp med for lite disker og andre ganger ikke. forsvant med ekstra psu. Er det ekstra strømkontakt til skjermkortet? Mvh Vidde Endret 13. april 2006 av Vidde1 Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Har du prøvd å starte i Safe Mode (F8) eller med enn eller annen bootbar CD, f.eks. Windows CD, Knoppix, Ultimate Boot CD e.l-? Endret 13. april 2006 av Pengu Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Det har nok ikke noe med strømmen å gjøre da jeg har en Hyper Type r 580w. Jeg har også bare en disk og en cdrom tilkoblet så det kan ikke trekke for mye strøm. Skjermkortet har ekstra strøm inngang.. men selvom jeg tar ut denne får jeg skjermbilde og viften går.. Kan det ha noe med at det ikke kommer strøm gjennom denne strømkablen å gjøre?? Jeg bruker ikke den orginale strøm kablen men jeg bruker den som fulgte med Hyperen... Det er ikke feil i bios da denne har vært nullstilt etter feilen kom.. Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Det har nok ikke noe med strømmen å gjøre da jeg har en Hyper Type r 580w. Jeg har også bare en disk og en cdrom tilkoblet så det kan ikke trekke for mye strøm. Skjermkortet har ekstra strøm inngang.. men selvom jeg tar ut denne får jeg skjermbilde og viften går.. Kan det ha noe med at det ikke kommer strøm gjennom denne strømkablen å gjøre?? Jeg bruker ikke den orginale strøm kablen men jeg bruker den som fulgte med Hyperen... Det er ikke feil i bios da denne har vært nullstilt etter feilen kom.. Mvh Joakim Gjerde 5915075[/snapback] AGP eller PCI-x? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Det er et pci-ekspress kort.. Men tror ikked et er kortet det er noe galt med da det alltid går på nå.. Det begynte å gå på alltid da jeg innstalerte linux.. så når jeg da må velge linux eller windows så virker det... Veldig rart men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå