zeox Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hei. Har et problem med modemet som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med. Etter mange måneder uten problemer, har modemet begynt å oppføre seg rart. Noen ganger fryser det, uten at jeg kan se hvorfor. Dette skjer oftest når jeg laster ned torrents, men det skjer også en gang i blant da jeg spiller BF2. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer? har ikke rørt noen instillinger på modemet siden jeg fikk det. takker for alle svar. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hvilket modem har du og hvem har du til internettleverandør? Litt info hadde gjort seg Lenke til kommentar
zeox Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 sorry, tenkte ikke på det i farten. Har et Westell modem (tror det er Model 6000, det står ikkeno om dette på modemet.), som jeg også bruker som router. Har Eidsiva TO 1800/300 kbps. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Har du sjekket at du ikke har virus? disse kan gjøre at du får DoS (denial of service) angrep fra "droner" (andre datamaskiner) som kan gjøre at du detter ut. Hvist du ikke har virus eller software relateret problemer som kan knyttes til modemet/routern så har du krav på nytte modem/router fra leverandøren Endret 13. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Det er et router/modem. Hvis du får problemer med BF2 er det mulig at en hard reset av boksen vil få den på rett kjøl igjen. En annen ting å prøve er å sette den i bridge (om det ikke alt er gjort). I bittorrent kan du forsøke å redusere antall connects, da det er svært få routere som tåler full pupp. EDIT Har du sjekket om det finnes nyere firmware? Endret 13. april 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
zeox Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 EDIT Har du sjekket om det finnes nyere firmware?5914363[/snapback] har skjekket, men fant ingenting. takker for alle innspill. legger inn antivirus program mens jeg skriver, så forhåpentligvis er det noe virus på ferde. takker for svar Lenke til kommentar
AJH Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei, Har vært mye borti i Westell modemer, og vet at disse ikke liker for mange TCP connections samtidig (les BitTorrent) Sett ned antall connections og prøv igjen så skal det nok løse seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå