efikkan Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hei! Jeg har akkurat lagt inn Ubuntu 5.10 på en ganske ny pc. Jeg valgte AMD64-utgaven. Problemet er at når jeg skal logge meg inn får jeg opp "Failed to start the X server....". Jeg har prøvd rekonfiguréring av xServer, men ikke fått det til. Har noen av dere ei god løsning på problemet? Jeg takker for alle svar. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
smh Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Du må nok skrive litt meir. Kva skjermkort har du, kva oppløsning vil du ha osv..... Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 "Failed to start the X server...." sier ikke så mye.. Det står vell noe mere om hva som er galt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Det lønner seg ikke å bruke AMD64 utgaven. Masse pakker som ikke fungerer på den. men uansett, jeg fikk også det problemet etter å ha installert nvidia driveren, da hjalp det å endre /etc/X11/xorg.conf. istedenfor nvidia skrev jeg nv... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Det lønner seg ikke å bruke AMD64 utgaven. Masse pakker som ikke fungerer på den. men uansett, jeg fikk også det problemet etter å ha installert nvidia driveren, da hjalp det å endre /etc/X11/xorg.conf. istedenfor nvidia skrev jeg nv... 5920960[/snapback] Det er et GeForce-skjermkort i pcen ja. Jeg hadde en anelse om at det kunne ha noe med grafikkdriveren. Jeg valgte nv i konfigurasjonen, som også var standard. Men hvordan legger jeg inn nye drivere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 http://www.ubuntuguide.org/#installnvidiadriver Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 http://www.ubuntuguide.org/#installnvidiadriver 5921102[/snapback] Takk, jeg skal prøve det så snart som mulig. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) det står som regel et par meldinger som viser årsaker til at en ting i sin helhet feilet; greit å få med edit: det kan også hende du ser mer av det som skjer om du starter X fra konsollet .. altså etter du har logget inn (i tekstmodus) skriver du startx Endret 16. april 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Hvilken PC har du Er den velldig ny? Det kan være at du har ein for gammel kommersiel nvidia driver i ubuntu systemet ditt Eg sjølv bruker Dapper , og anbefaler deg å prøve den vis pcen din er velldig ny:) Den er fortsatt Alpha , men dener mere stabil ein windows;), og den inneholder ein raskere kjernel og gnome software, og nyere driverer:) Endret 16. april 2006 av Teroedni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå